vruchtwaterpunctie volgende week, komt toch dicht bij

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Roema, Dec 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    Iedereen bedankt voor de opbeurende reacties.

Ik wordt de 24ste in het Haga-Rode Kruis ziekenhuis geholpen. Dat is toeval, want ze doen het hier in Den Haag alleen op maandagochtend en dan steeds in een ander ziekenhuis heb ik begrepen.

Tijdens mijn intake heeft de gyn het niet over een uitgebreide test gehad. Kan ik dat gewoon terplekke aangeven denken jullie?

@ Droppie heel veel sterkte maandag!

Liefs,
    Wendy.

2. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

Jun 12, 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Bedankt Wendy, ik ben nu wel nerveus voor morgen hoor. We moeten er om half 9 al zijn.

xxx

3. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Droppie: heel veel succes vandaag!

4. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

Jun 12, 2007
    903
    0
    0
    kapster
    ben inmiddels weer thuis in mijn eigen bedje. punctie is mislukt. steeds als ze met de naald in de buurt kwam ging de baby daar ook heen dus ze durfde niet door te gaan. moeten volgende week maandag terug voor nog een poging. dan zal er meer vruchtwater zijn dus meer plaats om de baby heen om te pikken. nu wel 2 dagen rust want er is natuurlijk wel gewoon geprikt.

nog een week langer in de spanning, Bah

5. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Droppie: oh nee wat een domper....weer langer wachten......ik had hier eigenlijk nog nooit van gehoord dat het ook echt niet lukte......

6. Zonnetje1976

Jan 5, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Droppie, wat vervelend dat de punctie niet gelukt is..
    Wel fijn dat je kleintje zo beweeglijk is, lijkt me een goed teken.

Wendyb, wij kregen de keus in het ziekenhuis. Dus een uitgebreide test of de snelle. Geen idee of dit in elk ziekenhuis is maar je kunt er altijd naar vragen.

7. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Wij kregen trouwens beide uitslagen, dus zowel de snelle uitslag als de langzame uitgebreide uitslag na 3 weken. Ik heb ook wel eens gehoord dat je in sommige ziekenhuizen moet kiezen tussen de een of de ander........

8. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

Jun 12, 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Een punctie kan vanaf 15w5dagen en dat waren wij precies vandaag. dit houd in dat er nog wat minder vruchtwater is dan met ruim 16weken. doordat er meer vw is is er dan ook meer ruimte om de baby heen. nu was er maar heel weinig ruimte tussen baarmoederwand en baby. dan is het moeilijk prikken zonder het kindje te raken. en dit risico wilde we echt niet nemen. alleen jammer dat de naald toen al in mijn buik zat.

wij hoeven ook niet te kiezen tussen 2 testen hoor. met 2 dagen de snel test en die is 99,9 betrouwbaar. dan met 3weken definitieve uitslagen. goed bericht over de post en een telefoontje bij slecht bericht.

9. Zonnetje1976

Jan 5, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, wat is dat toch vreemd. Ik heb er namelijk wel na gevraagd. En de verpleegkundige gaf heel duidelijk aan na 2,5 tot 3 weken de uitslag, ook echt niet eerder. Toch heb ik zelf zoiets van mocht het echt niet goed zijn bellen ze wel eerder. 3 weken vind ik ook wel erg lang.

10. Tainted Love

Tainted Love Niet meer actief

Hoi allemaal,

Wat een stressvolle periode bij iedereen, bah......

Mijn uitslag van de combi test was 1 op 12, vandaag op controle geweest in Breda en gekozen voor de vruchtwaterpunctie.
    Die gaat plaats vinden op 8 februari en op 16 februari zou dan voor 98% de uitslag al bekend zijn.
    Ik durf echt de telefoon niet op te nemen de 16e februari.....

Jeetje, wat een spanning, ik wil gewoon genieten, maar het lukt niet.

Sterkte allemaal

Liefs Marta

11. Zonnetje1976

Jan 5, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marta,

Wat een vervelende uitslag!
    Dat niet kunnen genieten is heel herkenbaar, dit lukt mij ook niet.
    Heel veel sterkte de komende weken, zelf probeer ik maar om zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Gelukkig lukt dit wel met een peuter van 2.

12. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

Jun 12, 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Hoi martha. heel veel succes met wachten. wij weten hoe het voelt dus je mag gerust je hart luchten hier. wij zitten allemaal in het zelfde schuitje

hier iets minder last van mijn buik. nog 5 dagen dan mogen we weer.

13. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    @Droppie, wat erg dat het niet gelukt is!

Maandag ben ik 15 weken en 3 dagen. De gyn heeft er niets van gezegd dat het dan nog te vroeg is. Ik was zelf wel blij de afspraak zo snel was, nu heb ik toch weer de zenuwen.
    Hoe voelde het om geprikt te worden?

@ Martha, heel vervelend zo'n uitslag. Hier kan je wel je verhaal kwijt!

Liefs,
    Wendy.

14. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

Jun 12, 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Wendy de prik is even vervelend maar doet niet meer pijn als in je arm. Het is meer het idee dat het in je buik is wat het eng maakt.
    Maar het is wel een raar en onaangenaam gevoel als ze dan dieper in je buik gaan en bij mij moesten ze toen ook nog een beetje zoeken of ze niet toch een plaatsje konden vinden en dat is gewoon een raar gevoel. Maar het doet zeker geen pijn meer dan.
    Het is te vergelijken met dat je kies getrokken word terwijl je een verdoving heb. Je voelt ze rommelen maar het doet geen zeer.
    Daar deed het me aan denken.
    Weet natuurlijk niet hoe het is als ze ook echt je baarmoederwand ingaan want daar zijn ze bij mij gestopt.

Toen wij binnen kwamen gingen ze de baby meten om te kijken hoever ik was. Ze zeiden dat de grens bij 15w5dagen lag.
    Ik bleek dat precies te zijn dus gingen ze aan de slag.
    Later zei ze dat het kan dat de baarmoederwand daarom nog niet helemaal rijp was om te prikken. Hij gaf nog iets mee toen ze prikte en daar reageerde het kindje gelijk op.
    En als je een paar dagen verder ben dan heb je meer vruchtwater en dan hebben ze dus meer plaats om te prikken zonder dat ze je kindje raken.
    Dit was wat ze tegen mij zeiden tenminste.
    Wij waren ook al blij dat we eerder mochten komen want bij ons zitten ze alleen op maandag dus dan is het gelijk weer een week verder.

15. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    Bij ons ook alleen op maandagochtend (Den Haag).
    Ben erg benieuwd wat ze bij mij gaan zeggen.

Hoe gaat het vandaag?

16. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Wendy: ik heb ook kunnen kiezen om in Den Haag te gaan (daar woon ik als ik niet in Zwitserland ben), maar heb dat niet gedaan omdat ik ondermeer op maandag pas 15 weken en 1 dag was (en omdat je in Zwitserland al binnen 1 dag de uitslag hebt voor het grootste gedeelte) ..mijn gyn in Bronovo raadde mij dat af (hij zou de punctie toevallig ook doen en hij wilde dat dus niet) omdat de kans op complicaties of opnieuw moeten doen te groot is. Hij zei ook dat hij pas vanaf 15,5 prikt....wellicht nog even bellen voor de zekerheid.
    Ik vond de punctie niet pijnlijk. Net als prik in je arm en als ze in de baarmoeder gaat brand het een beetje maar zoals Droppie al heel mooi zei: je voelt ze rommelen maar het doet geen pijn. Ik heb overigens niet gekeken en mijn ogen stijf dichtgehouden en mijn man's hand er af geknepen uit angst maar het viel echt super mee.
    Marta: heel veel sterkte.....De punctie vond ik een fluitje van een cent. Ik woon in Zwitserland en kreeg de eerste (belangrijkste) uitslagen al de dag er na. De rest 2 weken erna. Alles goed gelukkig.
    Het is maar een kansberekening en je moet het zo zien dat je 11 keer kans hebt dat het wel goed is! neem het een dag tegelijk en ga niet niet alleen maar denken wat als....ik merkte dat ik heel erg afstand al ging nemen van dit kindje en dat is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk.

17. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

Jun 12, 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Me2 wat jij zeg is echt helemaal waar. En ik heb ook niet gekeken en mijn ogen stijf dicht gedaan. Mijn man zijn hand was ook blauw van mijn angst. Echt heel herkenbaar. Ook dat je je afsluit voor de baby. Hier hetzelfde. Ik had ook nog met 8 weken een best flinke bloeding, die wel goed is afgelopen, maar dan ben je ook al bezig met het idee dat het allemaal niet door mag gaan.
    Maar ik weet wel dat ik nu gewoon al van dit kindje hou ondanks dat ik het probeer tegen te gaan voor mijn eigen bescherming.
    Als het volgende week allemaal goed mag zijn dan ga ik helemaal uit mijn dak.
    Dan pin ik een leuk bedrag van de rekening en ga ik het helemaal opmaken aan babyspullen.:) Wie houd me dan nog tegen!!!

Verder vandaag helemaal geen last meer. Buiten mijn gewone misselijkheid en flauwvallen dan he.
    Maar vond het wel tegenvallen die eerste dag na het prikken.
    Je moet echt gewoon gaan liggen en wachten tot de dag om is.
    Dan heb je de minste last.

18. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

Jun 12, 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Trouwens wendy jij moet ook maandag de 24e voor de punctie toch.
    Hoelaat moet jij? Ook al vroeg? Wij mogen om 8 uur komen, nog voordat ze normaal gaan beginnen. We werden er nog even voor gezet omdat we al een week langer moeten wachten. Was wel erg lief van ze.

19. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Droppie: groot gelijk! Ga jij maar even heel goed shoppen als je de goede uitslag hebt!!!!!!!!

20. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    @ droppie, ik moet er 8.15 zijn. Waar ga jij?

Liefs,
    Wendy.

Share This Page