Sorry dames , nog geen nieuws , er zijn nu 3 weken voorbij , ik heb vanmiddag het Erasmus gebeld en kreeg te horen dat er al wel wat uitslagen bekend zijn maar dat zij( receptioniste ) daar geen uitsluitsel over. Mocht geven , wat ik wel begrijp . Wel zei ze dat ze ieder moment de laatste uitslagen zouden krijgen en dat we midden volgende week , de brief, kunnen verwachten . Ben inmiddels wel op van de zenuwen , t,is iedere dag ruzie hier thuis puur en alleen door de stress , maar ja dat is normaal ook niet zo dus dat zal wel overwaaien . Maandag as hebben we een guo ( uitgebreide 20 weken echo ) en een vecho ( groeiecho ) in het Erasmus dat vind ik wel lastig zou toch rustiger kijken als je bijna zeker weet dat je een gezond kindje in je buik draagt , het is op het moment incasseren , incasseren , incasseren !!!! Wel voel ik de baby inmiddels bewegen dat vind ik wel een soort geruststelling , mees voelde ik echt nooit en als ik wat voelde was het ( dat weet ik nu) een spasme. Nu is het net alsof de de beeb zegt joehoe mam ik ben mijn broer niet voel maar ik ben er nog ! En nu moet ik huilen sh*t Liefs Edith Mama van mees*
Tjonge meid, wat een geduld moeten jullie oefenen, bijna onmenselijk. Zeker nu je je kleintje al kunt voelen valt er niets meer te ontkennen en wordt het steeds moeilijker om reserves in te bouwen en niet nu al heel veel van hem/haar te houden. Ik hoop en bid enorm voor jullie dat jullie volgende week goed nieuws mogen krijgen. Wat je zegt, dat het kindje zo beweeglijk is, moet toch een stukje hoop geven. Kun je het ERasmus niet bellen, of je gelijk (voor of na) de echo geen gesprek kunt krijgen met een gyn/geneticus? Als zij zeggen midden volgende week de brief, dan moet er ook eerder al iets meer bekend zijn. De TNT is snel, maar zo snel nu ook weer niet... Dikke knuf, Merah
Hoi merah. Ja ik denk dat ik maandag ook wel even aan de bali vraag of ons behandelend genetica er is maar ik denk dat we echt geduld moeten hebben pffffffffffff . Het is heftig .. Maar goed net even een goed gesprek met mij hubbie gehad en dat lucht wel weer ff op , heb ik weer een dagje rust , het leven gaat nu echt van dag naar dag . Lief dat jullie zo meeleven . Zodra ik ook maar iets weet , weten jullie ook ! Liefs Edith Mama van mees*
Edith, ik zag dat je gepost had en ik hoopte zo dat je een goede uitslag gekregen had, maar nu zit je nog langer in onzekerheid. Zolang wachten alweer, geen wonder dat jullie er helemaal doorheen zitten van de stress. Het is gewoon onmenselijk. Ik hoop dat jullie heel snel volgende week goed bericht gaan krijgen, samen met een hele mooie 20-weken echo.
Oh Edith, wat een ellende en dat terwijl je eigenlijk zou moeten genieten maja, zo werkt het nu eenmaal niet en logisch ook, in jullie geval! Ik herken het zo dat jullie e.e.a. op elkaar afreageren. Op zich niet erg als jullie er allebei goed mee kunnen dealen, maar dan moeten jullie beide wel sterk in je schoenen staan. Ik duim echt voor goed nieuws voor jullie!
Ik zie af en toe een berichtje van je voorbijkomen, heel spannend allemaal voor jullie he..... Wil je even heel veel succes wensen vandaag met de echo's, ik duim heel hard! Liefs
Hallo dames ... Nee nog steeds niks ! Vandaag wel voor de guo en de vecho geweest . De baby zag er goed uit , alles er op en er aan , ook de hersentjes liepen op schema ( maar dat zegt tot week 24 bij pch 2 niets) . Alleen de linkerkant van de bm was wat minder doorbloed wat kan betekeken dat het kindje een groeiachterstand kan ontwikkelen en mij. Bloedruk weer kan gaan stijgen en das natuurlijk weer gevaarlijk ivm de eclampsie van mijn vorige zwangerschap . Het DNA onderzoek is een andere techniek als het chromosomen onderzoek wat bij trisomie 13,18,21 word toegepast en duurt daarom ook veel langer eer de uitslagen er zijn , het kan nog wel weken duren zeiden ze .. Daar leggen we ons dan maar weer bij neer . Helaas dus geen uitslag vd week waarschijnlijk ! Wel mag ik vertellen dat mees* een zusje krijgt , dat vinden we dan toch wel weer te gek , wat een rijkdom zo,n koningskoppel !!! Liefs Edith Mama van mees*
Edith, van harte met je mooie meid in je buik! Wat geweldig zeg!!! En natuurlijk ook fijn dat de echo er goed uitzag. Ik duim nog steeds heel hard voor jullie en hoop dat jullie spoedig een kern-gezonde dochter zullen hebben!!
Oooooooooh meiden , ik word helemaal gek ! vanmiddag de uitslag gehad en ik ben in verwachting van een gezond meisje !!!! Ik weet het ff niet hoor , ben helemaal door de dolle !!!!!!!! Liefs Edith Mama van mees*
Ik heb alles vanaf de eerste pagina meegelezen, maar nooit gereageerd. Fantastisch nieuws, nu kan je echt genieten. Wat een opluchting
Zit hier te janken achter de computer! (vast hormonen, hahaha). Meid, schreeuw het van de daken!!! Echt helemaal fantastisch nieuws!!! En nu 100% genieten!
Het is nu de volgende ochtend en nu komen hier de traantjes pffff heftig man ! Hoop dat jij inmiddels bent opgedroogd Dankjewel meiden ! Liefs Edith Mama van mees*
Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en heb net zelf een verhaal geschreven omdat ik het van me af moest schrijven. BANG! Uitslag nekplooimeting 1:58. Deze had ik net geschreven en ik stuit op andere soortgelijke topics..moet nog een beetje uitvogelen hoe dit forum werkt namelijk.. Ik heb met tranen en soms met een lach jullie verhalen gelezen en ik ben blij dat ik op dit forum ben gestuit. De aankomende weken worden voor mij zenuwslopend en ik vind het fijn om hier over te kunnen praten met " ervaringsdeskundigen" en " lotgenoten". Maandag moet ik naar het EMC en ik weet niet eens wat me allemaal staat te gebeuren.. Een intake? Echo? Wellicht gelijk een vlokkentest.. Ik ben heeeeeeeel bang en heb geen idee hoe ik mijn gedachten kan verzetten. Na het horen van het nieuws ben ik niet meer gaan werken en zit ik thuis, piekerend en speurend op het internet.. Vandaar dat ik mijn verhaal hier plaats.. Ik weet dat dit topic al lang geleden geopend is maar wilde toch nog even verwijzen naar mijn net geopende topic. Hoop te kunnen praten met mensen in hetzelfde schuitje.. Groetjes, Bangmuisje
Edith, wat super!!! Nu kun je eindelijk wat meer gaan genieten (hopelijk!). Oh het is een pak van m'n hart. Ga je nu meteen op koopjesjacht? Bang muisje: hier lees je idd wel wat ervaringsverhalen. Positieve en negatieve... In mijn geval is het niet zo goed afgelopen. Ook ik heb me rotgesurfd, gebeld en vanalles maar het enige wat ik je kan zeggen is dat je echt zult moeten afwachten. Pas na je afspraak wordt er iets meer duidelijk en ik hoop dat je het in de tussentijd ondanks alle stress een beetje van je af kunt zetten. Dat is enorm moeilijk, maar zolang je niets weet kun je ook niets. Ik vond het heel erg fijn om hier mijn hart uit te storten, maar ook ik heb veel gesurfd naar info over de grootte van de nekplooi, down syndroom etc etc. Er is helaas een wereld voor me opengegaan. Zo te lezen bij jou ook... Ik ben heel bewust wel blijven werken en wanneer het lukte ben ik erop uit getrokken. Afleiding werkt bij mij erg goed. Er was nog tijd genoeg om te kniezen op de bank. Ook heb ik veel, heel veel gepraat. Met mijn partner maar ook met vriendinnen etc. Etc. Dat deed me goed. Ik hoop dat dat jou ook een beetje helpt.
Bedankt MissJopie, ik heb jouw ervaring teruggelezen en ik moet zeggen dat ik er erg verdrietig van werd. Ik bewonder de manier waarop je mij hoop doet geven en ik luister zeker naar je advies om niet te gaan zitten kniezen. Ondertussen is er post binnengekomen van het EMC.. Maandagochtend staat de afspraak gepland. De tijd mag van mij even vaart gaan maken. Groetjes, Bangmuisje
Gefeliciteerd! Laat je maar helemaal gaan, wat jullie hebben moeten meemaken met het verlies van Mees* en het eindeloze wachten tijdens deze zwangerschap, geen wonder dat je het effe niet meer weet.
Aahhh ja goed hè meiden , ben nog steeds helemaal van slag !! Ben vandaag inderdaad ff wezen shoppen roze roze en nog eens roze , vond het wel moeilijk hoor , mees is nog maar zo kort geleden overleden dus al ,zijn, kleertjes hangen ook nog in de rekken ! Vandaag nog beter nieuws ik zal even een schema maken Wij hadden 25% kans op een volledig gezond kindje ( geen dragerschap) 50% kans op gezond kindje maar wel drager 25% kans op een ziek kind . Dit noemen ze een autosomaal ressesief overervingspatroon , en nu hoorde ik van de geneticus vandaag dat onze dochter ook nog eens GEEN drager is !!!!! Mijn dag kan niet meer stuk zo weinig kans en dan toch dit Ben zo blij dat dit kindje niet met deze last behebt is ! Lieve bangmuisje , ook wij lopen onder behandeling bij het emc , ik kan zeggen dat ik het een erg fijn ziekenhuis vind met goede begeleiding , ik heb je verhaal nog niet gelezen dat ga ik zo doen . Ik wil je iig heel veel sterkte wensen het word een heftige periode maar hoop hielp ons er erg door heen en wij hebben een kans van 1:4 Liefs Edith Mama van mees*
Edith, wat een super-goed nieuws: ook nog eens geen drager!!! (werk zelf op een lab oa. in moleculaire diagnostiek (genetica), dus weet precies wat het inhoudt). Dus dit vervelende gen houdt bij dit nieuwe wondertje gewoon op te bestaan! Dat moet een extra goed gevoel zijn, om ook te weten dat jullie dochtertje op dit specifieke vlak bij de keuze van haar partner zich nergens zorgen over hoeft te maken. Kun je het al een beetje bevatten? Ik denk dat er nog heel veel tranen zullen vloeien bij jullie. Van blijdschap en ongeloof, maar ook nog weer van verdriet, omdat jullie door dit rot-gen nu een heel mooi mannetje moeten missen. Ik wens je een heel goed vervolg van je zwangerschap toe. Het is jullie meer dan gegund!!!