Baarmoeder laag en afscheiding na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Eiram, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiram

Eiram Niet meer actief

Ik ben 6,5 week bevallen met vacuüm en knip. Nu vloei ik sinds krap een week niet meer maar heb ik wel ontzettend veel geel/witte afscheiding. Geen jeuk ofzo verder. Daarbij heb ik voor het eerst weer gevoeld van binnen en ligt mijn baarmoeder op een halve soms driekwart vinger van de ingang. Is dit normaal? Of moet ik hiervoor de VK of gyn bellen?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

De afscheiding kan een bacteriele infectie zijn. Je kan de huisarts hier even meer over vragen of laten zien. De andere klacht die je hebt klinkt meer als een verzakking. Je kan naar de fysio bijvoorbeeld voor oefeningen van de bekkenbodem. Je kan het ook eerst zelf proberen door goed oefeningen te doen. Het is wel bekend als klacht na de bevalling en je moet er echt mee aan de slag.

Groeten Evelien

3. Eiram

Eiram Niet meer actief

Bedankt voor het antwoord. Bnn ligt nu al op een vinger diep, kan het zijn dat dit ook nog allemaal moet terugveren ;). Afscheiding is veranderd naar helder en waterig maar nog wel veel. Geen infectie. Kan het zijn dat zich moet normaliseren? HA zegt dat het allemaal normaal is maar vind het echt veel.

4. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,
    Het klopt dat je bekkenbodem weer strakker moet worden na de bevalling. Ik zou je wel willen adviseren om naar een bekkenbodemtherapeute te gaan. Jouw verslapping in je bekkengebied lijkt net even wat meer dan gemiddeld. Met goede oefeningen van de bekkenbodemtherapeute kan het weer 'optrekken'. Anders zou het misschien blijvend kunnen zijn en dat zou zonde zijn als je het nu met oefeningen op kan lossen.
    De afscheiding die je hebt lijkt normaal. Na het stoppen van het bloedverlies zie je dit vaak. Er heeft namelijk een wond gezeten in je baarmoeder op de plaats waar de placenta gezeten heeft. Als het stopt met bloeden komt er vaak nog wondvocht van af, dat waterig en wat gelig kan zijn. Niets om je zorgen over te maken.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina