We hebben dus niet hoeven wachten tot volgende week dinsdag, vandaag zijn we door het AMC gebeld en alles is goed, we krijgen een dochter. Na het drama van de vorige keer, ben ik zó opgelucht. Ik was me al helemaal aan het voorbereiden, dat het weer niet goed zou zijn, maar alle zorgen voor niets.
Oh wat fijn badeentje. Ik hoop dat je wat kunt gaan genieten van de fijne dingen die een zwangerschap met zich meebrengt. Gefeliciteerd, want jullie krijgen een dochtertje! Ja, hoe voel ik me...? Geen idee eigenlijk, weet het allemaal niet zo goed. Maandag as word ik ingeleid en gisteren alles nog es doorgenomen, zie er toch wel behoorlijk tegenop. Heb je nog tips voor me badeentje? Moeten nog wat dingen regelen. Morgen crematorium bellen, kraamzorg bellen (heb je recht op - dus vraag het maar aan, wat ik kan krijgen wil ik in eerste instantie en vind ik het niet nodig dan zien we dat dan wel weer). Wil ook nog ideeën voor een mandje, maar weet niet goed waar wat te krijgen is. Mss stom maar een poppenmandje of zo? Pfffff, bizar hoor.
missjopie wat heftig allemaal he. Moet steeds aan je denken. Kan me voorstellen dat je niet weet hoe je je voelt. Denk dat je nu in een soort roes leef. Weet van een vriendin die bevallen is met 24 weken dat ze voor haar in het ziekenhuis alles regelde. Misschien kan je daar navragen wat al je opties zijn. Nogmaals een dikke knuf.
Badeendje wat fijn voor jullie dat alles goed is. Heel erg gefeliciteerd. Geniet van alles wat komen gaat.
MissJopie, Die kraamzorg heb ik ook aangevraagd, is 1 dag geweest en toen wilde ik alleen zijn. Wel goed dat je het hebt aangevraagd hoor! Moeilijk ook om dat soort zaken te regelen! Ik heb bij het kraambureau gevraagd om een ervaren dame, zodat ik niet met iemand van 16 zonder ervaring zit opgescheept, is wel fijn als iemand op dat gebied al iets heeft meegemaakt. Vonden ze bij het bureau ook vanzelfsprekend, maar je weet maar nooit. Vanuit het ziekenhuis krijg je een mandje en een dekentje, ik hoorde dat dat standaard is, dus je hoeft daar zelf niet achteraan, je kunt voor de zekerheid bellen (ik heb iemand laten bellen trouwens) of dat ook echt geregeld is. Anders weet ik dat er ook via een uitvaart organisatie hele kleine mandjes te krijgen zijn (kost amper iets). Ik heb in het ziekenhuis zelf voor alles begon het wel even gehad over de tabletjes tegen stuwing, ik weet niet of ze die standaard geven. Ik heb even goed nog behoorlijk wat stuwing gehad, maar nu was het te doen. Heb je je werk geregeld, er staat 6 weken voor hoor, je hoeft niet direct na een week weer aan het werk. Ik ben eerlijk gezegd 1,2 weken thuis geweest, maar dat is voor iedereen verschillend. Het is vervelend als je steeds moet uitleggen waarom je er nog niet bent. Mijn werkgever gaf me alle vrijheid. Ik ben met mijn man naar mijn werk geweest een paar dagen nadat alles achter de rug was. Hij was meer bestand tegen allerlei vragen dat ik. Als je in je eentje moet, al die vragen en die goed bedoelde adviezen....poeh! Misschien een idee. Ik heb trouwens niet verteld wat er was, want je krijgt zoveel verhalen die ongeveer vergelijkbaar zijn en niet iedereen kan met die info omgaan. Ik merkte dat mensen soms nieuwsgieriger waren naar wat er met het kindje was, dan met mij. De dagen ervoor zijn we naar het strand geweest, vooral bezig geweest met afscheid nemen en ook wel gedachten verzetten. Heb je nog vragen, mag altijd, sterkte
Dank voor je tips badeentje. Ik ga nu even kraamzorg regelen, goeie tip van een ervaren dame. Heb zojuist crematorium gebeld, formulieren worden verstuurd en beetje afgesproken hoe e.e.a. verloopt. En ga idd ook maar ff ziekenhuis bellen. Degene waar we woensdag gesprek mee hadden die wist dat niet precies.
Miss Jopie, Ik kan alleen maar zeggen, heel veel sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik denk aan je. Knuffels Marta. Badeendje, gefeliciteerd met het goede nieuws.
Missjoppie, wat moet er nog veel geregeld worden! Zelfs dat had ik me helemaal niet zo gerealiseerd. Stom eigenlijk hoe naïef je in een zwangerschap kunt stappen! Natuurlijk komen de kindjes bij mij ook niet echt uit de lucht vallen, maar ik realiseer me nu pas echt dat je er met alleen zwanger worden nog lang niet bent! Mag ik vragen of jullie al een naam hebben? Zo'n verschrikkelijk idee dat je maandag ingeleid wordt! Kan me voorstellen dat je geen idee hebt hoe je je voelt. En dat je maar aan het regelen gaat. Pffff, ontzettend veel sterkte met dit ongelofelijke verdriet. Badeendje, wat een opluchting moet het voor jou zijn! En ook een dochtertje, gefeliciteerd!
Hi MissJopie, heb jullie vanaf de zijlijn gevolgd, daar ik een tijdje geleden zelf heel bang was voor een slechte uitslag. maar gelukkig was bij ons alles goed. wat mss een tip is om vooral ook foto's te maken. er is een stichting die dit ook belangenloos doet, maar dat is officieel pas vanaf 24 weken, hoewel de grens niet zo heel zwart/wit is (is een 'mooi' aandenken). wellicht dat ze het ook voor vroegere bevallingen doen, maar dat zou je moeten navragen. ze heten makeamemory.nl ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte toe de komende tijd! liefs
Miss Jopie heel veel sterkte toegewenst. In welk ziekenhuis ben je? Ja veel foto's dat is belangrijk hoor, en vooral de tijd nemen voor alles ook erna. Sterkte! Ik denk aan je.
Missjopie heel veel sterkte morgen en de tijd daarna. Heb je alles een beetje kunnen regelen wat je wilde? En je heb gelijk dat je even gaat winkelen. Even je gedachten proberen te verzetten, voor zover dat lukt.
Heeeeel goed!!! Leef je maar lekker uit! En geniet maar een beetje van het mooie lenteweer, want je moet toch iets, helaas!
MissJopie, heel veel sterkte morgen met alles!!! Ik hoop dat jullie je er een beetje doorheen kunnen slaan. Knuffel!
Zo daar lig ik dan... Op bed een uur afwachten wat de eerste vaginale tabletjes teweeg gaan brengen. Gelukkig heb ik voldoende internet tegoed op m'n iPad om te tijd door te komen want het gaat volgens mij wel even duren. Gelukkig zijn er ook wat vriendinnekes in de buurt die me graag komen steunen zolang ik me nog prima voel. En ik heb de liefste man van de hele wereld... Toen ik vanmorgen thuis wegreed had ik het wel heel zwaar.
Jeetje... wat heftig lijkt me dat, MissJopie. Zo onwerkelijk en niet te bevatten wat er gaat gebeuren? Fijn dat je zoveel steun om je heen hebt!!