Vruchtwater

Discussie in 'De bevalling' gestart door daantjedubbel, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hoi dames,

Gisterochtend wilde ik de vaatwasser inruimen en toen ik bukte verloor ik een enorme plens vocht. Ik ben naar de wc gewaggeld omdat het niet ophield. Het liep langs m'n benen en mijn ondergoed was doorweekt. Daarna stopte het weer. Dus ik dacht: yes! Vliezen gebroken! De verloskundige gebeld, kwam 2 uur daarna. Vond het er idd uitzien en ruiken als vruchtwater, maar met het blazen op mijn hand e.d. gebeurde er niet heel veel. Om 10 uur gisteravond kwam de volgende vk, ik had net daarvoor weer een plens vocht verloren en had dit keer iets weten op te vangen. Dat vond ze er zeker uitzien als vruchtwater en ze nam het mee naar het ziekenhuis om te onderzoeken en zou me daarna terugbellen. Inmiddels had ik overigens nog steeds geen weeën... niet lang daarna ging mijn telefoon met de mededeling dat er geen varenstructuur was aangetroffen en het wat hen betreft dan geen vruchtwater is. Ik moet nu wachten op het telefoontje van de dienstdoende verloskundige van deze ochtend om te bespreken wat we nu gaan doen. Mochten mijn vliezen toch zijn gebroken dan kan ik nu iig al niet meer thuis bevallen... om 11:45 gisterochtend verloor ik namelijk de eerste plens vocht. Inmiddels blijf ik nog steeds (druppeltjesgewijs) vocht verliezen maar op wat onregelmatige pijnlijke harde buiken gebeurt er verder ook niks. Ik weet dus niet zo goed wat ik hier nou van moet denken en ik ben nu echt bang dat het idd geen vruchtwater was... maar het was echt behoorlijk veel! Merk dat ik er een beetje doorheen zit nu, dit is zo'n anticlimax :(. Wie herkent dit?

2. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik herken het niet en weet ook niet zoveel van de varenstructuur en zo, maar misschien heb je iets aan mijn ervaring aangezien er geen vocht vrijkomt als je op je hand blaast...

Bij mij waren de vliezen gebroken aan het begin van de bevalling. Kreeg ook gelijk daarna weeen di steeds pittiger werden. Kraamverbandje bewaard, volgens de vk idd vruchtwater, mooi roze ook.

Ontsluiting schoot ondanks heftige weeen niet op, en in het ziekenhuis keek een gyn naar mijn ontsluiting en die constateerde dat de vliezen helemaal NIET gebroken waren!

Wat bleek nou, je hebt blijkbaar twee vliezen, een buitenste en een binnenste. Bij mij heeft er tussen die twee vliezen (vrucht?)water gezeten en alleen de buitenste vliezen waren geknapt. Gevolg was dat ik wel de heftige weeen had die bij gebroken vliezen horen, maar niet de ontsluiting. Toen de gyn mijn vliezen doorprikte kwam er een vloedgolf aan vrichtwater, echt veel meer dan ik eerder verloren was.

Om een lang verhaal kort te maken, misschien is er bij jou ook zoiets aan de hand, dat alleen je buitenste vliezen zijn gebroken en er vocht tussen de vliezen zat? Ik weet alleen niet hoe dat dan zit met die varenstructuur....

Hoe dan ook, je bevalling zal niet meer lang op zich laten wachten! Succes!

3. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Heeft de vk niet gekeken of gevoeld toen ze bij jou was?
    Die harde buiken af en toe, kunnen ook beginnende weeën zijn.
    Als het je te te lang duurt, voordat ze bellen, zou ik ze zelf even bellen. Dat je je ongerust maakt en niet weet wat je moet. Dit begrijpen ze echt wel!!

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Dat wist ik niet, apart! Goed dat je het zegt, wie weet is dat bij mij ook gaande... zit niks anders op dan geduld hebben, ben ik bang! :)

5. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Jawel, maar geen inwendig onderzoek omdat ik nog geen weeën had. Dus het bleef bij hoesten en blazen... :)
    Ik wacht even tot 1 uur, weet dat het op dit moment erg druk is (gisteravond waren er nog meer dames met gebroken vliezen en een paar bevallingen), dus ik geef ze nog even de tijd.

6. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    En?

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier braken mijn vliezen snachts om 2 uur. Geen weeen alleen wat krampjes. om 9 uur kwam de vk en wilde niet toucheren omdat er dan een bevaltijd in gaat van binnen 12 uur. Met blazen en hoesten kwam er ook niks meer dus zij twijfelde ook, maar t was zoveel kon niet anders! Uiteindelijk bleek alleen de eerste ring ofzo geknapt te zijn, bij 9 cm brak de rest :)
    Ben benieuwd hoe t nu gaat?

8. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Nou, ben net terug uit het ziekenhuis en pas na een heel erg vervelende ontmoeting met een eendenbek kon met zekerheid worden vastgesteld dat mijn vliezen idd zijn gebroken :)
    Ik heb nog geen weeën, wel veel krampen e.d. maar niets wat doorzet, dus word ik morgenochtend om 8 uur in het ziekenhuis opgenomen om te worden ingeleid!

Poeh, wat een omslag weer :) maar blij dat mijn voorgevoel toch klopte.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Daarom altijd luisteren naar je lichaam ! Ik verklaarde de vk ook voor gek dat ze twijfelde aangezien ik echt veel vruchtwater was verloren. Maar mn dochtertje lag gewoon al met dr hoofdje als een kurk erop :)
    Heel veel succes/plezier met dit mooie moment ! :)

10. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Succes morgen! Wie Weet gaat het vanavond nog wel.aan de gang..

11. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Dank jullie wel! En wie weet idd vannacht... maar sowieso niet later dan maandag :D gek idee!

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Spannend succes!

Mijn vliezen braken met 39+2 toen ik mijn haren aan het kammen was, maar het was idd maar een klein beetje..
    Twee dagen later werd ik ook ingeleid :)

Deel Deze Pagina