Beetje bang..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Truelove, Dec 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben een beetje bang en wil even vragen wat jullie hier van vinden:

Ik heb sinds gisteren hele erge maagzuur de hele dag.
    En ook af en toe erge hoofdpijn.
    Nu heb ik sinds vanavond 3 keer een soort aanval gehad waarbij ik ontzettend buikpijn onder mijn borsten kreeg..
    Dit duurt maar even en verdwijnt dan weer..

Kunnen dit Symptonen zijn van evt zwangerschapsvergiftiging?
    Ben momenteel alleen en wil niet gelijk dat mijn man zich zorgen hoeft te maken.

Eten gaat wel gewoon.
    Weet wel dat ik vorige week in ene keer niet goed werd onder de douche en het gevoel had flauw te vallen.
    Ook heb ik af en toe last van harde buiken.

Ook ben ik de laatste dagen erg moe..

Moet wel ook even aangeven dat ik de laatste nachten slecht slaap door pijn van bekken instabiliteit.

2. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Oh dit herken ik wel alleen ben ik helemaal niet bang dat het iets is. Ik heb ook erg last van maagzuur en daardoor kan het bij mn maag ook erg zeer doen en steken. Het gevoel om flauw te vallen heb ik ook gehad en ben duizelig maar mijn bloeddruk id gemeten bij de vk en hij is veel te laag dus daardoor komt t. Als je met je hoofd tussen je benen gaat zitten of even drinkt/eet en je bent niet iemand die normaal gesproken flauwvalt dan zal dat ook niet gauw gebeuren. Ik weet niks van zw vergiftiging af maar aangezien ik deze kwalen ook heb ben ik benieuwd of het wel zo onschuldig is

3. esther984

esther984 Lid

Jul 14, 2014
    59
    0
    0
    werk als postbezorgster
    Zou de dokter bellen of de verloskundige, die kunnen je meestal het beste geruststellen.

4. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

Jun 19, 2014
    540
    1
    0
    Goh vervelend hee!
    Geen idee of het tekenen zouden kunnen zijn.
    Vanuit mijn medische achtergrond weet ik wel dat de pijn onder je borsten kan samenhangen met je maagzuur dus dat hoeft verder niets te betekenen op HELLP gebied.
    Zou best kunnen dat je slokdarm geïrriteerd is door het maagzuur namelijk. En die loopt daar.....
    Als je het niet vertrouwd toch wel gewoon ff vk bellen. Zij zijn er voor!
    Succes!

5. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Een bandgevoel bij je borstbeen of hoofd,sterretjes zien of tintelingen voelen kunnen duiden op zw vergiftiging en zo zijn er nog wel wat symptomen maar daar zit maagzuur geloof ik niet bij, dat is gewoon erg vervelend :( kan zo erg branden dat je dat tussen je borsten voelt, ik had het zelf vorige week ook vreselijk!

Je vk kan makkelijk uitsluiten of het daarom gaat of niet, als je bloeddruk niet hoog is en er geen eiwitten in je urine zitten hoef je je hoogst waarschijnlijk geen zorgen te maken hoor :)

6. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Ik weet niet hoe mijn bloeddruk nu is ik moet pas de 16e weer naar de vk.
    Maagzuur blijft helaas komen.
    Kindje is wel super druk

7. mennehh

mennehh Niet meer actief

Zou het niet heel toevallig galstenen kunnen zijn? Ik heb hier last van gehad. Net het gevoel alsof je bovenin gestompt wordt. Dat zijn ook aanvallen en kunnen zeker in combinatie met maagzuur. Ze kunnen op een echo heel snel zien of dat het is. Heb begrepen dat een zwangerschap er zeker voor kan zorgen dat je "vatbaarder" bent voor galstenen.

8. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Ik heb echt geen idee..
    Het is tot nu toe niet meer terug gekomen.
    Heb het nu 3 keer gehad.

Mocht ik morgen nog steeds last hebben van maagzuur ga ik het eens vragen aan de vk.

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    ik heb dat ook.. heeft te maken met mn bloeddruk, en het fijt dat de baby een of ander bloedvat af en toe afkneld. heb er ook een aantal uur voor in het zh doorgebracht omdat de vk heel erg schrok. achteraf om niks gelukkig.
    ik kan bijvoorbeeld niet langer dan 10 minuten stil staan, en al helemaal niet in een warme drukke omgeving. ook op mn rug liggen gaat niet meer. dan word ik helemaal naar, zweten, trillen, benauwd, hoofdpijn, flitsen zien.. na wat zoetigs drinken en even op mn linker zij liggen gaat het weer goed:)

10. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Ik dacht destijds ook last van maagzuur te hebben, het voelde net zo en heb er een hele tijd mee gelopen, maar het bleek later wel degelijk mijn lever te zijn. (HELLP en Pre-clampsie). Hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn, maar bij zulke klachten zou ik toch wel even bellen of ze het kunnen controleren. Liever geen risico's lopen hiermee.

11. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Bij kindje nr 3 van dezelfde vader? Lijkt me de kans op pre eclampsie minder groot, maar voor de zekerheid misschien wel even checken. Maagkramp doet ook heel veel pijn! Is het beter na een beker warme melk? Dan kan het goed je maag zijn. Je dikke darm zou ook nog kunnen, die komt ook in de verdrukking natuurlijk. Bij erge pijn is het sowieso goed om er naar te laten kijken Better safe than sorry!

12. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal. Tot nu toe geen maagzuur..
    Dus hou het even in de gaten..

Zag vanmorgen wel dat mijn buik meer omhoog is gekomen dus misschien ligt het daaraan..

Share This Page