Hallo.. Ik heb even een vraag over migraine tijdens de zwangerschap. Ik heb vaker migraine gehad en dan ging ik het bed in met een zetpil paracetemol 500mg. Goed slapen en dan was ik er binnen een dagje of avond weer vanaf. Nu heb ik van mijn VK gehoord dat ik geen zetpil mag nemen en dat doe ik dus ook niet. Gisteren had ik dus weer een aanval van migraine met de misselijkheid en het overgeven erbij. Ik mocht van de VK een paracetemol nemen, maar dat helpt dus niet als je niets binnen kunt houden. Ik ging gisteren dus echt tegen de muur op. Ben dus in bed gaan liggen en goed proberen te slapen tussen de buien van misselijkheid en spugen door. Ik heb dus de hele dag niets kunnen eten.. en maak me dus zorgen over het kindje. Natuurlijk heb je reserves opgebouwd, maar toch. Nu blijft die hoofdpijn stilletjes doorgaan maar gelukkig is de misselijkheid weg. Zijn er andere dingen die ik kan doen om dit te voorkomen of sneller kan stoppen. Ik heb al eens van die doekjes gezien tegen de hoofdpijn, maar heb er geen ervaringen mee. misschien kan een van jullie mij helpen. Alvast bedankt Groetjes Anouk (13wk3dg zwanger)
hoi Anouk, vervelend dat je zo'n last hebt van die migraine. Ik snap alleen niet dat je geen paractemolzetpil mag nemen. Paracetamol is namelijk het enige veilige medicijn in de zwangerschap (mits je de dagdosis niet overschrijdt). Of je nu een gewone pil neemt of een zetpil, dat maakt niet uit. Beide komen in je bloedbaan en deels ook via je bloed in de placenta en bij je kind, maar het is niet schadelijk! Dus dat mag je gewoon nemen. Een poos niet eten is geen probleem, ook niet voor je kindje. Drinken is wel belangrijk, maar je droogt niet zo snel uit. Probeer wel steeds kleine beetjes te drinken ook als je beroerd bent. Mirjam
Hoi Mirjam, Wat vreemd dat ik dus 2 verschillende reacties krijg over het nemen van paracetemol zetpil. Mijn VK gaf aan dat een zetpil sneller in het bloed wordt opgenomen en is volgens haar niet goed voor het kindje. In mijn geval bij de migraine was het dus niet mogelijk om paracetemol te slikken, want dat kwam er toch weer uit. Ik vraag het dinsdag nog een keer bij de VK. Die migraine was echt niet fijn en zeker niet als je er niets voor kunt nemen. Het gaat nu overigens weer veel beter, had nog een weekje vrij en heb dus veel uitgerust. Maandag beginnen we weer met werken, hoop dat de migraine voorlopig weg blijft. Dank je wel voor je snelle antwoord Anouk
hoi Anouk, als je het echt zeker wilt weten, vraag het dan aan de huisarts of apotheker, zij weten het meest van medicijnen af! Mirjam