Vruchtwaterpunctie? Wie heeft het laten doen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door cyberwitch69, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hermelijntje

hermelijntje Niet meer actief

hallo allemaal :D
    eerst voor de dames die een punctie ondergaan hebben of nog moeten ...
    heel veel sterkte met wachten en ik duim voor jullie alle een goede uitslag! wachten vond ik ook het ergste vooral omdat ze eerst zeiden een snelle uitslag en uiteindelijk echt 3 weken moeten wachten :( dus ik leef met jullie mee !

@ IVonne en Femke , hier weer eindelijk een berichtje van mij,
    heeft erg lang geduurt maar ook een mega zware tijd :(
    mijn gezondheid speelt behoorlijk parten, eerst zware bronchis gehad en ook hernia erbij gekregen , dus knap veel pijn :( en dus ook niet zo mobiel pffff , thuis ook veel elende , mij oudste hond in laten slapen omdat ze op was en teveel pijn had :cry: en mijn dochter met ADHD en gedragstoornis die hier de boel geteroriseert heeft en nu tijdelijk uit huis is geplaats,
    maar de baby doet het gelukkig heel goed :D eerst liet hij ons wel schrikken door zijn plotselinge gedraai waardoor hij effe in stuit lag met 35 weken :confused: maar had zich de week daarna gelukkig weer goed gedraaid pfffff :)
    en nu ben ik aan het aftelen :rolleyes:
    en hoe is het met jullie ? ik hoop goed, en ook al aan het aftellen?
    dat was het weer effe, want ik moet gauw weer die stoel uit voordat ik er niet meer uit kom :)

groetjes herma

2. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    hai herma!
    fijn om van je te horen! hmm ja ik herken wel een beetje die niet zo onbekommerde zwangerschap. Ikzelf heb een mini operatie aan mijn kaak gehad omdat daar een zware ontsteking in zat en gevaar was voor mijn dochter en mij...bloedvergiftiging. alles gelukkig ok nu. was even spannend. ik heb wel een stuitligging dus ik kijk waarschijnlijk tegen een keizersnede aan. dat vond ik heeeeel erg jammer maar begin er nu ook al aan te wennen. ze kan nog draaien maar heb zo het gevoel dat dat niet meer gaat gebeuren. verder alles ok...klaar met werken en ben ook moeilijk vooruit te branden hoor. moe..slecht slapen ach je kent het allemaal. maar goed....nog een paar weekjes en dan hebben we ons wondertje in ons armen he....veel succes nog en ben blij dat je hier iets geschreven hebt!
    groetjes Femke

aan xandra en de anderen....geef niet op! en laat jullie uitslag zo snel mogelijk weten. we leven mee hier!

3. Indogirl

Indogirl Lid

27 dec 2007
    71
    0
    0
    Even een korte update:

We wachten nog steeds op de uitslag. Was vorige week bij de gynaecoloog voor een gesprek en ze heeft toen nog even gebeld of de uitslag er toevallig al was, maar helaas. Wel kreeg ik weer een echo. Die was vrij uitgebreid. Ze heeft van alles bekeken en voor zover ze kon zien zag ze niks geks of afwijkends.

Ik heb ook een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. Dat liep eerst vanuit de verloskundige en kon 's avonds in het ziekenhuis, maar de gynaecologe had liever dat ik dit bij een van hun eigen mensen liet doen overdag omdat ze dan wat uitgebreider konden kijken gezien onze verhoogde uitslag van de combi-test.

Dus morgen mag ik al voor de 20-weken echo, alhoewel ik dan pas 18 weken ben. Het kon omdat ik vrij smal gebouwd ben en dan is het wel goed te zien. Gelijk erachter aan hebben we een consult bij de gynaecologe voor de uitslag van de punctie (als die er dan al is....)

We wachten maar weer af. Mijn moeder gaat morgen ook voor het eerst mee naar de echo. Da's wel leuk!

4. Niet meer actief

Hoe goed zichtbaar een 20 weken echo is heeft niks te maken met of je smal of breed gebouwd bent... heeft ermee te maken of alle organen van die kleine al goed ontwikkeld zijn...

5. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Niet helemaal waar. Als je overgewicht hebt, is er meer kans dat bij de 20-weken-echo weinig te zien is. Dat staat in de folder van ons ziekenhuis.
    Daarom is het nut van een 20weken-echo bij overgewicht minder dan als je een normaal gewicht hebt.

Maar of het andersom ook werkt, dus als je smal bent, kun je deze echo al bij 18 weken laten maken, daar had ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Ik weet wel dat ze het ROND de 20 weken doen, dus bij 19 weken kan het bijv. ook al.

6. Niet meer actief

Ja oke maar dat ze smal gebouwd is heeft er niks mee te maken hoe goed de echo zichtbaar gaat zijn met de 20 weken echo.. De dingen die van belang zijn in ieder geval, het is geen pretecho dus ""mooie foto's"" hoeven het niet te zijn ofzo zolang alle organen etc. maar goed in beeld komen en dan moeten ze wel eerst goed ontwikkeld zijn!
    18 weken lijkt me erg vroeg voor een SEO.. hier in t ziekenhuis MOET je zelfs 20 weken of verder zijn willen ze de echo maken..
    Zou hem persoonlijk ook niet eerder laten doen... stel jezelf voor dat er nog net iets niet helemaal goed gevormd is.. ben je zelf in paniek voor jan lul misschien toch..!

En ja is misschien wel zo wat je zegt, maar dan moet je wel echt extreem overgewicht hebben hoor...

7. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    JsztD: dat is dus niet echt zo. Dat heeft een vriending van mij ook ervaren. Zij heeft wel overgewicht, maar niet extreem. En toch zei de gyn dat door het door haar buikvet kwam dat er weinig te zien was. En dan bedoel ik dus dat zelfs het hartje nauwelijks te zien was.
    Maar maakt mij verder niet uit hoor.

8. Niet meer actief

Ja maar je begrijpt me verkeerd, ik bedoel een 20 weken echo is niet voor niks een 20 weken echo... rond die tijd is alles GOED gevormd en VOLLEDIG aanwezig... of je nou overgewicht hebt of niet, als het niet aangelegd is valt t ook niet te zien of je nu dik of dun bent hoor!

9. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ja dat snap ik wel. Maar ik heb het over jouw opmerking dat het niet uit maakt of je dun of dik bent.
    En verder: als ze bij de gyn zeggen dat het met 18 weken wel kan, zou ik daar gewoon op vertrouwen.

10. Niet meer actief

Ja is ook zo.. ze hebben overal andere richtlijnen, zeg alleen dat het hier zo is..

11. Ramonamvjejo

Ramonamvjejo Actief lid

4 mei 2008
    112
    0
    0
    Limburg
    afgelopen maandag was het zover.. had de hele nacht weinig geslapen( toch wel beetje nerveus)

maar goed .. de prik vond ik een beetje een gemeen gevoel ,en was blij dat die er weer uit was. het was idd zo gebeurd.. ben blij dat het achter de rug is..
    gister nog ff op controle geweest en de gyn zei dat alles goed was meet beeb..

as maandag kan ik bellen voor de voorlopige uitslag( mijn gyn zei dat die uitslag al redelijk defenitief is)

oja ff vraagje aan iedereen die een vwp.. krijg je na een week ook het geslacht te horen?

mijn gyn is nogal een grapjas op zijn tijd en hij zei gister tegen mij .. nee het geslacht weet je pas na 3 weken.. en hij was aant lachen en zei nu ben ik serieus..

12. Niet meer actief

Gelukkig viel het opzich allemaal mee... nu maar duimen dat met je beebje alles goed is!
    Of dat dat echt 3 weken duurt weet ik niet, lijkt me wel erg lang?

13. Niet meer actief

Ooooh Xandra wat een opluchting, heerlijk!

En een zoontje ! hihi super super leuk gefeliciteerd :D

14. Indogirl

Indogirl Lid

27 dec 2007
    71
    0
    0
    Hallo dames,

Hier even een triest berichtje. Dinsdag na onze 20-weken echo (die helemaal oke was) kregen we de uitslag van de punctie uit Utrecht te horen: die was helaas niet goed. Kindje met Down.

We zijn enorm geschrokken, want eigenlijk hadden we zo het gevoel dat het wel goed zat.. helaas dus niet. Vanochtend en vanmiddag hebben we nog een gesprek gehad in het ziekenhuis hier en ook in Utrecht om te informeren hoe nu?

Mijn vriend en ik hadden dit voor onze zwangerschap natuurlijk al wel besproken, maar het is toch heel anders als je ineens voor het feit staat met zo'n kindje in je buik. (wat we sinds eergister ook voelen schoppen).

Vreselijk natuurlijk, je wil zo graag dat kindje, een jongetje weten we nu, maar we willen absoluut niet het syndroom van Down. Het moeilijke is ook dat je nooit van te voren kan weten hoe ernstig of juist niet ernstig een afwijking is. Anders kon je op basis daarvan nog een bepaalde afweging maken. Maar dat weet je niet.

Nu hebben we een paar dagen de tijd om dingen te overdenken. Gaan we idd de zwangerschap afbreken en zo ja, hoe willen we het dan allemaal doen. Het wordt wel een echt bevalling dan en dat is iets waar ik wel tegenop zie. Ik voel me ook enorm schuldig t.o.v. dit kindje en er vliegen allerlei emoties door ons heen op dit moment. Vreselijk en heel onwerkelijk allemaal. Onze droom is een nachtmerrie geworden....

15. Niet meer actief

He indogirl wat een rotnieuws :(
    Ik wil jullie 2 heel veel sterkte toewensen met het maken van jullie keus... wat dat ook mag zijn!

Het lijkt me inderdaad heel erg lastig om een keus te maken, want een zwaar gehandicapt kind wil natuurlijk niemand.. maar misschien valt het 100% mee, je hebt ook mensen met het syndroom van down die uiteindelijk wel gewoon zelfstandig kunnen wonen etc.

En denk dat het bij jullie, dit is absoluut niet stom/hatelijk bedoeld, ook wel meespeelt dat je 35 bent? Maakt de tijd voor een kleine toch wat korter..

Hmm :( nou heel veel sterkte!

16. Ramonamvjejo

Ramonamvjejo Actief lid

4 mei 2008
    112
    0
    0
    Limburg
    sterkte meis met je beslissing...

wij hebben ook altijd gezegd dat we dan de zwangerschap afbreken.. ook bij de jongens al.. maar idd als je het dan te horen krijgt lijkt het me idd erg moeilijk..

17. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg

Bij onze "voorlopige uitslag"hebben we meteen te horen gekregen welk geslacht het was.
    Ook wij hebben er niet geheimzinnig over gedaan en we verwachten een meisje.

Veel succes met jullie uitslag!

18. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg

Hoe men het ook wendt of keert, het is en blijft een vreselijk moeilijke beslissing, en ik zeg uit de grond van mijn hart blij te zijn niet in jouw schoenen te staan, omdat je een beslissing moet gaan nemen over wat je verstand zegt, en wat je gevoel zegt.

Wij hadden ook besloten om er niet mee door te gaan als de uitslag niet goed zou zijn, maar deze beslissing werd op basis van gezond verstand genomen. Ik zal nooit kunnen weten hoe ons gevoel zou zijn geweest.
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe voor de tijd die gaat komen.

Veel liefs en een dikke knuffel XX

19. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Even voor @Herma en @Femke,

Idd, voor ons de laatste loodjes, en die zijn ook het zwaarst!
    Maar eerlijk is eerlijk, als je dan leest hoe het voor sommigen onder ons is, vallen onze kwalen bijna in het niet. ( Begrijp me niet verkeerd! Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen verdriet, en jullie ervaringen zijn niet mis)
    Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wij
    over een paar weekjes onze Beeb mogen vasthouden........en daar dank ik elke dag voor.

Verder ben ik ook blij weer iets van jullie te horen, dat is leuk na al die spannende weken die wij eerst met elkaar hebben gedeeld, en ik ben blij te zien dat weer anderen hetzelfde doen.

Ik duim voor iedereen en wens eenieder het beste voor alle weken die komen.

Hele dikke knuf,

Ivonne

20. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    @ indogirl.

jij hebt het nieuws gekregen waar wij zo allemaal voor vreesden. Ook wij hadden besloten als het niet goed was de zwangerschap af te breken. maar inderdaad dat is een verstandelijke beslissing. ik weet dat je natuurlijk moet bevallen en dat was ook zo mijn grootste vrees. Ik weet zeker dat jullie de juiste beslisssing voor jullie zullen maken wat die ook moge zijn. Als ik je 1 persoonlijke raad mag geven....ga niet te veel zoeken en lezen op het internet want daar wordt je gek van al de informatie. Probeer de beslissing te nemen met jullie tweeen want jullie zijn nu het belangrijkst. Ik geef je een gigantisch groot hart mee voor onder je riem en blijf hier lezen en hoop dat je je beslissing eventueel met ons wil delen dan kunnen wij je blijven steunen. geen verplichting! weet dat je hier niet alleen bent.

@ yvonne en Herma

ja het is beslist ...ik krijg een keizersnede. heb eerst gebaald maar nu niet meer. ik mag blij zijn dat ik straks inderdaad mijn meisje in mijn armen mag houden en ben dan ook zeer dankbaar.
    ik hoop ook na onze bevalling dat we af en toe contact houden. want wij hebben toch ook iets speciaals gedeeld afgelopen maanden.
    xxx femke

Deel Deze Pagina