Ik had al zo'n gevoel dat dit kindje flink zou zijn. Vandaag een groeiecho gehad. Het is nu al iets meer dan 2600 gram met exact 34 weken! Het had echt ook flinke bolle wangetjes zag ik, heel lief! Maar dat zou neerkomen op ruim 4000 gram bij geboorte. Ojeee! Het moet er ook nog uit en ik ben nogal tenger Zijn er hier vergelijkbare echo's en wat was het geboortegewicht?
Hoi Dot, ik weet zo even niet wat het geschatte gewicht bij ons was, maar de kleine werd ook iets forser geschat, rond 3600/3700. En wat denk je? Bij de geboorte....4200gr!! Ik trek me er niet zoveel meer van aan van die schattingen.. Ik ben zelf ook tenger dus het was niet grappig
Mijn zoontje hadden ze op 2500 gram geschat maar dat bleek 3300 te zijn. Is toch bijna een kilo ... Bij deze zwangerschap zit ie met 27 weken al ruim over de kilo...ik ben benieuwd.
Nora werd rond de 4 kg geschat, en met 3100 gram geboren... Zou me er zeker geen zorgen over maken! (snap sowieso niet waarom artsen dit soort dingen zeggen, tenzij uiteraard extreem grote baby's, want ze maken er de mama's in spe alleen maar zenuwachtig mee...)
Mijn zoon hebben ze wel uitstekend geschat in België! Werd geschat op 2900 Gram en hij was 2850 Gram!
Bij een kennis werd het kind op 4000 geschat... bleek bij geboorte 2700 te zijn. Ruim een kilo lichter.
Mijn beide kindjes waren 3000gram bij de groeiecho van 32 weken. Ook met 36 weken nog een groeiecho gehad. Mijn zoon werd toen op 4000gr geschat en is onverwachts die dag nog geboren en woog 4095. Mijn dochter konden ze met 36 weken niet meer opmeten(te groot ze viel buiten de curves) en is met 38 weken geboren en woog 5120 gr. Beide bevallingen waren snel en vrij soepel.
Ik vind 4 kilo nog meevallen Bij deze heb ik veel echo's gehad in het ziekenhuis, ook veel groeiecho's. De kleine wordt ruim 3/4 weken verder in de groei geschat, dit is niet een verrassing voor ons. Ik ben zelf stevig, maar dat heeft er niks mee te maken, ik baar gewoon grote kinderen. Mijn eerste woog 4510 gram met 38+6 en de tweede woog 5090 gram met 40+1. Dit keer wordt er vanwege medische redenen een keizersnede gepland. Ik mag rond week 38 al 'bevallen'. Vind ik best fijn, zou ook fijn zijn als de kleine nu eens een keertje iets kleiner mag zijn dan 4500 gram Maar ik weet uit ervaring wel dat een groeiecho niet altijd kloppen. Bij de eerste zeiden ze ongeveer 7 / 8 pond zou worden, was het 9 pond. Bij de tweede hadden ze zelf dus niet zo groot verwacht, ze waren heel erg verbaasd ook. Dus geen zorgen, het kan gewoon twee kanten op. Of het wordt groter dan verwacht is of juist kleiner !
Bij dochter een heleboel groeiecho's gehad ze zou echt heel zwaar en wat kleiner zijn... Echo's door verschillende mensen uitgevoerd en wat bleek mevrouwtje was 54 cm en woog 3825... Mij zegt het echt niet veel meer die groeiecho's
Onze zoon werdt ook flink geschat meer dan 4 kilo! Verschillende groeiecho's gehad en wat lag hij toch voor op de groei! Hij werdt geboren met een gewicht van 3540 gram dus ja ze hadden het dus een beetje fout.
Hier was ons meisje met 37 weken al 4 pond ivm zwangerschapssuiker. Ik kreeg met 38.1 een keizersnede en uiteindelijk woog onze suikerbaby 4340gr. Onze oudste was bij de geboorte (38.6 middels keizersnede) zelfs 4840gr. Je kan begrijpen dat ik blij was dat ik in beide gevallen een keizersnede kreeg
Bij mij werd de kleine met 36+2 op 2.9 kilo geschat, op 20 juni werd hij op 3.9 kilo geschat.Ik ben diezelfde dag nog bevallen maar wat niemand verwacht had was dat mijn doorgang ,ondanks volledige ontsluiting ,te krap was en dat de kleine 4.4 kilo was met een hoofdomvang van 36cm....is bij mij dus geeindigd in een spoedkeizersnede . Ik zou uitgaan van je eigen gevoel en alvast evt.opties bespreken...
Hmmm ik heb morgenvroeg een groeiecho maar als ik dit zo lees, hoef ik me niet enorm aan de uitslag vast te klampen....
Ik heb op de dag van de bevalling( 35 wkn 2 dgn) nog een groei echo gehad toen werd er geschat tussen 2800 en 2850 gram en ze was 2810 gram bij de geboorte ze zat er dus dicht bij
Hier meerdere groeiecho's gehad. Eerst zat ie op p11 en zou ie misschien net aan 3 kilo halen met 40 weken. Hij zou netjes in verhouding klein zijn en bleef op deze lijn. Later met 36 weken werd ie qua gewicht hoger geschat maar de lengte bleef klein. Nou met 40.4 kwam er een lang smal babietje uit van 52 cm en 3295. Zijn broer was met 41.4 3115 en 53 cm. Uiteindelijk is t toch maar een schatting...
Bedankt voor alle reacties! Maar kreeg je een keizersnee ivm de grote baby of ivm suiker? Lijkt me na een paar horrorbevallingen best een prettige optie
Oudste werd 4300gram geschat. 3115 geboren Middelste werd 3900geschat 3220geboren Jongste op 34 weken 1800gram geboren 35+1 2240gram