vruchtwaterpunctie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sophietje, 21 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophietje

    sophietje Actief lid

    3 jan 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    :D hallo ik had n vraagje :) ik krijg met 16 weken n vruchtwaterpunctie,omdat ik al n zoontje heb met n handicap,maar ik ben zo bang :) is dit eng of erg pijnlijk :(: duurt dit lang :(: is de huid van je buik dik waar de naald doorheen gaat :(: gr sophietje
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Sophietje,

    Hoe het allemaal gaat verlopen en wat ze doen, is heel duidelijk te lezen op www.nvog.nl, links heb je een meerdere titels, dan klik je op voorlichting. Dan kies je het onderwerp verloskunde, en je kan het pdf bestand van Prenatale diagnostiek voor als u 36 jaar en ouder bent downloaden. Daar staat een stuk in wat ze doen bij een vruchtwaterpunctie.

    De ervaringen van vrouwen die het ondergaan is wisselend. Over het algemeen doet het niet veel pijn en duurt de de vruchtwaterpunctie niet zo lang (klein uurtje). Je huid is niet dik.

    Dat je bang bent kan ik me goed voortstellen, bespreek dit met diegene die jouw daarbij advies heeft gegeven en/of met diegene die het uitvoert. Waarschijnlijk kunnen ze jouw specifieke angst beter uitleggen en je wrs wel geruststellen.
    Succes met deze spannende momenten en het wachten op het resultaat.

    Hopelijk is hierbij een deel van je vragen beantwoordt,
    groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina