Vruchtwaterpunctie? Wie heeft het laten doen?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by cyberwitch69, Jan 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hermelijntje

hermelijntje Niet meer actief

nog 11 daagjes...... erg ben ik hé 8-[ ;)

2. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

Jun 18, 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    :) Hallo Hermelijntje!

Voor jou nog maar 8 dagen tot aan de punctie!
    Voor mij nog 14 dagen tot aan de punctie!

Zodra we die datum bereiken, even hier onze ervaring opschrijven.
    Met de ervaringen die in al in deze topic staan en die van ons er dan nog bij, heeft iemand die op deze topic komt kijken en dit ook zal ondergaan een redelijk beeld van hoe het is.
    Niet iedereen voelt hetzelfde natuurlijk, en ieder is anders, maar ergens vind je dan toch de gulden middenweg!

Ik wens je nog geen succes, dat ga ik pas doen als je bijna zo ver bent!

Liefs Ivonne
    ;)

En Zwaantje....hoe gaat het nu met jou!

Edit moderator: zou je s.v.p. je teksten niet in kleur willen zetten of vetgedrukt?

3. femke32

femke32 Fanatiek lid

Jan 23, 2008
    1,773
    0
    0
    belgie
    hallo,
    mag ik mij aansluiten bij jullie? ook ik heb een punctie op 28 februari.
    ook ik maak ik ferm ongerust en ben op van de stress.
    combinatietest.....goede nekplooimeting van 1.1 mm maar een bloedwaarde met kans van 1 op 92.
    ook ik maak me ongerust en duim samen met jullie mee? duimen jullie ook voor mij? ik tel de dagen af en hoop een gezond resultaat voor ons kindje en dat wens ik jullie allemaal hier toe!
    we moeten volhouden dames!

4. zwaantje33

Dec 14, 2007
    45
    0
    0
    regio utrecht
    Hi Ivonne,

Meid, het begint al op te schieten....Nog 10 dagen! En jahoor ik deed dat ook dat aftellen tot aan de punctie. Ik vind dat ook niet meer dan normaal hoor, het is ook niet niks. Ik vond het allemaal best emotioneel hoor. De spanning erom heen moet je niet onder stoelen of banken steken...En na de punctie ook vooral lekker uitrusten en jezelf laten verwennen! Ik heb volgende week dinsdag mijn volgennde controle met echo, ik ben dan ruim 22 weken. Het blijft spannend vind ik hoor. En ondanks dat ik weet dat ons kindje helemaal ok is, blijf ik bang, en durf ik me niet voor 100% te hechten...Zal blij zijn als het juni is, en ik hem in mijn armen mag houden, levend en wel!

Meid, nog heel even....enne...laat me weten hoe het was hoor. Zal aan je denken,

knuf Zwaantje

5. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

Jun 18, 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Hai zwaantje,
    Bedankt voor je lieve berichtje!
    En ik zal zeker berichten over hoe het was!

@ Hermelijntje....nog maar 4 dagen voor jou
    spannend hoor.
    @ Femke32, natuurlijk tel je mee af, we zitten alledrie in het zelfde schuitje.
    Voor jou nog 13 dagen te gaan......

Voor allemaal weer een knuffel natuurlijk,
    van Ivonne

6. femke32

femke32 Fanatiek lid

Jan 23, 2008
    1,773
    0
    0
    belgie
    nog 12 dagen......ik word hier helemaal gek en dat is niet goed.

cyberwitch thanks dat je zo positief blijft en ik mee mag tellen met jullie.
    Ik denk ook aan jullie!
    ga zo werken. hopelijk wat afleiding.

7. hermelijntje

ja het duurt nu echt niet meer lang...nog 3 dagen ...... en voor jou Yvonne nog 9 dagen
    en Femke32 nog 12 dagen...
    ik ben mega nerveus aan het worden en zelfs aan het twijvelen over wat als de uitslag niet zo zou zijn zo als we allemaal hopen :( maar dan dwing ik mezelf weer om toch positief te blijven en daar hou ik me dan ook nu maar aan vast...
    maar ik ga voor ons alle duimen dat we allemaal meevalt en een goede uitslag krijgen !
    en dankje allemaal voor het meeleven en de lieve berichtjes !

8. femke32

femke32 Fanatiek lid

Jan 23, 2008
    1,773
    0
    0
    belgie
    hermelijntje....ik denk aan je. Ik wens je een goede uitslag toe met een blakend gezond kindje!
    dat wens ik voor iedereen hier die een punctie laat uitvoeren en net als ik bang ben.
    cyberwitch, hermelijntje en ikzelf...we houden vol.

9. Djam

Djam Actief lid

Aug 2, 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Meiden, ik wens jullie allemaal enorm veel sterkte en succes met de komende vruchtwaterpunctie. Ik heb het als een hel ervaren. De prik deed heel erg veel pijn en gewoon het idee dat er een vreemd ding bij je kindje wordt geprikt deed me griezelen. Vooral de dagen om te wachten op de uitslag van sneltest vielen ons heel erg zwaar. Gelukkig kregen wij een goeie uitslag en viel er een giga last van onze schouders af. Ik duim voor jullie allemaal dat ook jullie een postieve uitslag zullen krijgen.

Liefs Mariska

10. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

Jun 18, 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Voor mij nog 6 dagen, ik begin al kregelig te worden, voor Femke nog 9 dagen te gaan.

Hermelijntje, voor jou is de dag aangebroken.
    Ik wens je heel veel sterkte voor vandaag, en rust daarna maar eens goed uit.
    Ik zal zeker aan je denken, en we horen van je zodra dat mogelijk is...ik weet t zeker!

Liefs Ivonne

11. hermelijntje

nou we zijn er weer ;) ,
    gisteren was het zover... wij naar het ziekenhuis voor de punctie :pale:
    zenuwen jaaa zat, maar goed ik eerst gesprek en toen de tafel op, eerst een echo van de kleine, en die was mega actief :D , toen de punctie.. de naald erin viel wel mee, maar omdat het vruchtwater niet wilde lopen werd er wat mee geport en moest er ook door de placenta heen en dat was niet fijn :( toen ze eindelijk genoeg haden was het ook een opluchtng dat die naald eruit mocht :)
    ook deed de kleine de naalt/rietje vast houden :) wel een grapig gezicht,
    ze waren heel aardig en ook probeerde ze je gerust te stellen, ook mocht ik gisteren niks doen behalven zoals hij zei op de bank zitten wat soaps kijken en het tempo van een bejaarde aanhouden :)
    de rest van de dag ook zeker rustig aan gedaan omdat ik het wel voelde, afentoe harde buiken, (dat kon ook ) maar mag echt geen weeen worden,
    vandaag voel ik me al een stuk beter en de verlopige uitslag krijg ik als goed is vrijdag al ! dus duimen !

dankje allemaal voor het meeleven en ik ga Ivonne en Femke heel hard duimen !

12. femke32

femke32 Fanatiek lid

Jan 23, 2008
    1,773
    0
    0
    belgie
    hermelijntje,

zo te lezen heb jij het harstikke goed gedaan zeg die punctie. Ik hoop dat ik ook zoveel moed heb als jij.
    Maar goed de punctie is voorbij, nu alleen afwachten op de uitslag. Ik denk aan je en denk hoop en verwacht een hartstikke gezond kindje.
    cyberwitch nu wij nog. Duimen zullen we!

13. dunga

dunga Lid

Feb 20, 2008
    48
    0
    0
    medewerker thuiszorg
    Rozenburg
    ik heb gisteren een vruchtwater punctie laten doen, mijn partner is drager van een chromosoomtranslocatie.
    Ik heb eerst een nekplooimeting gehad, en die was helemaal goed.
    Ik vond de punctie best eng, en zag er erg tegenop, vooral toen ik de naald zag kreeg ik de kriebels. De prik deed een beetje pijn, maar ik heb me op de monitor geconcentreerd, daar zag ik immers mijn kindje bewegen.
    Voor ik het wist was het alweer klaar, het duurde bij elkaar allemaal maar 10 minuten.
    En nu nog wachten op de uitslag........

14. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

Jun 18, 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Ow Hermelijntje, wat een gezenuw, blij dat het voor jou toch zo goed is gegaan.
    Nu nog nagelbijten voor de uitslag hè, maar ik heb gelezen dat dunga op dezelfde dag de punctie had en net zo lang zwanger is, dat vond ik een extra vermelding waard.
    Ook Femke en ik voelen mee natuurlijk, voor ons is het nog even afwachten. 4 Dagen voor mij, 7 dagen voor Femke, en dan kunnen ook wij op onze nagels bijten. Ik begin het nu toch iets enger te vinden, maar als jij het zo goed ondergaat, dan toch ook wij zeker!

Liefs Ivonne

15. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

Jun 18, 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Ow ja, ehh.....uiteraard duim ik met Femke mee.

Dunga, ook voor jou zullen we duimen!

16. zwaantje33

Dec 14, 2007
    45
    0
    0
    regio utrecht
    Hi Ivonne,

Nog een paar dagen! Ik had de 25e in mijn hoofd dat klopt toch?

spannend! Ik duim voor je hoor!

knuf Zwaantje

17. dunga

dunga Lid

Feb 20, 2008
    48
    0
    0
    medewerker thuiszorg
    Rozenburg
    Thanx hoor, tuurlijk zal ik ook voor iedereen duimen!1 Ik weet nu zelf hoeveel zenuwen en onzekerheid dit allemaal geeft. Ik durf niet eens van mijn zwangerschap te genieten, ben veeeeeeeeeelste bang voor een negatieve uitslag. Mijn vriend en ik zijn de eersten die de volgende generatie op de wereld zetten in zijn familie.........en in de generatie voor ons zitten 5 dames die mongooltje zijn.......

SUCCES IEDEREEN!

18. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

Jun 18, 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Heeeey! Je hebt het helemaal goed hoor! Nog 4 daagjes ( bijna 3 hè)
    Aan de ene kant vind ik het hèèèl eng, anderzijds blij, je hoeft het maar gehad te hebben.

@dunga, de nekplooi was erg goed, dat is al een pluspunt toch? Hebben ze op jullie bloed geen onderzoek gedaan? Omdat bij mijn partner ook afwijkingen in de familie zitten, hebben ze chromosoomonderzoek op ons bloed gedaan om te kijken of hij drager zou zijn van een chromosoomafwijking. Die uitslag was goed en dat lucht al op.
    Niet genieten nog daar kan ik me wel in vinden, jammer, maar logisch.
    Nog even geduld en dan gaat het voor jou pas echt beginnen...hou hoop hè!

Knuffff Ivonne

19. hermelijntje

vandaag gebelt voor de uitslag....maar de test wordt nog een keer gedaan omdat het niet gelukt was maar dat betekende niks zeiden ze dat gebeurt wel vaker nu mag ik maandag laat in de middag bellen voor de uitslag :pale: ik ga maar effe verder met nagel kluiven ofzo 8-[ hopelijk gaat het weekend een beetje snel [-o<

@ dunga, wat toeval dat we beide tegelijk zijn :D ook voor jou duim ik voor een gezonde kleine!

@ Ivonne nog 3 daagje echt spannend hé ;) maar ik weet zeker dat jij dat ook goed doorstaat ! en dan je eigen rot duimen....

@Femke en jij nog 6 daagje... ook voor jou begint het spannend te worden

20. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

Jun 18, 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Ha Hermelijntje!

Wat vervelend voor je, toen ik het de eerste keer las, dacht ik dat je de punctie opnieuw moest doen, en ik dacht ow nee toch! Maar het blijkt dat maandag voor ons allebei belangrijk is.
    Het enige waar ik me wat zorgen over maak is dat ik erg verkouden ben en moet hoesten. Als ik dat niet hoef bij de punctie, dan misschien wel erna, maar volgens mij is die druk van het hoesten dan ook niet zo goed?

Voor Femke is het donderdag spannend!

Vandaag ga ik lekker bakken met mijn dochter, even de gedachten iets anders laten doen...........

Share This Page