1st echo gehad maar waarschijnlijk toch niet goed!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by miranda22, Apr 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Hallo hier,

Nou net een echo gehad omdat ik bloedverlies heb gehad (alleen bruin boed) kreeg ik vandaag een echo. Ik zou 5+5 zijn vandaag maar aangezien ik net weer 1 keer ongesteld was geworden door medicijnen voor endometriose weet ik me cyclus niet en zei de gynaecoloog dat het mogelijk was dat ik korter zwanger zou zijn en dat er nog niks te zien zou zijn maar dat ik me daar dan niet ongerust over hoef te zijn. Dus wij die kamer in en zei vertellen als je zwanger zou zijn zou er hier een een zwarte vlek komen het vruchtzakje (en zij maar turen en turen op dat scherm) maar die zie ik bij jou niet. Me eierstokken bekeken zagen er wel goed uit. Ik weer terug naar de spreek kamer. Nou dat kan 2 dingen betekenen of je bent gewoon nog zo kort zwanger dat we niks zien of het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar aan haar gezicht te zien moest ik met het laatste rekening houden. Moest urine inleveren en bloed laten prikken en krijg ik vanmiddag een belletje over hoe en wat en hoe nu verder. Maar zie het hel somber in. Heb net op internet even rond gesnuffeld en als ik me klachten bekijk en het feit dat ik endometriose heb is de kans heel groot. O piep piep piep pieeeeeeep sorry maar ben best boos en heel erg verdrietig, ging naar het ziekenhuis voor zekerheid en nu ben ik nog onzekerder drama!!!!

2. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    och meis ik weet niet wat te zeggen, maar wil je heel veel sterkte wensen.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hee meid,

Wat naar en onzeker inderdaad. Gelukkig nemen ze je serieus, laat ze het maar goed volgen, dan weet je hopelijk zelf ook snel meer.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar waarschijnlijk gaan ze de ontwikkeling van hcg in je bloed volgen: stijgt het, dan moet er wel ergens een zwangerschap zitten of een rest hiervan, en krijg je ook wel weer een echo om te zien of het niet toch in je baarmoeder zit dan.

Er zijn hier wel meer topics over bbz als je daar speciaal meer over wilt weten. Maar maak je niet vooraf al te veel zorgen he.

Sterkte hoor,
    Babel

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Wat erg!! Ik wens je ontzettend veel sterkte!!!

5. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    1,169
    0
    0
    sterkte!

6. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ah meis:(
    Heel veel sterkte toe gewenst!

7. Mika013

Mika013 Lid

Dec 10, 2009
    93
    0
    0
    Sterkte, wie weet valt het nog mee? Niet helemaal de moed verliezen en hopen op het beste...
    *knuf*

8. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hey hallo dames,

super lief al die berichtjes, dank jullie wel!!! doet toch weer eve goed.
    Nee weet dat het ook nog goed kan zijn maar ja aangezien er geen vruchtzakje te zien was geeft mij een gevoel dat het niet goed zit!! maar inderdaad we blijven hopen!!!

nogmaals bedankt meiden!!!

9. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Oh bah, wat een naar nieuws: maar uit je verhaal begrijp ik dat je in theorie wel korter zwanger kunt zijn?
    Ik hoop toch zo voor je dat dit het geval is. Sterkte in deze hele moeilijke dagen!

liefs,
    Marla

10. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    En nou weet ik nog niks:x wordt ik net gebeld door het ziekenhuis dat me urine en bloed waren onderzocht.
    De urine test geeft aan dat ik wel zwanger ben en me hcg waarden in me bloed is 420. en nou moet ik 3 mei terug komen voor een echo. Het kan zijn dat het een miskraam is geweest zegt ze maar aan gezien ik alleen een beetje oud bruinbloed verloren ben denkt ze dat ik nog wel zwanger ben dan is het tot 6 mei afwachten of het dan wel op de echo is te zien in me baarmoeder of niet! Dus weer afwachten ik zie bijna scheel van het afwachten. Die woorden heb ik de laatste maanden voor andere dingen in een ander ziekenhuis ook zo vaak gehoord. Als er wat is dat ik denk nee is niet goed moet ik bellen en ander af wachten dus ja doen we dat maar weer he!!!

Groetjes miranda

11. Jee wat een onzekerheid. Ik hoop echt voor je dat alles goed zit! Dat je eierstokken er goed uitzagen lijkt me wel een goed teken toch? Wat een spanning zeg, heel veel sterkte!!

12. wondertje71

Feb 18, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er hoeft niet altijd een vruchtzakje te zien te zijn in een vroeg stadium heb ik begrepen. Dus houd moed! Heb je nwe zwangerschapstest gedaan? Clearblue die aantal wkn aangeeft zou ik proberen. Succes!

13. Clauw123

Clauw123 Lid

Apr 21, 2010
    14
    0
    0
    Jeetje en dan moet je nu nog zo lang wachten in een stadium dat je zekerheid hebben wilt? Poeh zeg!

Zoals je in mijn topic gelezen hebt zit ik in een soortgelijke situatie, zelf moet ik a.s. maandag al terugkomen.

Nou laten we maar hopen op het beste, ik kan je niets vertellen verder, maar we kunnen elkaar wel steunen, we zijn iig. niet de enige!

Liefs,Claudia

14. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Heel veel sterkte meid!
    Als ik eerlijk mag zijn zie ik het somber in voor je. Je had op 5w6d een hcg van 420 zeg je.
    Ik heb al meerdere mk gehad in het verleden en weet uit ervaring dat 420 zelfs voor 4w6d veel te laag is.
    Ik ben nu weer zwanger en mijn hcg was
    3w5d 85.
    4w1d 267
    4w2d 390
    4w4d 865

15. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hey hallo dames,

nogmaals bedankt voor alle lieve berichtje!
    Het wachten is echt een hel vindt ik en dan moet ik nog ander halve week wachten.

@clauw123 ik had je topic gelezen, jij ook heel suc6 meid hoop echt voor je dat het wel allemaal gewoon goed zit. ik blijf je volgen.

@lynnami Jeempie das niet misselijk zeg meerdere miskramen.nu deze zwangerschap gaat alles wel goed? Als het wel bij mij in de baarmoeder zit ben ik korter zwanger dus dan niet die 5+6. Dab zal het korter zijn. Maar we wachten af he!

@wondertje71, die clearbleu heb ik gedaan vorige week, in het topic ik ben zwanger heb ik daar een foto van staan en die zei 1-2 weken zwanger dus dan zou het wel weer kloppen.

Nou meiden nogmaals bedankt en als ik wat meer weet laat ik het even weten

groetjes miranda

16. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    sorry maar kom net uit het ziekenhuis en het is niet goed!
    Vanmorgen kreeg ik heel erge krampen en dacht al meteen nou is het over. Dus ik het ziekenhuis gebeld en mocht meteen komen. Moest bloed prikken om weer me hcg te meten en een echo. Nou me hcg was zo weinig gestegen dat ze dacht dat het een miskraam gaat worden. woensdag was het 495 en nu 572 nu bijna niks erbij. Dus de kans was ook nog steeds aanwezig dat het buiten de baarmoeder zit dus een echo gemaakt.
    En dit vondt ik gewoon het ergste er was een prachtig vruchtzakje te zien, die woensdag dus niet te zien was met een mooi slijm randje (weet even niet meer precies hoe ze dit noemde) en een vruchtje erin. Ik kon wel dwars door die stoel zakken echt. Maar het groeit gewoon te langzaam. Dus ik kan wel verwachten dat me lichaam het 1 deze dagen af gaat stoten. Dinsdag moet ik terug voor weer bloed prikken en een echo en dan zien we verder. Maar trek nog maar geen flessen wijn open zegt ze nog. Dacht alleen wees nou gewoon eerlijk dit is klaar. Heb een spoednr mee gekregen voor als ik weer erge krampen krijg want kan nog steeds zijn dat er ook een vruchtje buiten de baarmoeder zit.dan kan ik bellen en meteen langs komen als het moet.
    Aan de ene kant ben ik vreselijk verdrietig aan gezien het feit dat ik endometriose heb en een volgende zwangerschap heel moeilijk zou kunnen gaan.
    Maar aan de andere kant ben ik wel blij dat het nu in zo een vroeg stadium het gebeurd, het wondertje was gewoon niet levensvatbaar en dat willen wij het kindje ook niet aan doen.

Meiden heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes en blijf voor jullie allemaal duimen dat het goed blijft gaan bij jullie en dat en nog een heleboel mooie wondertjes op de wereld gezet mogen worden

groetjes miranda

17. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Wat jammer miranda. :(
    Als ik je een raad mag geven, zou ik geen curretage doen. toch niet tot je denkt minstens 9 weken te zijn. Ik heb (nadat ik gisteren jouw verhaal las) verhalen gelezen op internet waar er na 9 weken ineens een gezond vruchtje MET hartslag gevonden werd.
    Kijk eens op deze website • View topic - Find a misdiagnosed story fast! en ga dan naar Slow-rising or declining hCG levels (less than 1,000)
    Ik hoop dat je engels een beetje goed is.

Heel veel succes meid!

18. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Nou .... niet om je veel hoop te geven .. maar ik had met 6+1 weken mijn eerste echo en er was alleen een vruchtzak te zien, maar geen vruchtje, geen dooierzak, helemaal niks.
    Ook was de afmeting van de zak overeenkomstig met een zw-schap van 5 weken.

1 week later had ik weer een echo (en was ik dus officieel 7 weken) en wat zagen we ... een prachtig vruchtje MET hartje, en dooierzak en het vruchtje was mooi groot genoeg voor 7 weken!!

Dat in 2 dagen je hcg van 420 naar 572 is gestegen is best mooi hoor! En dat er nu ook ineens een vruchtzak MET vruchtje zit is ook goed nieuws .. Dan zeggen ze dat het langzaam groeit ?? Nou, als er binnen 2 dagen ineens een vruchtzak MET vrucht zit, dan is het wel degelijk hartstikke goed gegroeid hoor!

Tussen de 6e en 7e week kan een kloppend hartje worden waargenomen, dus je zit nog goed hoor! Zeker als je zegt dat je wel eens wat korter zwanger zou kunnen zijn (1-2 dagen kan al veel verschil maken bij deze termijn).

Ik zie het juist allemaal heel hoopvol voor je in hoor!

19. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ja wat Astrid zegt. Als ze nu wel een vruchtje hebben ontdekt zie ik het ook iets rooskleuriger in ondanks de lage hcg.
    Mijn duimen draaien HEEEEEL hard voor je meid!

Share This Page