Vruchtwaterpunctie? Wie heeft het laten doen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door cyberwitch69, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he herma en yvonne,
    Wij ( in belgie) krijgen elke maand een echo dus ik heb er eigenlijk al een pak opzitten. ik weet het ..het is een luxe. Ik heb mijn volgende afspraak op 7 april en dan ben ik 20 weken geweest maar ik krijg op 21 april een hele uitgebreide echo die een uur duurt en das pas 3 weken later. dus ik denk dat jullie die bedoelen. ik ben wel benieuwd. dan gaan ze alles controleren toch?
    oh en ik hoop dat we gewoon hier kunnen blijven hoor...ik denk dat dat geen probleem mag geven. We hebben het toch over onderzoeken en echo's en zo...straks moeten we onze 20 weken met elkaar bespreken, en straks onze 24 enz. weken... hahahah dus we hebben nog een hoop te bespreken met elkaar! :)

oh ik heb nog geen verdere uitslag maar ik probeer het toch positief te houden! hoop toch dat die snel komt.
    x

2. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    oh ja...hyves is goed voor mij hoor en anders mailadres kan ook voor mij. dan wel even doorgeven via pb hier. maar ik vind alles goed hoor! gezellig!

3. hermelijntje

hermelijntje Niet meer actief

Wat geweldig ! :D gefeliciteerd Ivonne !

en wat betreft over hier... we kletsen gewoon anders lekker verder hier :D
    en als jullie op hyves willen dan stuur me maar een berichtje, dan komt dat goed ;)

Liefs Herma

4. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Hai Lady's,

@Herma, morgen is het voor jou zover....de 20 weken-echo! Leeeeeeuk hè! Kun je je kleine ff zien. Ik moet nog een weekje wachten.

@Femke, heb je je definitieve uitslag binnen? Zo nee, zal dat niet meer lang duren. ( Ik schat dan ook rond dond/vrij)

Ik moet zeggen dat ik ook al behoorlijk rond ben...ik kan er echt niet omheen ( kon dat met 3 maanden al bijna niet meer)
    Zijn jullie al aangekomen?

Liefs Ivonne

5. hermelijntje

daar ben ik weer :D
    gisteren dus de 20 weken echo gehad en dat was allemaal goed ! geen afwijkingen gevonden :D
    he was erg mooi om je kleintje zo duidelijk te zien :D
    hart de kamers en de nieren .... echt alles er op en er aan..ongeloofelijk :D
    ook nog een fotootje meeekregen :D
    en mijn bloedruk was ook Toppie ! en ik ben gelukkig nog niet veel aangekomen (2 kilo) in totaal, ik wil ook niet te veel aankomen omdat ik al wat zwaarder ben , dus graag alleen wat nodig is :)
    over 1 maandtje weer terug,
    tja een buikje heb ik al zeker wel :)
    nu lekker shoppen !

en Femke ..al wat gehoort ?

en Ivonne voor jou duurt het ook niet lang meer voor de 20 weken echo ;)

6. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Ha, hier weer een berichtje van mij!

Leuke foto Herma, en heerlijk dat je weer even mocht kijken van binnen, haha.
    Ik mag a.s. dinsdag voor de echo, ben ook benieuwd hoor, maar ze beweegt al aardig. Ik ben wel al heel wat aangekomen, al 8,5 kilo, pffff. Ik ben van mezelf niet zo zwaar, maar in de zwangerschappen ben ik nu al voor de derde keer zo snel rond. Alleen bij de middelste bleef t beperkt,hahaha, ach ja.

En Femke hoe is t nu met jou?

7. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    jaaaaaaaa mijn uitslag is goed! verlossende telefoontje kwam gisteren! dus ook wij kunnen hier helemaal gaan genieten.
    oef zeg :)
    verder heb ik de structurele echo op 21 april , dan ben ik al bijna 24 weken maar het kwam voor ons zo beter uit. ik werk heel onregelmatig dus. Ik ben nog maar 800 gram aangekomen waaaaaahaaaaaahahahah ja echt, heb ook nog maar een klein bescheiden buikje...ach zal wel zijn omdat het mijn eerste is zeker. jullie hebben al heeeeel wat meer ervaring. Leuk hermelijntje die foto van je! ik heb ook zo een leuke maar helaas geen scanner om hier te plaatsen. komt misschien nog.
    verder dus alles goed hier en yvonne ben ook benieuwd naar jou 20 weken echo. meiden we gaan hier genieten!
    zoen voor jullie

8. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Ha meiden!
    De 20 weken echo was helemaal toppie, alles goed!
    Het was ook heerlijk om te zien. Ze doet t goed en is erg beweeglijk. We hebben haar vruchtwater zien slikken. Ik wist niet hoe ik een foto ertussen kreeg, dus heb ik maar een album aangemaakt.We hebben in elk geval erg genoten, het is al een echt klein mensje, haha.

Ben benieuwd wat jullie vinden!

Liefs Ivonne

9. hermelijntje

wat heerlijk alle goede berichten ! :D
    Ivonne ik heb je echo's gezien erg mooi joh ! :D

en Femke Toppie hé dat de uitslag nu er ook is en goed is !

ik ben ook al wezen shoppen voor onze knul :)

10. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Aan een ieder die pas op deze pagina begint te lezen...

Als men zich afvraagt hoe het in zijn werk gaat een punctie te krijgen en wil weten wat het allemaal inhoudt, lichamelijk maar ook geestelijk, moet gewoon eens hier vanaf het begin gaan lezen.

Men zal zien dat er heel wat meer bij komt kijken dan alleen de ingreep, en hoe belangrijk het kan zijn als je iemand hier vind die hetzelfde doormaakt en elkaar zo alle steun kunt geven.

Schroom niet hetzelfde te doen wat wij tot nu toe hebben gedaan, het heeft ons allemaal erg geholpen!

Liefs Ivonne

11. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Herma en Femke en Zwaantje...waar zijn jullie?

Hoe gaat t nu?

Knufffff

12. hermelijntje

ik ben hierrr hihihi :)
    het gaat best goed , vandaag heeft mijn man de kleine ook kunnen voelen, echt gaaf , toch iedere keer weer een wonder 8)
    hellaas begint mijn rug al wel te protesteren :( maar dat was eigelijk ook wel te verwachten, ik heb hellaas niet z'n beste rug meer, maar we doen rustig aan zover dat gaat ;)
    enne IK WORDT VOOR HET EERST TANTE ! ja mijn zusje is nu ook inverwachting :D zij is nu 11 weken en de gynocoloog zeg dat het er heel erg goed uit ziet :D ( de vorige zwangerschap was hellaas een miskraam :( ) maar nu ziet de zwangerschap er zeer goed uit !dus we genieten nu hier dubbel :)
    en hoe is het met jullie ?

liefs Herma

13. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    hoi meiden,

ja hier gaat het ook goed. ik heb wel wat bandenpijn zoals ze zeggen. het is alsof mijn buik niet mee wil groeien. Ik heb of had beter gezegd nogal flinke buikspieren dus dat voel ik nu maar ach lekker belangrijk als het dat maar is toch?
    Verder is ons meisje heel actief in mijn buik en houdt ze niet van muziek met een flinke beat...als ik klassieke muziek opzet is ze rustig. hahahah ik wist niet dat ze zo klein al zo goed muziek konden voelen in die buik.
    dus beethoven en bach troef hier hahahahahah!
    7 april volgende echo!
    leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!

14. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    De 24ste krijg ik mijn pretecho, ben benieuwd hoor. Nog 10 weekjes en dan heb ik verlof. Als je het snel zegt, lijkt het niet zo lang hè. Onze wurm is goed actief. Ik zou er veel meer van genieten als mijn bekken me geen parten zou spelen, maar aan de andere kant......als dat het ergste is? Ik begin er steeds meer naar te verlangen. We zijn hier bijna klaar met verbouwen, en dan kunnen we de babykamer gaan doen. Het begint erop te lijken. Zolang we nog niet klaar zijn, gaat de tijd ook wel om, pfff...veel liefs, Ivonne

15. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Ow ja, Femke..hoe was je echo?

En Herma, nog gefeliciteerd dat je tante word, leuk man! Hoest nu met jou?

16. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    hai meiden.

ja yvonne mijn echo was leuk. ze zag er goed uit.
    mooi op schema zeg maar. ze is wel heeeeel actief in mijn buik hier. ze kan nu al flink schoppen! amai wat gaat dat zijn over een paar weken zeg. maar nu voelt het nog grappig en leuk dus.....
    hoe gaat het met jullie? he fijn de 24ste je pretecho....is leuk volgens mij.
    wij gaan dat niet doen omdat wij al zoveel echo's krijgen. ik heb nu al 7 echo's gekregen en die nemen ze op op dvd dus is het niet meer nodig om nog 1 extra te doen. maar als ik er zo weinig kreeg zou ik het zeker doen! is puur genieten.
    ik heb op 21 april de uitgebreide echo.
    femke

17. hermelijntje

hoi meiden,
    daar ben ik weer :D
    hier gaat het wel goed , iedergeval de kleine doet het heel goed , weer een echo gehad afgelopen dinsdag, (staat in mijn album ;) )
    ik zelf krijg wel steeds meer last de nachten zijn lang :( pijn in mijn rug iedere keer weer naar de wc.... pffff en ik moet nog 16 weken :confused:
    het word iedergeval een ziekenhuis bevalling (mids de kleine me niet te snel af is :) )
    en de gynocoloog zei ook dat het zeker behoorlijk zwaar voor me zal gaan worden :( , maar hij zei ook dat er een plus puntje was de bevallingen die ik heb gehad gingen altijd erg vlot, dus duimen dat het dit keer ook zo zal zijn,
    en verder is het wel erg gaaf om de kleine iedere keer te voelen het is en bijft toch iedere keer weer een wonder :D ,

Femke nog een paar daagjes dat krijg jij ook je uitgebreide echo, toch erg leuk om naar uit te kijken en de kleine weer te zien hé :D
    en verder alles goed? al bezig met de baby kamer?

Ivonne wat leuk dat je een pretecho laat maken :D ik zit er nog over te twijfelen, ik krijg ook iedere keer een echo als ik op controle kom dus zie de kleine regelematig( vind ik ook erg leuk :D om hem weer te zien :D )
    oei last van je bekken is ook geen pretje :( is de verbouwing al bijna klaar? ik heb ook de kriebels en wil ook graag aan de babykamer beginnen :D

zo weer een update van deze kant ;)
    tot gauw hoors ofwel schrijfs ;)

knuffels Herma

18. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Hé meiden,

ik heb nu ruim anderhalve week geleden een vruchtwaterpunctie laten doen. Dit ivm mijn leeftijd. Als het goed is krijgen we volgende week de uitslag. Ik vind het zo spannend! We worden dan gebeld. Dat is de werkwijze van het AMC.

Ik ben wel benieuwd hoelang het bij jullie duurde voordat je de uitslag kreeg?

groetjes Jacobien

19. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Oh, spannend!
    Bij mij duurde het precies twee weken voor ik de uitslag kreeg (maar bij de punctie hadden ze aangegeven dat het tussen de twee en drie weken zou zijn, afhankelijk van de groei van de kweekjes).
    Succes!

20. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Hey!
    Hoe is t met de dames?

Deel Deze Pagina