ook wij hebben op 9 januari de punctie laten doen. Eerst de nekplooimeting gehad op 11 weken, deze was 3 mm dus verhoogd. De tripletest toonde een risico van 1/25 ondanks onze jonge leeftijd (we zijn allebei 24) Na drie dagen kregen we de uitslag van de punctie. De punctie zelf viel 100 % mee, ik heb er niets van gevoeld, het bloedprikken vond ik een ergere prik. Daarna heb ik het drie dagen rustig aan gedaan. Spijtig genoeg voor ons was de punctie positief, ons kindje is vorige week woensdag, op 15 weken, geboren. Ik raad de punctie toch aan iedereen aan, we hebben het nu erg moeilijk, maar toch blij dat we alle testen laten doen hebben, iedereen raadde ons het af, maar blijkbaar is het toch mogelijk om op jonge leeftijd een risico te zijn
Ik weet absoluut zeker dat jullie het moeilijk zullen hebben, en ik wens jullie ook alle sterkte toe voor de tijd die komt. Ook mijn respect voor jou verhaal, je hoopt het niet voor jezelf maar gunt het ook een ander niet..........
Jeetje, wat een verhaal...Ik weet zelf hoe het is om te moeten bevallen, wetende dat je kindje het niet zal leven. Met 28 weken is mijn zoontje overleden in mijn buik door een losgelaten placenta. Erg zuur, temeer omdat hij in principe levensvatbaar was, en er verder niks mis was met hem. Het was een heel mooi mannetje, alles erop en eraan! Nu staan we voor een volgende spannende periode, en wachten we met ongelooflijk veel spanning op de uitslag van onze vruchtwaterpunctie van dit kindje. (vreselijk hoe langzaam de tijd gaat). Een versnelde uitslag was helaas niet mogelijk, want bij de punctie bleek er wat bloed in het vruchtwater te zitten, en dat moet dus gekweekt worden...Tegenvaller nummer zoveel! Wij kregen nav een combinatietest een risico van 1 op 35. Omdat wij al een gehandicapte zoon hebben, willen we echt weten of dit kindje een handicap heeft (wat voor één dan ook). En ook wij hebben besloten om de zwangerschap af te breken indien dit zo is. Wij wachten dus nog in spanning af of ons dit keer een ingeleide bevalling bespaard blijft, want je wenst het niemand toe! Sterkte met jullie verlies! Knuffel, Zwaantje
Wij zijn beide jong en in onze families komen geen ziektes voor, dus wij hebben ervoor gekozen om het niet te laten doen.
Ik begrijp jouw keuze wel, zo dacht ik er ook over toen ik mijn andere kids kreeg, maar als je een stukje terug leest in dit topic zul je zien dat het geen garanties geeft als je jong bent. Succes met je zwangerschap!
Hi! Met mij gaat het super! Gisteren werden we gebeld door het WKZ, ik herkende het nummer op de telefoon, en mijn hart klopte in mijn keel. Immers er was afgesproken dat we gebeld zouden worden als het foute boel zou zijn. Anders zouden we een brief krijgen. De gyn zei me: niet schrikken, niet schrikken, ik heb een goede uitslag voor jullie! Ze wilde dus gewoon toch even bellen, omdat een brief immers toch weer een dag langer duurt, en ze wist hoe graag we een uitslag wilde hebben zo snel mogelijk. Dussss....we hebben een gunstige uitslag, en er is dus niks aan de hand met ons kindje! Het wordt overigens een jongetje! Natuurlijk moeten we nog wel de 20 weken echo krijgen (vandaag), en dan kunnen we echt lekker gaan genieten! Maar vooralsnog dus mega goed nieuws! Knap persoon die mij nog van de roze (of beter gezegd blauwe) wolk af krijgt. liefs Zwaantje
OOOWWW ZWAANTJE Wat een geweldig nieuws zeg Ik ben heel blij voor je, en ik moet zeggen dat ik op een zelfde uitslag hoop. En vandaag de 20 weken echo.....daarover wil ik straks ook nog wel horen....zucht....lekker hè Hele dikke knuffel voor jullie allemaal xxx Ivonne
Hi Ivonne, Ongelooflijk he? Ik ben nog steeds vol van het nieuws dat ons is gegeven, en zit echt heel hoog op een wolkje! Gisteren idd de echo gehad, en alles is uitvoerig bestudeerd en bekeken. Het hartje, de hersentjes, de niertjes noem het maar op...Alles was prima in orde. Nu kan het genieten echt beginnen! Ons mannetje kreeg op het laatst nog even heel lief de hik (zo zoet), en ook liet hij nog even duidelijk zien dat ie echt een jongetje is, zijn slurfje kwam duidelijk in beeld, haha! We zijn zo blij met dit nieuws na alle ellende die we al hebben meegemaakt...Volmaakt geluk bestaat niet zeggen ze wel eens, maar beter dan dit wordt het volgens mij niet hoor! Liefs Zwaantje
Hallo zwaantje, Ik vind het echt heerlijk voor je. Ik hoop vandaag de uitslag te krijgen van het bloed, dan zijn we in ieder geval al 1 stapje verder. Morgenvroeg moet ik voor de gewone controle en een echo, en dan is het wachten tot 25 februari....pfff....... Maar toch proberen te genieten, da's wel belangrijk. En blijf jij maar lekker op je (roze) wolk! Knuf Ivonne
De uitslag van het bloedonderzoek is binnen, en die was helemaal goed. Over erfelijkheidsproblemen hoef ik me geen zorgen te maken. Wel, dat is stap 1, nu over naar stap 2 de punctie over 4 weken. Maar ik ga er met een beter gevoel op af! Morgen bij de echo kijken of de beeb weer zo goed is gegroeid, da's dan weer een hart onder de riem. Liefs Ivonne
Ow ja, mijn echo was weer geweldig! Zag er wederom heel goed uit, en nu begint t allemaal pas ècht te leven, als je begrijpt wat ik bedoel. Aftellen.....pffff.......nog 3 weken en 3 dagen tot aan de punctie. Zwaantje, deed jij dat nou ook, dat aftellen tot aan de punctie? ( Om dan vervolgens weer af te tellen tot aan de uitslag) Hoe gaat t met je? Je bent al zo goed als op de helft hè? Dat is mooi. Ow, en Firstbaby.......ik ben blij voor je dat het met jou ook goed gaat. Het was ook niet als een vervelende opmerking bedoeld hoor, maar dat had je wel begrepen volgens mij. Zelf had ik met 25 jaar alledrie de kids, was wel druk maar erg leuk. Nu heb ik me voorgenomen er rustig van te genieten ( op m'n oude dag, hahaha) Liefs Ivonne
bij mijn eerste kindje hadden ze gezien dat de nekplooi niet goed was we hadden een kans van 1/14 op een kindje met het down syndroom. we hebben toen ook gekozen om de vruchtwaterpunctie te laten doen. echt pijnlijk vind ik het niet gewoon een prikje maar de reusachtige naald had me toch wat angst aangejaagd. het enige waar ik bang voor was is dat er iets met ons kindje zou gebeuren. maar bij mij was er een verpleegster bij die Elyesa aan kant hield eigenlijk. alles is dan ook goed gegaan en de uitslag was ook goed we hebben een gezonde zoon gekregen.
:o Inderdaad, dat is precies wat ik een akelig idee vind, zo'n lange naald je buik in! Nog 3 weken te gaan tot aan de punctie............. We blijven aftellen....
Voor mij nu nog 19 dagen tot aan de punctie. Laat het weten als je bent geweest! Daarna kunnen we samen gaan nagelbijten voor de uitslag, haha. Knuf Ivonne