morgen nekplooi meting, spannend!wie ook....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door blije yvon, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    morgen s het zover, de nekplooimeting.vorige week al bloed afgenomen en morgen de echo. erg spannend wat eruit komt.aan de hand van die uitslag beslissen we of we een vruchtwaterpunctie laten doen. best een beetje nerveus, wie heeft dit ook gedaan?
    Bijna 12 weekjes zwanger nu

2. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.278
    113
    Centrum België
    Hier vorige week de NPM / bloedafname
    Nekplooi zelf was 1.7 mm, prima dus.
    Resultaat bloed was kans < 670. Op zich schrok ik wel van het resultaat (2jr geleden was het < 10.000) maar gyn zei dat alles perfect was. Wie ben ik om haar tegen te spreken? ;)

3. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Succes morgen!

Ik heb vorige week de npm gehad, en hij was 1 op 5991!!

Ik zal voor je duimen!! En hoor het !!

Liefs

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ivm leeftijd (39) ook laten doen en de uitslag was zo positief (1:4200) dat we van verdere onderzoeken afgezien hebben.

5. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Succes meis! Vorige week ook gedaan, nekplooi was 1.4mm en uit bloed ook geen verhoogd risico!

Hopelijk heb jij straks ook mooi nieuws te melden! :) Vond het ook wel spannend.

6. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Succes vandaag! Ik heb hem volgend week en vind het reuze spannend!

7. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik heb het ook laten doen en zou het ook nooit meer doen:$ ik had een uitslag van 1op5 aan de hand van die k*tnekplooimeting:$
    vwp gehad en 3 weken in de stress gezeten;) gelukkig was de uitslag goed en we hebben inmiddels een gezonde dochter rondrennen;) maar vergeet niet het is een KANSBEREKENING, waar je eigelijk niks van kan afleiden.
    als ik nog eens zwanger ben ga ik direct voor de vwp,dan weet ik tenminste zeker waaraan ik ben;)
    maar dit is geheel persoonlijk hoor.

veel succes!

8. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    cindy@

ik kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken, 1 op 5 dat is nogal niet wat.
    we hopen dat we de vruchtwaterpuncte niet gaan gebruiken en gewoon een hele goede uitslag zullen hebben.
    we hebben vandaag dubbele spanning want mijn schoonvader beslist vandaag of hij zich wel of niet laat opereren aan een kwaadaardig gezwel in zijn buik. daardoor is onze spanning ten opzichte van de nekplooi wel iets afgenomen want we duimen nu voornamelijk dat hij beter wordt, waar we overigens een hard hoofd in hebben.
    we bedenken dan dat het weleens zou kunnen zijn hij zijn eerste kleinkind niet zou kunnen gaan mee maken.

maar ..........hopelijk komt er uit de nekplooi 1:15000000000 :)

laat het zeer zeker horen vanmiddag

9. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

je moet je niet laten afschrikken door mij,maar ik heb er gewoon zo een nare ervaring mee:)
    ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen met je schoonvader;)
    en ik hoop van harte dat je een zeer goede uitslag hebt!!!

10. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Blije von, ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag!
    Ik heb a.s maandag de nekplooimeting.

11. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

weer terug van het ziekenhuis.

een zeer ervaren sympathieke arts stond ons te woord en maakte de echo, voordta hij aan de echo begon zei hij al, je bloeduitslagen waren al super, dus geniet van de beelden van de echo! Bij de eerste beelden ze hij al tegen me, ontspan want ziet er echt goed uit.... van alles werd er op gemeten (en uitgelegd) hartje een goede hartslag (164 pm) en alles erop en eraan. de nekplloi was1.2,totalen lengte van de kleine 5.5 cm. de totale uitslag was verbazingwekkend.
    ik kwam uit op een berekening van 1:950,doordat er een max zit aan de doorberekening had deze zelfs nog hoger kunnen zijn legde de arts uit, het komt overeen met een zwangerschap zoals deze bij een 25jarige zwangere geldt, dus helemaal super.
    we kunnen nu alsnog kiezen voor een vruchtwaterpuncte en daar hebben we nog dre weken de tijd voor.
    het advies was om het thuis samen te bespreken en dan er eventueel op terug te komen en af spraak te maken.

hoogstwaarschijnlijk gaan we geen vp doen maar daar hebben we nog even de tijd voor :)
    tot nu toe zijn we erg opgelucht .

gelukkig ook redelijk goed nieuws schoonpa nieuws, geen uitzaaiingen wel giga zware operatie waarvoor hij waarschijnlijk vd week al word opgenomen,maar ....we zijn positief ook al wordt het een lange zware weg.
    het fet dat onze uitslag zo goed was maakt eht voor schoonfam ook allemaal weer net iets gemakkelijker.

gr yvon

12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Yvon: Wat een super goed nieuws van zowel je echo als je schoonvader! Geniet hier maar lekker van! Hopelijk heb ik maandag ook zo'n mooie echo!

Nog even een vraagje, deed het pijn? Ik lees van sommige meiden dat het erg pijnlijk kan zijn als het kindje niet goed ligt...

13. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    pijn?????

nee hoor! ik was erop voorbereid dat het een inwendige echo zou worden (was de 2 keer ervoor wel) maar was een gewone,een klodder gel erop en dan de echo.
    na de echo voelde ik wel iets dat er op mijn buik gedrukt was maar pijn , nee absoluut niet.
    We hadden een zeer prettige , vriendelijke uitgebrede arts en gingen met een super gevoel de deur uit.

oja, welk deel van forum klets jij verder met je zwangerschap? ik moest me opnieuw aanmelden onder andere naam want mijn laptop was gecrasht en alle wachtwoorden enzo waren pleite

Deel Deze Pagina