Wie ook te dun baarmoederslijm? En welke oplossing?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by LW85, Dec 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik zit nu in mn derde ronde met clomid, 150mg. Eindelijk lijkt het aan te slaan, ik had 1 follikel en die was op de 13e cyclusdag 14.2mm.
    Alleen de gyn. vond mijn baarmoederslijmvlies te dun. 1 laag en was maar 3.1mm, dat was dunner dan tijdens de uitgangsecho.
    Nu moet ik vrijdag terug voor een follikelmeting, maar de gyn. zei dat clomid waarschijnlijk niet de oplossing is voor mij.

Wie van jullie heeft/had hetzelfde probleem? Is dit opgelost? Zoja, hoe?

2. Tachake

Tachake Actief lid

Nov 27, 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    Hey,
    Toen wij in 2009 gestart zijn met de behandelingen voor ons eerste kindje sloeg clomid ook niet aan. Ik kreeg wel een eitje enzo maar kon zich nooit innestelen. Ook bij mij bleek mijn baarmoederslijmvlies te dun. Maar ondertussen ben ik dus achter gekomen dat clomid eigenlijk een slecht effect heeft op het baarmoederslijmvlies en dat clomid dat dus dunner maakt.
    Na 4 pogingen zijn we overgegaan op Menopur spuitjes in combinatie met pregnyl voor de eisprong op te wekken en een weekje na de eisprong nog een keer pregnyl ter ondersteuning van een eventuele innesteling.
    Dit heeft toen meteen gewerkt en was van de eerste ronde zwanger.
    Dit heeft mijn lichaam ook een goede boost gegeven en ben al 2x volledig onverwacht spontaan zwanger geworden. 2e keer was dit jaar en jammer genoeg een miskraam.
    Nu ondertussen terug eerste ronde Menopur en Pregnyl wegens fouten tijdens de curretage en dus verlies van een eileider en eierstok en hormonen nu terug volledig uit balans.
    Benieuwd of het nu ook meteen zal aanslaan,nog een weekje en ik ken het resultaat :)
    veel succes allesinds met je behandelingen!!

3. Loe

Loe Niet meer actief

fostimon ipv clomid (fostimon is beter voor je slijmvlies dan clomid), pregnyl en oestradiol voor het slijmvlies een aantal dagen voor en na de eisprong.

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Dank jewel voor jullie antwoord! Morgen maar met de gyn. overleggen wat hij denkt dat het beste is. Hoor zoveel verschillende namen voorbijkomen.

5. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

Aug 3, 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    Haai,

Hier hetzelfde probleem, clomid is een opwekker maar ook een afbreker.. ik had hetzelfde probleem..

Nu overgezet op hormonen spuiten, dat zou een optie kunnen zijn. Ook hoorde ik pas dat vitamine B12 zorgt voor sterkere baarmoederslijmvlies.

Succes ermee
    xx

6. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

May 16, 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi! Ik heb hetzelfde probleem. Moet de volgende ronde (hoop zo dat die niet komt) gaan spuiten vanaf dag drie!

Groetjes

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Vandaag dag16 was het dikste 5.5 en gemiddeld 4.2. Nog te dun dus. Mn ei was flink groot, maar heb 2 negatieve ovulatietesten gehad dus springt nog niet vandaag dus heb nog heel even de tijd. Hopelijk genoeg tijd en maakt het baarmoederslijm net zo'n groei als mn ei de afgelopen dagen!
    Hierna moet ik gaan spuiten, moet alleen nog met mn eigen gyn (dit was zn collega) overleggen hoe en wat.

@Livelovelaugh: Hoe dik was het baarmoederslijm bij jou?

Share This Page