Oh Miepje, wat spannend voor je vandaag! Ik hoop zo voor je dat de post op tijd komt (en dat de brief erbij zit, ik zou anders gek worden!) en dat de uitslag goed is. Ik duim voor je!! MissJopie, fijn dat je geen last hebt gehad van de vwp. Ik vond dat je al snel weer aan de slag was, maar je voelt zelf je lichaam het beste aan. Een goede beslissing om de bijeenkomst af te melden maandag! Ongeacht de uitkomst, dat kan je het beste niet ver weg van huis en geliefden horen.
Jep, de post is geweest.... en geen brief!!! Heb meteen het ziekenhuis gebeld, maar zij hadden de uitslag ook nog niet. Volgens hen krijgen de patiënten de uitslag eerder dan zij. Ze zeiden ook dat de kans groot was dat de brief morgen kwam! Dat hoop ik dan maar, want nog zo'n dag trek ik niet! Ga je er helemaal vanuit dat je vandaag uit de onzekerheid bent, krijg je dit! Stom systeem!
Ja, maar als het ziekenhuis de uitslag ook nog niet heeft, kan ik ook nog niet gebeld worden met slecht nieuws. Dus mijn theorie dat ik slecht nieuws al wel gehoord had, gaat helaas ook niet op. Mijn nieuwe theorie: ziekenhuis krijgt de uitslag (goed of slecht) sowieso per brief. Bij goed nieuws gaat mijn brief tegelijkertijd op de post. Als ik morgen geen brief heb, kan het volgens mij nog steeds alle kanten op. Nu morgenochtend én middag op de uitkijk voor de postbode.
Okee nee bij ons kwam het nieuws niet van het ziekenhuis waar we zelf lopen. Dus bij slecht nieuws zouden hun het naar ons eigen ziekenhuis sturen en die zouden ons bellen. Bij goed nieuws kregen wij rechtstreeks een brief van hun. Dus een brief was altijd goed nieuws. Vandaar mijn vraag. Ik ga echt heel hard voor je duimen... Dat je morgen bericht krijg en dat het goed nieuws is. Duim gewoon dubbel.
Hè balen zeg! En herkenbaar; je stelt je erop in dat je vandaag antwoord hebt en als dat dan niet komt blijft de onzekerheid! Verdorie! Bij ons werkt het zo: je wordt in principe gebeld als de uitslag niet goed is. In de brief staat dat je dinsdag tussen 14.30 en 15.00u kunt bellen voor de uitslag. De gyn zei me dus wel in soort van vertrouwen dat als het niet goed is, dat je dan eigenlijk voor die tijd al gebeld bent. In ons geval belt ie zoiezo maandag as. Omdat we al 'vaste klant' zijn geworden .
Jee, Miepje, wat vervelend dat de brief niet bij de post zat !!! Maar mijn eerste gedachte was: zou het niet aan TNT kunnen liggen? Zij zijn ook niet altijd op tijd met bezorgen. Tenminste, ik heb geen hoge pet op van TNT, slechte ervaringen mee zullen we maar zeggen..... Uiteraard blijf ook ik heel erg hard voor je duimen. En tevens voor Miss Jopie, nog een paar daagjes en je weet meer. Shirley, wanneer had jij nou je 20 weken echo? Ikke donderdag, best wel spannend, maar niet meer zo eng als het wachten op de uitslag van de vwp. DUIM DUIM DUIM DUIM Liefs Marta
Hallo allemaal, Vandaag een brief ontvangen uit het Erasmus MC, met de volgende tekst: De uitslag van het chromosoomonderzoek in vruchtwater is normaal. Tevens werden er geen aanwijzingen gevonden voor een open rug/schedel bij de vrucht. Dus volgens mij is nu die overige 2% ook goed, of zie ik dat verkeerd? Ik had de brief helemaal nog niet verwacht, eigenlijk komende woensdag pas, maar ja, dat ik het nu al weet is toch fijn natuurlijk. Nu komende donderdag de 20-weken echo nog en dan ga ik alvast wat spulletjes voor de baby kopen. Heb ik al wel wat gedaan hoor, maar toch, nog niet zo heel veel. En Miepje, is de post bij jou al langs geweest? DUIM DUIM DUIM Liefs Marta
@marta Dit is inderdaad precies dezelfde brief die wij kregen na alle uitslagen. Dus echt de 100% uitslagen brief. Wat goed zeg. Gefeliciteerd en nu hup op de roze wolk en lekker shoppen!!!! @miepje En is hij al geweest????
@marta wat fijn dat je de brief eerder hebt dan verwacht! En nog fijner dat de uitslag 100% goed is! Nu de 20-weken echo nog, maar dat is vast ook helemaal goed. En dan.... genieten en shoppen! @hier Weeeeeeer géén brief!!!! Baal er echt ontzettend van, maar weiger te denken dat het dan dus wel slecht nieuws zal zijn. Scheelt dat ik weet dat ons ziekenhuis de uitslag ook nog niet heeft, dus óók het slechte nieuws nog niet. Maar irritant is het wel, want maandag wordt er ook geen post bezorgd, dus wordt het op z'n vroegst pas dinsdag. Tenzij ze maandag bellen natuurlijk, maar dat hoop ik toch niet! Wat een stom systeem eigenlijk! @Missjoppie Wees maar blik dat je sowieso gebeld wordt. Wachten op een brief die door van alles vertraging op kan lopen, is echt niks! Straks heb jij de uitslag nog eerder, hihi. Maar dat gun ik je van harte! Jij wacht er nog veel langer op! En ik ben al zo'n geduldig persoon, NOT! Zucht!
jeetje meis wat balen zeg. nu moet je nog langer wachten. vind het echt zo rot voor je. nu hopen dat ze stiekem toch maandag post brengen. vanuit hier gewoon even een dikke knuf.
Bedankt droppie! Er schoot net ineens door mijn hoofd: ohhh jee, de test zal toch niet mislukt zijn??? Maar aan de andere kant zei de gynaecoloog na de nekplooimeting dat de uitslag een week kon duren en degene die de vt deed zei uiterlijk vrijdag. Het bloed van mijn vriend en mij was wel later, dus misschien heeft dat vertraging opgelopen? Ach ja, en zo kun je van alles bedenken, maar zeker weet ik het toch niet! Zit niks anders op dan afwachten, helaas. @Missjoppie hoe gaat het met jou? Heb je nog een beetje afleiding dit weekend?
Zojuist heerlijk wezen uiteten met schoonouders, dus idd prima afleiding. Ben er ook niet de hele dag mee bezig gelukkig. Praat er veel over met verschillende mensen dus dat helpt. Inmiddels ben ik er alweer aan gewend dat de uitslag maandag komt dus heb ik me weer op ingesteld. Dat is ook juist het vervelende, jij Miep, hebt je er ook op 'ingesteld' dat de uitslag vrijdag komt. Dan is dat wel een flinke tegenvaller ja! Misschien kun je ze maandag nog ns bellen? Ik hoop niet dat je test mislukt is. Is je wel verteld dat er zo'n 3% kans is dat de test inderdaad niet bruikbaar is. Dan komt er een mozaikbeeld uit, zoals dat blijkbaar heet. Dat was bij ons het geval en daarom moest ik dus alsnog de vwp. Wij hebben ook allebei bloed moeten laten prikken. Ik weet eigenlijk niet hoe het daarmee is en wat ze daar verder mee doen? Of wat kunnen ze daaruit afleiden? Eigenlijk zoiezo raar hè dat er per regio verschillen zijn in hoelang het duurt voordat testuitslagen bekend zijn? Ben idd blij nu dat gyn altijd en zelf belt, maar dat is hier ook niet standaardprocedure hoor! Marta, flink gaan shoppen nu! Helemaal super dat er dus echt niets gevonden is. Hoop dat je inmiddels echt heel fijn zwanger bent...
Fijn dat je afleiding hebt en dat je er met veel mensen over kunt praten! Wat jullie bloed betreft: ons is uitgelegd dat als er een onbekende chromosomenafwijking bij het kindje wordt ontdekt, gekeken wordt of een van de ouders deze afwijking ook heeft. Als dit namelijk zo is, betekent dat dat het geen ernstige afwijking is, want jullie functioneren tenslotte ook prima.
Nou we zullen het zien morgen. Ik zat btw net op de wc. Nu moet je weten dat ik sinds de bevalling van nr 1 een verzakking heb. Daardoor steekt mijn baarmoedermond vaker een beetje naar buiten. Heel soms zie ik dan een heel mini beetje bloed bij het 'afvegen'. Zojuist ook. Maar ik voelde ff aan de bmm en het leek wel oftie wat openstaat... En m'n vinger onder het bloed. Geen stolsels hoor, gewoon een beetje rood. Heel raar maar waar. In 10min wel een paar keer naar de wc gegaan en nu geen bloed meer te zien. Sorry voor m'n rare berichtje. Ik wil nu elk moment wel naar wc.