Goedmorgen! Afgelopen zomer kwamen wij erachter dat we onverwacht, maar ontzettend gewenst zwanger waren. We leefden op een roze wolk, vooral na het zien van hartactie met 8 weken zwangerschap. Helaas bleek 2 weken later dat het hartje was gestopt met een curretage als gevolg. Een periode van veel verdriet volgde. Dit is inmiddels 4 maanden geleden. Tot onze grote vreugde had ik vorige maand een positieve test in mijn handen. Vol ongeloof leefden we toe naar onze eerste echo. Deze vond gister plaats. Gelukkig was er hartactie te zien en het ongeloof sloeg direct om naar zorgen en onzekerheid. Dit werd nog meer versterkt toen bleek dat er tweemaal hartactie te zien was en wij dus in verwachting zijn van een tweeling!! Helemaal leuk, maar ik ben zo bang! Al eerder was er hartactie te zien met 8 weken waarna alsnog een MA plaatsvond. Naast deze grote angst, hebben wij beoordeeld door de VK een diamniotische monichoriale gemelli. Beide foetussen hebben hun eigen vliesje maar zitten in 1 grote buitenste vlies. Nu heb ik veel doemverhalen gelezen en ben zo bang. Op het internet kom ik er niet helemaal uit. Is de kans echt zo groot dat we weer onze welkome kindjes verliezen?? Wanneer wordt de diagnoseTTS vastgesteld, en dan betekent dat dan vrijwel zeker einde zwangerschap? Is het al zeker dat het om een diamniotische monichoriale gemelli gaat of zal de gyneacoloog dit volgende week vaststellen?? We hebben van beide zo mooie hartactie gezien, maar zijn nu zo onzeker! Hoe groot is de kans dat het na hartactie alsnog misgaat bij een tweeling? Zou iemand mij iets meer info kunnen bieden om iets van mijn onzekerheid weg te nemen?? Alvast ontzettend bedankt! Een zeer bange, onzekere zwangere van een tweeling!!!
Goedenavond, Gefeliciteerd met de zwangerschap! En wat leuk dat jullie een tweeling krijgen! Ik kan me wel voorstellen dat dit veel onzekerheid met zich meebrengt. Toch zou ik je aanraden de controle bij de gynaecoloog af te wachten en dus ook de echo die je daar krijgt. Schrijf al je vragen op en blijkt het zo te zijn dat het gaat om een diamniotische monochoriale gemelli, dan kan je deze vragen stellen aan de gynaecoloog. Zij hebben meer ervaring hiermee en kunnen je de juiste voorlichting geven. Een goede zwangerschap toegewenst! Groetjes Monique