Ik maak mijn profielwerkstuk (5 Havo) over zwangerschap. Één van de deelonderwerpen gaat over echo's, en ik heb nog een paar vragen: - Als alles normaal verloopt, hoeveel echo's krijg je dan (pretecho's niet meegerekend)? - Vanaf welke week kan een echo worden verricht? - Kan een pretecho op elk moment van de zwangerschap gedaan worden? - Zit er een maximum aan het aantal echo's wat je mag krijgen?
Naar mijn ervaring, want t scheelt per verloskundige! - 2 echo's, tussen 8/12 weken en 20 weken. - Vanaf de 5e week al is er dan alleen een 'zwangerschapsring' te zien - Ja het kan, maar het mooiste resultaat is tussen de 18 en 25 weken (zeggen ze) - Nee, maar wel zo min en kort mogelijk omdat nog niet is bewezen of t schadelijk is.
bij mij nog standaard een liggingsecho met 35 weken.. succes met je profielwerkstuk! is bij mij alweer een tijdje geleden dat ik die moest maken
De pretecho dame van mij zei dat ze rond 32 weken de echo's het mooiste vind! (en ik kan dat beamen nadat ik 3x een pretecho heb laten doen!) Ik denk ook niet dat er een maximaal aan echo's is... Ik heb er namelijk minstens 15 gehad! (medische indicatie/ziekenhuisopnames etc dus geen "standaard" zwangerschap!)