vruchtwaterpunctie volgende week, komt toch dicht bij

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Roema, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Neuh genieten nog zeker niet. Vraag me af of ik dat überhaupt nog ga kunnen mocht er ook morgen niks uitkomen. Alleen ernstige afwijkingen zijn pas vroeger zichtbaar dus als nu niks... Dan is nog de vraag wat er verder uit gaat komen. Ik ben toch wel wat bang gemaakt dus gyn. Dus wel spannend morgen maar ook weer een mijlpaal. Hopelijk is er niks te zien...

2. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Genieten........................ Dat is voor nu wel ff het laatste helaas. Want geen goed nieuws.

Uiterlijk volgende week ben ik bevallen van ons dochtertje.

3. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    En Missjoppie was alles goed?
    Ik ben vanochtend gebeld door de gynaecoloog en ook de 2de uitslag was helemaal goed!

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Neeeeeeeee MissJopie!!!! wat verschrikkelijk!!!!! Ik word helemaal koud van binnen :$ En dat na die goede uitslagen van de testen, wat ging er mis...
    Heel, heel, heel erg enorm veel sterkte met dit verlies en de verwerking ervan voor jou en je partner! Hele dikke welgemeende knuffel!!

5. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Missjopie wat erg. Weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Wil je ook een hele dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.
    O meis ... ik kan wel huilen nu ik dit lees. Vind het echt zo erg voor jullie.
    Als je wil praten of gewoon even je verhaal kwijt wil, nu of in de toekomst mag je altijd een pb sturen.
    Dikke knuf.

6. badeendje11

10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    MissJopie, jeetje wat erg! Wat is er mis....bedoelde het echt niet vervelend van het genieten, na al die goede berichten, was ik misschien te optimistisch.

Sterkte,

7. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Ja ben ik weer... Ik was stiekum toch ook wat optimistisch en heb wel wat vragen aangezien ik ook een paar dingen raar vind.

Maar goed, er zijn 3 artsen bij geweest. Het begon met afwijking aan rechterarmpje en handje met 2 vingers, toen linkeronderbeentje en voetje met 3 teentjes. Toen gezicht; oogkassen waren niet goed zichtbaar, ogen ver uit elkaar, geen schisis maar nog veel erger door gehemelte doorlopend naar achter richting oren. Hartje op verkeerde plaats en maar 1 ipv 2 vaten ernaartoe (of zoiets....). En zo nog een paar dingen. Misschien heel stom, maar doordat we echt te horen hebben gekregen dat ons meisje niet levensvatbaar is, hoop ik er makkelijker mee te kunnen dealen in m'n hoofd. Maar pfffffffff, stiekum ging ik uit van een pittige tante en dus had ik dit niet verwacht.

Ze denken toch aan een zeldzame chromosoomafwijking die verder onderzocht wordt na de geboorte van ons kindje. En daar konden de mozaiken uit de vlokkentest toch op geduid hebben. En ik maar denken dat dan de test onbruikbaar was. Toch kunnen de mozaiken wel iets hebben gezegd wat te klein is om bij 'reguliere' analyses te zien. Tja........ En ik denk ook: 3 weken gelee zei gyn nog letterlijk dat er anatomisch een keurig ontwikkeld kindje te zien was. Dan is het toch logisch dat je hoop krijgt? Want anatomisch is er niet een beetje maar heel erg veel mis!!!

Ah ja, wat koop ik ervoor. De 5 verplichte wachtdagen zijn ingegaan en woe of donderdag hebben we alvast gesprek over wat er allemaal komen gaat. Zaterdagof zondag zal ik dan opgenomen worden voor de bevalling waarschijnlijk. Wie had dat gedacht??? Misschien ben ik naïef, maar ik niet...

8. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    MissJopie, op mij kom je zeker niet naïef over. Aan de hand van de informatie die je hier gegeven hebt, zag ik het positief voor je in en ik weet zeker dat ik niet de enige daarin ben. Eerst het slechte nieuws na de grote nekplooi, toen de mislukte vt maar daarna het geweldige nieuws van de goede vwp! Echt een vechtertje leek het wel. Maar dan nu.... Het is echt vreselijk!!!!!
    Ik hoop dat we je een beetje kunnen steunen van achter ons schermpje....

9. badeendje11

10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    MissJopie,
    Ongelooflijk erg! Sterkte, heb je een pb gestuurd, want ik heb precies hetzelfde meegemaakt, nu een half jaar geleden

10. Tainted Love

Tainted Love Niet meer actief

Miss Jopie,

Wat een vreselijk nieuws, dit gun je echt niemand!
    Ik zit hier ook met tranen in mijn ogen.

Maar toch snap ik iets niet of heb ik er misschien overheen gelezen:

hoe kan het nu toch dat de vwp een goede uitslag gaf en dan nu op de echo zoveel afwijkingen te zien?

Heb je geen zin meer om te reageren, hoeft het niet hoor...
    Kijk maar

Namens mij heel veel knuffels en heel veel sterkte de komende tijd

xx Marta

11. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Jawel mag je best vragen... Ik heb zelf ook dat soort vragen. De mozaiken uit de vlokkentest konden toch hebben geduid op een chromosoomafwijking die zo klein is dat deze bij standaard analyse niet naar voren komt en dus ook niet te zien is/was int vruchtwater. En toch denken ze nu toch aan chromosomenafwijking terwijl we gister voorafgaand aan de echo de uitgebreide uitslag te horen: geen afwijkingen! Raar maar waar...

En idd; drie weken gelee zegt gyn ons 'anatomisch gezien' dragen jullie een keurig ontwikkeld kindje. Je kunt mij toch niet vertellen dat er drie weken helemaal NIETS zichtbaar was?? Dus ja dat vind ik ook vreemd. Snap natuurlijk wel dat later dingen beter te zien zijn maar ik geloof niet dat ze drie weken niks konden zien en nu vanalles....

Morgen hebben we vervolgafspraak.

12. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Oh ja, ze gaan t kindje straks onderzoeken. Stel er komt dus alsnog een chromosomen afwijking uit dan ga ik me wel sterk afvragen hoe betrouwbaar de vlokkentest en vwp toch zijn of vinden jullie niet?

Ik ben met die testen vooralsnog dus nog niks opgeschoten. De dikke nekplooi heeft wel indicatie aangegeven en ben dus nu een paar weken vroeger met constateren als dat dit bij de 20weken echo te zien zou zijn geweest maar dat is tot nu toe het enige. En ja, ik voel nog niks, dus die paar weken daar ben ik toch wel een beetje blij om.

13. Tainted Love

Tainted Love Niet meer actief

Miss Jopie

Ja, dat heb ik dus ook...
    Hoe betrouwbaar zijn nu de vlokkentest en vruchtwaterpunctie?
    Niet voor mezelf (hoewel ik nu wel een klein beetje ga twijfelen), maar gewoon voor iedereen en dan als eerste nog alle andere meiden die hier meeschrijven.....
    Blijf het raar vinden.

En het is natuurlijk belangrijk dat de dokters het zeker weten, dat je niet voor nix voor afbreken gaat kiezen natuurlijk...

Meid, wat leef ik met je mee, dit is echt het ergste wat je kan overkomen. Nogmaals heel veel knuffels en sterke

Marta

14. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Ja ik heb dat dus ook... Vroeg me af of ik het ook wel duidelijk heb omschreven. En voor de echo zei ze 'geen chromosomale afwijkingen', vruchtwater is normaal. Ik vroeg dus meteen toevallig of dat 100% zeker is waarop ze zei nee nooit 100 maar wel 99,9%. tja......

Het blijft natuurlijk wel dat er later bij de weken echo meer zichtbaar is en gelukkig maar.

15. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Missjoppie wat een verschrikkelijk bericht! En ongelofelijk hoeveel afwijkingen je kindje nu "ineens" heeft.
    Ben er ook helemaal stil van. Had dit ook helemaal niet verwacht.

Kan me voorstellen dat je vol vragen zit. Ik begin nu ook te twijfelen aan die vlokkentest en de vruchtwaterpunctie, maar ja, daar hebben we allemaal niks aan en jij al helemaal niet!

Heeeel veel sterkte met dit enorme verdriet!

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    MissJopie: heb in het begin meegeschreven in dit topic en heb later ook jouw verhaaa gevolgd. Wat een ellendig bericht. had ook goede hoop voor je na de echo en punctie....je bent dus absoluut niet naief.. Vind het echt vreselijk dat jullie dit nu moeten doormaken.

Dames, ik lees heir mensen die twijfelen aan de punctie en vlokkentest, maar daar hoef je niet over te twijfelen. Enige is dat je met die tests alleen kan zien of er bepaalde chromosomale afwijkingen zijn (en ook niet alle afwijkingen die er aan de chromosomen bestaan want daar is geen beginnen aan)....dat wil niet zeggen dat het kindje geen andere afwijkingen heeft, die niet chromosomaal bepaald zijn...helaas heb ik dit in mijn omgeving al een keer of 3 meegemaakt na goede uitslagen van de punctie. De 20 weken echo is dus zeker ook nog van belang.....je kan niet alles zien op de echo maar ook een punctie of vlokkentest geeft geen garantie op een gezond kindje, je kan alleen bepaalde zaken uitsluiten.........

17. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Ja me2 ik denk idd dat je het goed omschrijft. En als ik meer info heb dan zal ik het met jullie delen. We hebben vanmiddag de afspraak dus ben benieuwd wat er komen gaat.

Natuurlijk moet niet iedereen nu gaan twijfelen aan de testen, ze zijn er niet voor niks. En volgens mij is het wel zo als daar bv down uit komt dat dat wel voor 100% zeker is.

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Miss Jopie: hoop dat je straks meer info krijgt.....ik leef met je mee....mijn beste vriendin wordt morgen ingeleid na een goede uitslag vwpunctie maar echo waarop zeer ernstige afwijkingen te zien waren....het is gewoon te akelig allemaal wat jullie moeten doormaken...
    Wat je zegt klopt inderdaad. Ze kunnen down dus 100% uitsluiten met punctie/vlokkentest, maar er zijn ook afwijkingen die te comlex zijn om in die screening eruit te krijgen (vrienden van ons hebben een chormosomale afijking die alleen in een hele bijzondere test in America eruit kan komen, hun eerste is hiermee geboren en toen konden ze dat dus niet vinden in NL met de gewone testen, maar nu ze weten waarop ze moeten zoeken wel, maar de ziekte is zo uitzonderlijk, geloof maar 100 mensen ter wereld(!) dat daar matuuirlijk ook niet standaard naar wordt gezocht).

19. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Missjoppie, hoe was het gesprek? Heb je wat meer duidelijkheid? En red je het verder nog een beetje? Deze dagen lijken me echt verschrikkelijk! Weten dat je zwanger bent, je ook zo voelen en tegelijkertijd weten dat het bijna voorbij is!

Wat de vlokkentest/vruchtwaterpunctie betreft: ik geloof die uitslag nog wel, maar de zekerheid die de uitslag me gaf, vertrouw ik niet meer! Dacht echt dat die 20-weken echo niks meer voorstelde, maar daar denk ik nu wel anders over. Al probeer ik toch maar zoveel mogelijk te genieten. Nog 4 weken in onzekerheid zitten, schiet ik ook niks mee op.

Missjoppie: ongelofelijk veel sterkte!

20. badeendje11

10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    MissJopie,
    Hoe is het nu?

Deel Deze Pagina