Hi! Ik lees nog altijd mee in dit forum. Ik heb op 7 jan. een VWP laten doen, en heb inmiddels godzijdank een goede uitslag gekregen. Ik las je stukje over het hoesten bij de punctie. Ik was (ben) ook erg verkouden, en had last van vreselijke hoestbuien. Ik heb op het moment van de punctie een zuigtablet genomen, en heb geen tel hoeven hoesten. Misschien een groot gedeelte ook de spanning. Je kunt maar één ding, en dat is kijken naar je kindje, hoesten is niet eens gebeurd... Suc6 iedereen, ik leef nog steeds mee met jullie allemaal. Ik wens iedereen hetzelfde geluk toe als dat mij is overkomen. Had er weinig vertrouwen in, maar het kan ook goed gaan! knuff Zwaantje
hermelijntje ik duim met je mee. maandag is er zo hoor! jeetje zeg dat je nu nog wat langer moet wachten maar dat betekent niks dat klopt, een kennisje had dat ook. Ivonne jij bent maandag aan de beurt dan is het de 25ste toch? Och ik moet soms zo aan ons hier allemaal denken en dan besef ik dat het toch deugd doet dat ik hier niet alleen voor sta , dat jullie dezelfde angsten en onzekerheid hebben. En we dezelfde goeie uitslag gaan krijgen! dat wens ik iedereen toe. Ik duim voort!
lieve Ivonne heel veel sterkte morgen ! ik zal aan je denken ! en Dunga ....ik duim voor ons voor een hele goede uitslag !
Vandaag is het zover....over een uurtje gaan we richting Nijmegen. Vandaag zal t wel niets worden, maar ik probeer morgen te schrijven hoe het mij is vergaan. Thanx voor al het meeduimen! Knuf Ivonne
Meiden, succes met de onderzoeken! Ik duim mee voor een goede uitslag voor jullie allemaal en hoop dat het wachten niet te lang duurt, zodat ook jullie wat minder bezorgd je zwangerschap kunnen beleven.
hermelijntje ben zo benieuwd naar je uitslag.... en ivonne het zal nu wel ongeveer gebeurd zijn en heb aan je gedacht! pak goed je rust de komende 2 dagen en laat ons iets weten he. donderdag ben ik aan de beurt....nog 3 dagen.
hellaas vandaag geen uitslag .... het vruchtwater zat bloed in van mij waardoor ze geen verlopige uitslag kunnen geven...... dus nog minimaal 1 a 2 weken wachten ik heb het een beetje gehad het huilen staat me nader dan het lachen
Hai dames, ben ik weer! Heel eerlijk moet ik zeggen dat de prik me tegenviel. De ingreep zelf is inderdaad snel voorbij. De prik kwam onverwachts, ik kon het niet goed zien, en wist niet dat ie al kwam, in eerste instantie viel het mee, maar toen hij de naald doorduwde schrok ik van de steek en trok ik in een reflex met mijn been.De gyn. zei dat het prima ging, weet natuurlijk dat ik ervan schrok. Hij zei dat het heel goed ging en dat ik t keurig deed,maar toen de naald eruit ging, brandde het behoorlijk en voelde ik me heel raar en.....begon ik te huilen. Ik wist zelf niet eens waarom, en de verpleegster zei dat het de opgebouwde spanning was. Ik was niet eens heel erg nerveus toen ik ging, maar in de wachtkamer liep alles erg uit, en telkens als er dan een naam werd geroepen zat het hart me in de keel. Toen ik dan eindelijk werd geroepen, moesten we weer een tijdje wachten op de gyn.Toen had ik het inderdaad niet meer. Ach ja, het is gelukkig niet iets wat we elke dag gaan doen. En nogmaals, de punctie op zich stelt niet veel voor, dus Femke, daar hoef je je geen zorgen over te maken, ik omschrijf mijn ervaring maar wat ik ook gevoeld heb het is in no-time weer voorbij. Gisteren de hele dag op de bank gelegen en me voorgenomen vandaag ook rustig aan te doen. Heb wel buikpijn ( zeurend gevoel) maar dat hoort erbij en gaat vanzelf weer over. Verder heb k nergens last van. A.s. vrijdag krijg ik (als het goed is) de voorlopige uitslag. Spannend allemaal! En Hermelijntje, wat rot voor je zeg! Zwaantje die hier ook vaker schrijft is dat ook gebeurd,( kun je teruglezen in deze topic) en ze zal ongetwijfeld precies weten hoe je je moet voelen. Wij kunnen ons dat alleen maar proberen voor te stellen. Ik probeer zelf verder te denken zoals....goh, nog 2 tot 3 weekjes dan heb ik de uitslag, en dan nog 2 weekjes en dan krijg ik de 20 weken echo, goh en dan ben ik al op de helft! Op die manier benader ik alles een beetje positief en gaat de tijd redelijk goed om. Femke, nog 2 dagen voor jou, voordat je t weet lig je thuis alweer op de bank of in bed. Dames...dikke knuf Ivonne
lieve Hermelijntje.... Meid, ik weet exact hoe je je voelt. Mij is precies hetzelfde overkomen. Wij kregen na een combinatietest een kans van 1 op 35 en zijn dus doorverwezen voor een punctie. Omdat wij nogal wat geschiedenis hebben zouden we een snelle uitslag krijgen (binnen 1 week). Echter 2 weken voor de punctie verloor ik wat bloed, en dat was tijdens de punctie te zien. Het vruchtwater was bruinig...Ik heb liggen huilen toen ze ons vertelden dat we hierdoor niet de snelle uitslag zouden kunnen krijgen. Het moest op kweek worden gezet, en het zou dus max 3 weken duren. Na 2 1/2 week kregen we het verlossende telefoontje, en was de hel van het wachten voorbij...Een gunstige uitslag, we verwachten in juni een gezonde zoon! Ik moet je eerlijk zeggen, dat je echt aan niemand uit kunt leggen wat die onzekerheid met je doet. Het vreet aan je, ik zag er ook steeds slechter uit. Je wil zo graag weten waar je aan toe bent, en niemand kan dat gevoel bij je weg nemen.... Ik leef met je me, meis, en hoe langzaam de dagen nu ook gaan, je komt er doorheen, geloof me! Wees sterk en probeer (hoe vreselijk moeilijk ook, en dat meen ik oprecht) te vertrouwen op een goede uitslag! knufff, Zwaantje
Hi Ivonne, heb aan je gedacht hoor gisteren, en mijn duimpjes blauw gedraaid! Ik hoop zo dat je over een paar weken een goede uitslag krijgt! Ik vond je verhaal over de punctie erg herkenbaar. Ik vond de prik ook erg vervelend, maar het was idd snel voorbij. Doe vandaag nog lekker rustig aan, want je wil jezelf niks kwalijk nemen! Ik hoor graag van je hoe het jullie vergaat, en natuurlijk de uitslag! Willen jullie eigenlijk ook weten wat het gaat worden? (pure nieuwsgierigheid). Ik hoop van je te horen en blijf duimen hoor, op een gunstige uitslag! knufff Zwaantje
hermelijntje, ik wou dat de tijd wat sneller ging voor jou. Ik zou ook huilen meid. Je hebt de test zo moedig doorstaan en nu nog zo lang wachten. Dan wachten wij hier gewoon met je mee.! Ivonne, goh ik vrees dat ik ook zo zal reageren want ik heb al een grote naaldvrees en ben nu al zenuwachtig maar zoals jij en anderen zeiden het duurt niet lang en daar hoop ik op. brrr dat brandend gevoel ik herken dat van een vroegere naald ...was iets anders dan punctie hoor. ok meiden ik duim nog steeds voor jullie hoor en thanks dat jullie ook zo duimen voor mij.
@Zwaantje, heerlijk om je weer in deze topic te zien! Stap 1 de punctie, en als Femke is geweest gaan we naar Stap 2 de uitslag....... Spannend voor ons allen, een weet voor jou. @ Femke, het gaat ook met jou helemaal goed komen.
dankje voor je lieve worden....... en ja je omschrijft met zo als het is ...... die onzekerheid...de lange dagen ..inderdaad ozo moeilijk ik weet ik moet effe doorbijten, en dan hoop ik ook net als jou te kunnen gaan genieten van mijn zwangerschap,
@Hermelijntje, ik wacht op de(voorlopige) uitslag van vrijdag en hoop dat ik die dan ook krijg....ik leef met je mee! @ Femke, ik wil je voor morgen heel veel sterkte wensen, en ik zou zeggen, neem je rust erna. Liever een dag teveel, dat kan nooit kwaad. Als je dan weer iets van je laat horen, heb ik de voorlopige uitslag als het goed is gekregen en kunnen we met Hermelijntje mee gaan wachten.......
@ ivonne, ben best wel zenuwachtig geworden hier. Niet zo voor de pijn maar wat het allemaal met zich mee brengt. dank je voor je lieve woorden en je meeleven! jij krijgt vrijdag de voorlopige uitslag? wat betekent dat voorlopig...moeten ze daarna dan nog tests doen of zo? mijn gynaecoloog heeft daar niks van gezegd. maar ja zij heeft mij dan ook niks verteld buiten mijn bloedwaarden van de combitest. ik duim mee met jou @ hermelijntje, ik weet dat het nog zo lang wachten is want ik vond de afgelopen 2,5 week al zo lang. maar we wachten hier samen met je mee en als dat betekent dat je een gezond kindje krijgt dan gaan we ervoor! Ik heb zelf ook geen idee of ik de sneltest kan krijgen of het ook 2 weken gaat duren...morgen zal ik wellicht niks schrijven maar hoop er vrijdag weer bij te zijn. @zwaantje, dank je dat we hier allemaal jouw ervaringen mogen meelezen. Het is spannend voor ons allemaal en de ongerustheid is groot. het is fijn te lezen dat het wel goed kan en daar hou ik me aan vast. femke
Hai Femke, Bij de voorlopige uitslag hebben ze testresultaten binnen van bepaalde afwijkingen, de rest moet wat langer op kweek staan. ( wat ik begrepen heb de eerste 5 chromosoomsoorten? Mijn vriend heeft beter geluisterd dan ik) Dit doen ze telefonisch. De rest van de uitslag krijg je dan ongeveer 2 weken daarna schriftelijk thuis. Is er iets niet goed, dan word je voor die tijd gebeld. Bij de voorlopige uitslag krijg je, indien je dit wilt natuurlijk, te horen welk geslacht het is.
Hai Femke, Ik wilde even iets corrigeren, maar eigenlijk weet je het vandaag zelf ook al...ik denk aan je...ik weet natuurlijk niet hoe laat je moest, maar ik ben er in gedachte bij en weet wat je moet voelen.Gaat goed komen meid! Wat de uitslag betreft, na 5 dagen uitslag voor neurale buiseffecten ( open ruggetje, open hoofdje) daarna 2 tot 3 weken voor chromosale afwijkingen. Deze laatste is wat ik al zei, schriftelijk thuisgestuurd tenzij ze iets vinden. In dat geval nemen ze contact met je op. Dus ja, ik voel me dan ook zo van; als de telefoon gaat, vliegt mijn hart mijn keel in, zoiets. Meid, ik hoop gauw iets van je te horen! @hermelijntje, hoe gaat het nu met je? Helaas kunnen we steeds niet anders doen dan ons overal bij neerleggen. Tijd is jammer genoeg niet te dwingen....zucht...... ik hoop dat mijn uitslag morgen er wel komt, maar zoals ik bij jou heb gezien is dat ook maar de vraag. Succes !
Gelukkig voor ons hebben we wel de voorlopige uitslag gekregen! Het was een goede uitslag, en we weten nu ook dat we een dochtertje krijgen. Nu leef ik toch echt even op die roze wolk hoor! Natuurlijk hebben we nog niet de definitieve uitslag, maar we hebben erg goede moed. Op een rijtje....de beeb groeit goed, het bloedonderzoek was goed, en nu deze uitslag ook weer goed, dussssssss. Dames, ik hoop dat het er voor jullie ook zo uit gaat zien! Knuffff Ivonne
he ivonne, ben super blij met je uitslag. wat een goed gevoel moet dat zijn zeg! nou ik heb de punctie dus gister gehad en ik moet zeggen dat ik amper wat gevoeld heb. ik vond het vreselijk eng maar pijn heb ik absoluut niet gehad. ik moest daar na nog bloed gaan prikken en dat deed meer zeer dan de punctie. al bij al viel het mee zeg maar. eenmaal thuis kwam de bezorgdheid want ja de uitslag komt op dinsdag en ik kreeg echt van die harde buiken. dat is wel even schrikken hoor. was toch bang voor een miskraam. Ons hebben ze verteld dat dinsdag de belangrijkste uitslag komt met name chromosoomafwijkingen. dat wanneer dinsdag alles goed is de klans nog erg klein wordt om de uitslag na 2 weken nog iets te vinden. Deze vrouwelijke geneticus zei dat dinsdag de belangrijkste testresultaten kwamen. op de echo was duidelijk te zien dat alles goed was...met name het hartje was goed en de hersenen ook. ook op schema qua groei en het neusbeentje goed en bestaande. dat deed toch wel een klein beetje deugd. nu nog nagel afbijten voor dinsdag dus als je nog duimen overhebt...graag nog een beetje duimen voor mij. en ook voor hermelijntje want daar duim ik ook hard voor. In ieder geval hebben we al 1 van ons drie die eindelijk op die roze wolk mag gaan zitten.! gefeliciteerd meid ben zo blij voor je. nog even duimen voor hermelijntje en voor mij. femke
@ Ivonne Wat GEWELDIG dat een goede uitslag heb en een gezonde dochter krijgt ! Gefeliciteerd ! wat fijn dat je uitslag gelukkig vlot kwam ! blijf maar lekker op je roze wolk zitten hoor @en Femke fijn dat het bij jou ook is mee gevallen ook hoop ik echt voor jou dat dinsdag ook je uitslag zult krijgen ! ik ga voor je duimen ! want niks is erger om maar te wachten en dan niks te horen, en ikke we wachten nog maar....... ik hoop echt dat aanstaande week wat meer hoor !