Hallo, Bij m'n 20weken echo is ontdekt dat de placenta laag ligt. Met 33 weken moet ik weer terug komen om te zien of ie al omhoog gegaan is. Wie had/heeft dit ook?
hier ook.Ligt ie alleen niet voor me baarmoedermond maar er precies tegen aan.Ook ik moet met 30 weken terug komen om te kijke of ie is blijven liggen of er toch voor is gezakt. Het is zo dat als ie voor je baarmoedermond blijft liggen mag je niet natuurlijk bevallen.Maar 9 van de 10 placenta's verschuiven zo dat ze er niet meer voor liggen.
Idd, dat klopt. Maar ik vraag me af of je bepaalde dingen moet mijden. Bv. zware dingen tillen en seks? (heb ik gehoord...)
Een vrienin vanmij heeft een flinke bleoding gehad in de 14e week. Dachten eerst aan een miskraam maar bleek de placenta te zijn. Zij mag in ieder egval geen sex meer hebben volgens de gynecoloog. Ikzelf had het ook na een extra groeiecho ergens aan het eind van mijn zwangerschap en heb toen een inwendige echo gehad om te kijken hoe dicht hij erop lag. Daar bleek dat hij er net naast lag en ik gewoon mocht bevallen. Dus als hij maar een klein beetje schuiftis het al genoeg.
Hallo, Ik ben nu 27 weken zwanger en ook bij mij ligt m'n placenta laag. Ik heb over 3 weken een groeiecho, omdat ik medicijnen gebruik, maar daarnaast willen ze ook gelijk kijken waar de placenta inmiddels ligt. Ik heb al een zoontje van bijna 2 en hij is geboren d.m.v. een keizersnede. De gyn heeft me verteld dat m'n placenta boven het litteken van de keizersnede moet blijven anders wordt het dus weer een keizersnede. Ik hoop van niet, maar dan is het helaas niet anders. Even over bukken en tillen... daar had ik heel erg last van, maar natuurlijk gewoon doorgaan he. Nu heb ik dus zwangerschapsischias en kan ik soms niet eens normaal lopen, laat staan dat ik nog wat kan doen. Dus meiden luister naar je lichaam!