vruchtwaterpunctie volgende week, komt toch dicht bij

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Roema, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Wij moeten om 8 uur in Dordrecht zijn. Dan liggen we tegelijk op de tafel. Nou ik zal aan je denken hoor. En probeer ook gewoon een beetje te genieten van de echo van je kindje als dat lukt. Dat maakt het misschien iets makkelijker.

2. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ik heb nu punctie achter de rug. Nu 3 weken wachten op de uitslag.
    Het viel me echt mee.

Hoe is het bij jou gegaan droppie?

Groetjes,
    Wendy.

3. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Fijn dat het gelukt is. Wel balen dat je 3 weken moet wachten he.
    Heb je nu nog last of valt dat ook mee?

Hier weer bijna fout gegaan. Ze moesten weer 2x prikken voor het lukte. De eerste x raakte ze de placenta en moest ze stoppen. Toen durfde ze eigenlijk niet meer te prikken en ging ze iemand anders bellen om te overleggen. Die kwam en zag toevallig gelijk een mooie plek om te prikken. Toen lukte het wel maar er kwam wel bloed mee van de placenta. Dit kan als gevolg hebben dat we morgen de uitslag niet krijgen maar dat het langer gaat duren, maar er is ook een 24uur methode maar die is heel duur en doen we daarom niet snel. Zouden ze die toch doen dan horen we de uitslag vanmiddag al. Afwachten dus.

Moet nu alleen wel een week plat omdat ze 2x moesten prikken en de placenta raakte. Dus maar op bed blijven nog even en dan morgen verhuizen naar de bank.
    Moet jij ook plat blijven eigenlijk?

4. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Jeetje, wat een verhaal weer zeg!

Ik heb tot nu toe weinig last gehad. De gyn zei bij ons 1 dag plat liggen en vandaag rustig aan doen, niet tillen enz.
    Mijn man had toch al vrij genomen dus ik blijf vandaag ook lekker plat. Bij ons was het zo gebeurd, liggen, een echo van 30 sec., prikken en wegwezen. Ik heb mijn ogen stijf dicht gehouden, mijn man heeft alles gevolgd. Toen de naald werd ingebracht maakte de baby een beetje slaan bewegingen richting de naald maar kwam gelukkig niet in de buurt.

Hoe voel jij je? Heb je krampen? Kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt. Het is ook niet niks. Doe maar lekker rustig aan.

En nu afwachten, jij ook 3 weken?
    Leiden belt bij ons de gyn en de gyn belt ons weer.

Veel sterkte met wachten.

Wendy.

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Wendy: fijn dat het achter de rug is! Drie wekenw chten si wel lang ...

Droppie: wat een verhaal weer! echt heel goed rust houden he!! Hopelijk toch een vlotte uitslag!

6. Zonnetje1976

5 jan 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy: Hoop voor je dat de 3 weken snel voorbij zijn. Zelf ben ik morgen 2 weken onderweg dus nog een week tot de uitslag. Wel in spanning maar het scheelt dat je toch al je dagelijkse bezigheden hebt. Doe rustig aan.

Droppie: Wat een pechvogel ben je! Doe het rustig aan en niets overbelasten hoor!

7. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik wil jullie even veel succes wensen en dat de weken snel om mogen zijn;);)

ik weet wat jullie doormaken nu ;)

8. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    @zonnetje, hoe gaat het met jou de laatste week? De spanning valt nu wel mee. Ik denk dat het voor mij de laatste week wel gaat komen. Ik duim voor je!

Zijn jullie niet bang om leeg te lekken? Beetje gekke vraag misschien, maar ik zag toevallig een ander topic op het forum.

Groetjes,
    Wendy.

9. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Vandaag niks gehoord dus krijgen morgen na 5e een telefoontje met of de uitslag of met de mededeling dat we die donderdag pas krijgen. Nog 3 weken wachten zou ik wel heel zwaar vinden hoor. Hoop ook dat bij jou die weken snel voorbij gaan.

Lekken ben ik zeker bang voor. Gister avond werd ons zoontje ineens ziek en spoegde heel zijn bedje onder. Omdat ik op bed lag in de kamer naast hem rende ik er gelijk heen. Mijn man heeft hem wel gedragen naar ons bed en heeft toen zijn bed gedaan maar ik moest steeds erheen om te zeggen waar alles lag. Later had ik het gevoel dat ik vocht verloor, maar wist het niet zeker. Slaapt al niet lekker met een ziek kindje maar dit hielp ook niet echt. Vandaag wel wat geruster, maar blijft eng. Blij als ik maandag hartje hoor bij de vk.

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb 2 dagen na de punctie het idee gehad dat ik vruchtwater lekte. meteen naar ziekenhuis gegaan waar ze dat ,eteemn ehbben onderzocht. was gelukkig gewoon extra afscheiding, maar ze vinden het echt niet raar dat je heel voorzichtig bent na de punctie en snel aan de bel trekt! Bij twijfel dus gewoon meteen bellen.

Droppie: beterschap voor je zoontje!

11. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    me2 wat ben je dan bang he. Het ging bij mij ook steeds door me heen dat als je dan een goeie uitslag krijg, maar je vruchtwater lekt... Moet er toch niet aan denken. Weet ook eigenlijk niet of ze daar dan wat aan kunnen doen.

Maar zal blij zijn als ze vanmiddag de uitslag hebben en we horen dat alles goed is. Dan ga ik op mijn roze wolk en je moet dan van hele goeie huize komen om mij daar vanaf te krijgen.:)

(Mijn zoontje was gister weer wat beter en wilde gister toch gewoon bij opa en oma gaan slapen. Dit stond in de planning omdat mijn man vandaag gewoon weer moest werken en ik nog rust moet houden.
    Heeft hij vanmorgen toch heel het bed van opa en oma onder gespoegd. Nu had hij weer gewoon praatjes aan de telefoon en hij speelde ook weer. Afwachten maar.)

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Droppie: ja hoor als je vruchtwater lekt dan kunnen ze daar zeker wat aan doen. Nog meer rust houden en in de gaten houden. je maakt namelijk ook gewoon weer nieuw aan. Je moet aleen voorzichtig zijn met infectiegevaar. Vandaar dat je wel snel aan de bel moet trekken.
    Ik hoop ook zo op een goede uitslag voor jullie vanmiddag!

Hopelijk toch beter vandaag met je zoontje!

13. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Hoe weten ze eigenlijk dat je te weinig vruchtwater hebt, kunnen ze dat voelen of moeten ze echt een echo maken?
    Ik stel me er dan bij voor dat je geen hele golven tegelijk verliest, dat vind ik het enge eraan. Misschien dat ik de vk morgen even bel, gewoon om te vragen.

Droppie ik duim voor je!

14. Tainted Love

Tainted Love Niet meer actief

Hallo dames,

Wat een verhalen allemaal zeg! Ik duim voor jullie allen dat de uitslag goed is. Ik heb 8 feb mijn punctie (ik denk dat ik ook mijn ogen dicht ga houden) en dan heb ik 16 feb voor 98% de uitslag. D.w.z. die 98% houdt in dat ze dan trisomie 13, 18 en 21 opgespoord zouden kunnen hebben. Die 2% aparte (of minder vaak voorkomende afwijkingen) hoor ik dan wel pas 3 weken na 8 feb.

Maar als die 98% al goed is, dan heb ik er wel vertrouwen in denk.

Aan de ene kant wou ik dat het al de 16e was, maar aan de andere kant durf ik dan de telefoon weer niet op te nemen.....

Waarom moeten de meesten van jullie wel 3 weken wachten?
    Ik had uitslag 1 op 12, zou dat er mee te maken hebben, dat ze bij mij een sneltest doen?

Nou succes met afwachten allemaal..............

Liefs Marta

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    wendyB: ze kunnen door een uitstrijkje te maken kijken of het vruchtwater is of iets anders dat je verliest.

Marta: ik woon in Zwitersland en daar krijg je de uitslag al na een dag. In NL heeft het gewoon te maken met beleid van ziekenhuis (lees: geld) of je wel of geen snelle uitslag krijgt.

16. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Ze belde net uit het ziekenhuis met de mededeling dat er teveel bloed in het vruchtwater zat. Dus geen ze konden niet de sneltest doen en ook de 24 uurstest was niet gelukt.
    Nu moet het dus 3 weken op kweek gezet worden en horen we over 3 weken de uitslag pas. Pffff het zit echt niet mee.
    Kan nu wel even janken hoor. Ben steeds heel positief, maar nu word het even teveel.
    Morgen zal het wel weer een stuk beter gaan.

Heb net de vk nog gesproken want die vroeg of ik wilde bellen als er nieuws was.
    Vroeg haar gelijk over het vruchtwater lekken.
    Dit is geel achtig water. Ook zijn dit meestal echt druppels.
    Bij twijfel kan ik gelijk wat opvangen in een verbandje en langskomen.

17. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ah nee, superbalen nauurlijk! Nu zit je nog langer in spanning.
    Nu zullen we allebei ongeveer tegelijk de uitslag krijgen. Als je het ff niet ziet zitten dan laat je het maar weten dan slepen we elkaar er doorheen.

Goed dat je het gelijk gevraagd hebt. Als ik het niet vertrouw test ik het ook even met een inlegkruisje. Dat gele kan wel kloppen. In mijn buisje was het ook net urine.

Sterkte met je zoontje, ik hoop dat het overgeven snl voobij is. Ik heb hier een meisje van 3 rondlopen die mij constant aan het verwennen is. Kusje op mijn buik enzo. Ze weet dat ik haar niet mag tillen en klimt dus nu zelf overal op. Het zijn schattige momenten dat dood de spanning ook een beetje.

Rust goed uit deze week, meer kan je nu niet meer doen helaas.

Liefs,
    Wendy.

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    =He Droppie wat vreselijk balen zeg dat je nu langer moet wachten! Kan me voorstellen dat je ine en dipje zit...Hopelijk voel je je vandaag weer wat beter....Kom hier gerust van je af schrijven als je het even niet ziet zitten!

19. likaloetje

likaloetje Actief lid

7 dec 2010
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik zal hier niet vaak berichten, maar volg jullie berichtjes wel steeds, omdat ik hetzelfde heb meegemaakt, met dan een slechte uitslag.
    Ik wens jullie heel veel sterkte in deze lastige tijden.

20. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Gister met spoed naar het ziekenhuis. dachten dat er een scheurtje in mijn vliezen zat. Bleek toch goed te wezen, maar wat een schrik. Nu met een flinke buikgriep op bed. x

Deel Deze Pagina