Vraagje pil, ben heel onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door naatasja, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    op 7-4 ben ik een pil vergeten, die heb ik op 8-4 ingenomen 37 uur later. Op 8-4 heb ik om ± 24.45 uur de pil ingenomen van deze dag (8-4) toen moest ik rond 01.45 uur overgeven omdat ik heel erg ziek was. Ik heb geen reserve strip dus ik kon geen reserve pil in nemen. Dus van 8-4 mis ik een pil. Gisteren heb ik de pil ingenomen van 9-4. Nu is mijn pilstrip op en ik kan geen nieuwe bestellen, omdat mijn apotheek gewoon weg zegt MOET je 2 dagen van te voren doen. Dus nu kan ik niet door slikken, en moet ik een pauze week inlassen, alleen staat in me bijsluiter dat ik de pil moet slikken. Gisteren avond wel onveilige seks gehad.

Nu is mijn vraag dus, hoe groot is de kans dat ik zwanger word/kan zijn. ( Slik deze pil nu net 4 maand ) Daarvoor 8 jaar de pil geslikt overgestap naar mirena voor 2 jaar, toen gelijk begonnen met deze pil.

Hoop op antwoord, Alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

De kans dat je nu zwanger bent is heel klein want je bent aan het eind van de strip je pil vergeten, je eisprong is ongeveer 14 dagen voor de menstruatie, als je die zou hebben. Doordat je nu niet door kan slikken want de bijsluiter wel adviseert, doe je er verstandig aan om de volgende strip dubbel safe te doen, dus gewoon een stopweek inlassen want je hebt nu weer een aantal dagen geen pil geslikt en tijdens deze maand ook een condoom te gebruiken, dan weet je daarna zeker dat je pil weer veilig is.

Groetjes Ineke

3. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Bedankt voor u antwoord, ben er behoorlijk mee geholpen.. Zat hem namelijk echt te stressen!!

Liefs

Deel Deze Pagina