najaa ik mag pas 27 oktober dan ben ik 16 weken en duurt dan weer 3 weken voor de uitslag er is zeiden ze... vreselijk dat ze een zwanger persoon zo lang laten stressen (terwijl je van hun geen stress mag hebben HOEZO KROM?!)
wij hebben voor een vruchtwaterpunctie gekozen omdat ze bij de 20 week echo een verwijding van het nierbekken zagen en er iets neit goed was met het harte, na de 20 week echo naar leeuwarden geweest voor een uitgebreide echo, en die gyneacoloog zag hetzelfde, en stuurde ons door naar groningen voor een bevestigingsecho en eventeueel een vruchtwaterpunctie. na aanleiding van die echo bleek het hartje iets mee te vallen, en de niertjes waren wel iets afwijkend, maar niet zo erg als de dag ervoor. toch besloten voor de punctie was toen 22 weken en 2 dagen zwanger, en nu krijgen we morgen de uitslag van de punctie. kan bij ons 3 kanten opgaan. 1. goed nieuws, niks aan de hand. 2. kindje met het syndroom van down. 3. ernstige hartafwijking die niet met het leven verenigbaar is. van het derde gaan de gyneacoloog niet van uit, maar dat moet de uitslag van de punctie aangeven. we staan er positief tegen over, dus echt wachten. punctie is indd wel pijnlijk, omdat het niet verdoofd wordt, want die prik is nog pijnlijker dan de punctie zelf. nu zat bij mij de moederkoek ervoor, dus deed het extra pijn, we hebben het overleefd, dus wachten nu in spanning op het telefoontje van morgenmiddag af.
alles is kwa chromosomen dik in orde, geen afwijkingen gevonden, wel heeft het een hartafwijking die na de geboorte operatief te verhelpen valt. gaatje in de ductus heeft de kleine.
Ik had eerder hier gemeld dat wij de punctie gingen doen (i.v.m verhoogd risico) en hebben afgelopen donderdag gelukkig een goede uitslag binnen gekregen.