Groei embryo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mom86, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Met de termijnecho worden embryo's gemeten van kruin tot stuit en daarmee de uitgerekende datum bepaald.

Maar hoe betrouwbaar zijn de metingen in vroege echo's?

26 sept: De allereerste echo heb ik gehad met 5w1d. Uitgerekende datum geschat op 25 mei. (Zie onderstaande banner. Deze pas ik na de termijnecho aan).

5 okt; Bleek toen 6w3d te zijn (uitgerekende datum 28 mei). Metingen waren zeer nauwkeurig. Zelfs de vruchtzak werd apart gemeten.

10 okt; toen was ik ineens maar 6w4d (uitgerekende datum 1 juni)
    Echo was vluchtig en snel. Had er geen goed gevoel bij.

Daarom op 12 okt een pretecho laten maken. Deze vrouw (verloskundige van beroep) heeft ook alles zeer nauwkeurig gemeten. En kwam uit op 7w3d ( wat weer correspondeert met de echo van 5 okt).

Vandaag weer een echo gehad. Bleek ipv 9w2d maar 8w5d te zijn (correspondeert dus weer met de echo van 10 okt).

Dusja... wat is het nou he?? 28 mei of 1 juni?
    De kleine lag wel helemaal opgekruld vandaag met de echo, zo ook op 10 okt. Op 5 en 12 okt dan weer niet...

Wat denken jullie?
    Maak ik me zorgen om niks? :rolleyes:
    Het zijn maar 4 dagen, maar 4 dagen is wel weer een hele hoop aan het eind van de zwangerschap als ik overtijd raak... dus ik pin me erg vast op de metingen :oops:

Alle echo's zijn gemaakt door verschillende verloskundigen.

2. Mom86

Mom86 Niet meer actief

3. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ow meid laat t los. Die vier dagen vallen helemaal weg straks. Als er nu een week of meer verschil in zat maar echt die vier dagen doen het hem echt niet

lovewinnie en Mom86 vinden dit leuk.
  4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ze kunnen de termijn pas goed zien tussen de 10-13 weken. Daarom krijg je ook dan pas een ‘termijn’-echo. Alle echo’s die je evt daarvoor krijgt zijn puur om te hartactiviteit te meten en of het groeit. Laat het los! Die paar dagen maken echt niks uit nu. Het hartje klopt en het groeit. Dat is voldoende :)

Mom86 vindt dit leuk.
  5. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Probeer het idd los te laten, ik hield me er ook te veel mee bezig. Bij mij waren ook letterlijk alle echo's verschillend qua termijn en heb zo'n 7 echo's gehad.. het termijn is niet 100% nauwkeurig vast te stellen. De foutmarge van een echo is een week. Zelfs bij sommige vrouwen wie de bevruchtingsdatum tot op de minuut weten (door medisch traject), wijkt de (termijn)echo een aantal dagen af.

Ik snap je zorgen, ik heb ze ook gehad.. maar laat het los meid! Het bespaart je een hoop gestress. :)

Mom86 vindt dit leuk.
  6. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ja jullie hebben gelijk!! ;):thumup:
    Het liefst heb ik overal de controle over.. maar weet dat het bij dit echt niet gaat :roflmao::D

We wachten gewoon af wat er bij de termijnecho bepaald wordt.

YellowEyes en Izzie7676 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina