Hallo Allemaal, Ik hoop dat iemand me hier kan geruststellen in mijn verhaal. Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger, en heb al enkele echo's gehad bij de vroedvrouw. Tot nu toe was alles oke, kindje groeide elke keer op schema. Gisteren was ik gewoon op controle voor mijn bloeddruk omdat ik me al 2 dagen extreem slecht voel. Omdat ik daar dan toch was heeft ze even een echo gemaakt. Daarop was te zien dat de baby weer goed gegroeid was met vorige week, had ineens kleine stompjes van armpjes en zijn hartje klopte aan 149/min. Alleen bleef ze heel lang kijken en toen zei ze: je vruchtzak is zo groot? De baby zit mooi op schema maar de vruchtzak heeft de grote van 12 weken in sommige opzichten. Ze zei dat dit vanalles kon zijn: een 2ling, maar er was geen 2e vruchtje te zien. Een 2ling waarvan er 1tje niet gegroeid is. Een afwijking. Dat het gewoon mis ging lopen. Of dat het gewoon een voorteken is van een grote baby te maken. Ik was helemaal van slag. Dit leek me echt niet normaal. Ik ben in tranen vertrokken en direct doorgereden naar spoed waar ze mij goed ontvangen hebben. Echo gemaak en de gyn zei: idd een grote vruchtzak, maar het kan aan de liggen en de plaats in de baarmoeder liggen dat dat zo lijkt in sommige opzichten. Kindje zijn hartje klopte nog steeds, mooie dooierzak, navelstreng. En zij zag de zwangerschap vrij oke in. Afwachten geblazen zei ze. Ik weet dat ik nu gewoon moet wachten maar vraag me af of er nog mama's zijn die dit meemaakte en waar alles gewoon goed liep? Ik vind allerlei verhalen over een te grote vruchtzak en een kindje dat niet gegroeid is of lege vruchtzakken, maar nergens een verhaal zoals dat van mij. Heel veel groetjes, S
Nee sorry, geen ervaring maar wil je wel sterkte wensen en ik hoop op een goede zwangerschap voor je.
Hoi Soetkin, Dat afwachten is zo vervelend! Bij mijn week in het begin ook alles af. De vorm van de vruchtzak en de hoogte van hcg (was veel te hoog), waardoor ze riepen dat het een molazwangerschap zou zijn. De curettage was al gepland, maar ik wilde persee een echo voor de curettage omdat ik het gevoel had dat het wel goed was. Toen zagen ze een hartje. Inmiddels zit ons beebje al bijna 20 weken in mijn buik en ziet alles er goed uit. Dus wanneer er iets afwijkt, wil het niet gelijk zeggen dat het fout is. Veel succes met afwachten, dat kan echt slopend zijn. Maar laat je niet gek maken en volg je gevoel. Ik hoop dat jij straks net als ik goed nieuws krijg.