Ik moest vanmiddag de suikertest doen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ik zwangerschapssuiker heb, alleen 1 punt boven de BMI-grens. Nu had ik dus heel naïef gedacht dat ik zo door de test zou rollen. Voel me goed (ben 28 weken zwanger) en verder geen klachten. Ik hoefde niet nuchter te komen, er werd een buisje bloed afgenomen, daarna glucosedrankje, toen een uur wachten en weer een buisje bloed. Mijn waarde de eerste prik was 4,5, de tweede prik 7,7. Ze hebben niets uitgelegd, alleen dat het aan de hoge kant was en dat er vervolgonderzoek moet gebeuren. Nu moet ik volgende week weer, alleen dan na een dieet van drie dagen (koolhydraten) en dan wel nuchter prikken. Heeft iemand hier ervaring mee en kan deze waardes duiden. Ik ben zo geschrokken, had het helemaal niet verwacht.
Ik heb alleen die glucose nuchter test gehad, die jij dus volgende week krijg, die was iets te hoog ( 8,5 twee uur na dat drankje ) Ik dacht ook dat ik er zo doorheen zou rollen maar dat was dus niet zo. Ik schok ook hoor, maar nu moet ik naar een diëtiste voor de glucose intolerantie. Volgens mijn huisarts verdwijnt de zwangerschapssuiker weer na de bevalling. Maak je eigen maar niet zo druk hoor, je staat onder controle en dat is het belangrijkst
Hoi, Ik heb sinds 9 weken zwangerschapsdiabetes. Ik spuit nu insuline. Het dieet valt ( mij ) mee. Je maaltijden worden over de dag verspreid. ( 6 keer). En je waardes vallen mee hoor (tenminste bij ons) Ons ziekenhuis is vrij streng en hebben waardes van 5.3 nuchter en 7.2 na glucosedrankje. Als je alleen op het dieet hoeft te blijven, is het vervelend, maar ik vind het goed te doen. En inderdaad, de suiker verdwijnt na de bevalling snel vaak. Ik heb ( veel diabetes in de familie) 50 % kans om binnen 5 jaar type 2 diabetes te krijgen. Succes en als je wat wil weten, dan hoor ik het wel.
Hoi Ik had suiker bij m'n vorige zwangerschap. Nu gelukkig nog niet, maar met 24 weken moet ik weer voor de tolerantietest. Op zich klonk het mij eerst ook heel ernstig, maar het prikken en insuline spuiten viel me reuze mee. Het is wel fijn dat je dit nu al weet, bij mij kwamen ze er met 33 weken achter en toen was het kwaad al geschied. Ik was 38 kilo aangekomen, waarvan zeker 25 in de laatste 8 weken. En de baby was groot, uiteindelijk een KS gehad. Ik moet dus eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ze het nu goed monitoren, dat bespaart een hoop ellende achteraf. (Krijg die kilo's er maar weer af...) En zoals ik al zei, het behandelplan viel mij reuze mee, al had ik geen dieet. Als je nog vragen hebt mag je me mailen! Liefs Pimkey