Vruchtzakje en dooierzakje geen vruchtje miskraam?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Simmy, 5 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Oei... de vorm is idd niet wat je zou verwachten en er zit idd een vruchtje.... ik durf niet te zeggen of dit goed blijft gaan meid :( maar ik duim hard met je mee!

Simmy vindt dit leuk.
  2. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Ik heb me er al bij neergelegd dat dit weer mis is. Het lijkt wel alsof het niet meer lukt....ik vind t wel heel vervelend om hier eindeloos mee rond te blijven lopen in mn buik. Want dat t goed komt geloof ik niet meer in...

3. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik leef heel erg met je mee. Heb zojuist (1.5 uur geleden) dezelfde soort echo gehad met 6.3 wk... Ook een tweeling. Ook geen duidelijk vruchtje en/of hartactie. Ik mag volgende week do weer. Ik voel me verder onwijs misselijk dus vind het heel 'oneerlijk' dat het waarschijnlijk allemaal voor niets is.

Dikke knuf.

4. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Wat erg :(
    Die onzekerheid is echt niet te doen. Zijn ze er bij jou nog allebei? Ik ben er al 1 kwijt. Door de misselijkheid en pijnlijke borsten blijf ik hopen dat t gewoon een slow-starter is. En bij jou ook. Zat verhalen gelezen van mensen waarbij t een week later wel goed was...wat zeiden ze tegen jou bij de echo?

5. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Er waren twee donkere vlekken te zien. 1 grote en 1 kleine. Hoewel het een inwendige echo was vond de gyn het toch echt super lastig beoordelen maar, gegeven het termijn (wat wel echt zeker is), had ze wel meer moeten zien. Of de grote zak een zak of een bloeding was, leek ze ook nog niet helemaal over uit. Het was vooral vreselijk veel onduidelijkheid helaas. Dus de gyn was erg pessimistisch en ging uit van een MK. Er is dus geen duidelijk vruchtje in beeld geweest alleen 2 zakken met iets van tissue er in..

Ik had een onwijs snel oploppende test deze keer (2e zwangerschap), en werd ook heel erg snel heel erg misselijk (bij vorige ook misselijk maar nu dus erger en sneller). DUs mijn lichaam maakt wel prima HCG aan om een tweeling zwangerschap te ondersteunen.

6. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Ja, mijn testen liepen ook super hard op. Voor 14dpo de teststreep donkerder dan controlestreep. Bij 5 weken opeens bloedverlies. 1 helft verloren. De andere alleen een vruchtzak. Vier dagen later zat er een dooierzakje in en weer vier dagen later bij 6.2weken zat er er ook een discutabel vruchtje in zonder hartactie. Maar zoals je op de foto ziet is t vruchtzakje gekreukt en zit er een bloeding/ stolsel naast. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik bij 6.2 al een goed vruchtje met hartslag . Morgen bij t echo bureau en vrijdag weer bij de gyn . Heb jij er nog vertrouwen in? Het stomme was dat als we nu nog geen echo hadden gehad dachten we dat alles goed was toch? Ik hoop op een goede afloop voor ons. Al word ik helemaal misselijk als ik aan morgen denk :(

7. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik heb nog geen bloed verloren en ben dus nog heel erg misselijk. Ik ging voor een vroege echo omdat ik geen menstruatie cyclus had en ipc ging voor een vruchtbaarheidsbehandeling. 'Perongeluk' toch zwanger geraakt (dus geen laatste dag van vorige menstruatie). Bij mijn vorige was ik met 10 weken voor het eerst. Toen had ik echt zo'n mooi 'beestje' wat bewoog met miniscule armpjes en beentjes. Misschien had ik het dit keer ook af moeten wachten, je weet het niet.. ik weet alleen dat ik nu vreselijk baal en verdrietig ben.

Hoe laat moet je morgen?

8. saartje87

saartje87 Actief lid

31 okt 2011
    412
    7
    18
    Wat naar! Ik kan gelukkig uit ervaring zeggen dat het ook helemaal goed kan komen.

Mijn kindje lag met de eerste echo 5 dagen achter en dat was in dat stadium veel. We moesten naar huis en twee weken kater mochten we terug komen maar moesten er wel vanuit gaan dat de kans op een dood vruchtje of zelfs al eerder een bloeding heel groot was. Twee weken later had het kindje alles volledig ingehaald en is alles goed gekomen.

Succes meiden ik denk aan jullie want het is een hele onzekere tijd zo.

9. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Door dat soort berichtjes houd ik toch nog een miniscuul beetje hoop. Zeker op het grotere zakje op de echo leek toch misschien wel iets te zitten maar ze kreeg mijn bm uberhaupt erg slecht in beeld. Ik houd er rekening mee dat het miss wel helemaal mis is maar wie weet dat miss toch 1 van de 2 een inhaalslag maakt? Ik denk aan je vandaag Simmy

Simmy vindt dit leuk.
  10. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Duimen draaien voor je . Hier 1 van de 2 verloren maar godzijdank doet meneer het super nu daarbinnen

11. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Update:
    Vandaag was de vruchtzak weer mooi van vorm en er zat een vruchtje met een kloppend hartje ♡ Alleen was ik volgens de meting wel een week korter zwanger dan ik zelf dacht...En ik ben echt zeker van mn eisprong en positieve zwangerschapstest...Dus dat maakt me wel bang. Iemand wel eens terug gezet en dat t toch een goede zwangerschap was? Vruchtje ligt wel verstopt volgens de arts in de verste uithoek, achter het dooierzakje tegen de bm wand aan...Er zit nog wel een groot stolsel/ hematoom naast de vruchtzak daar had ik vandaag weer (oud)Bloedverlies van. Ook heel eng. Al met al ben ik blij maar ook nogsteeds heel bang...

MLady en saartje87 vinden dit leuk.
  12. saartje87

saartje87 Actief lid

31 okt 2011
    412
    7
    18
    Wat fijn om te horen dat er een kloppend hartje is. Hoe moeilijk ook laat het allemaal een beetje over je heen komen. Het kindje is heel sterk en dat ben jij ook hoor mama. Je kleine frummel heeft nog weken genoeg om te groeien. Misschien was je eisprong er wel maar de innesteling pas laat? Probeer onder het Trubbelen en druk maken ook een beetje te genieten. Ik snap dat het moeilijk en onzeker is. Maar meissie je bent zwanger en er is nog niks overboord.

Wat vond de verloskundige ervan?

Simmy vindt dit leuk.
  13. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Oh wat fijn!! Wel een kloppend hartje!
    Je bent er nog niet maar igg weer wat hoop :)

Simmy vindt dit leuk.
  14. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    De gyn zag er allemaal niet zo'n probleem in allemaal. Hij zei, als ik je voorgeschiedenis niet zou kennen zou ik zeggen ziet er mooi uit en kom maar terug voor de termijnecho. Hij had t vruchtje ook niet opgemeten, dat hadden ze bij t echo bureau gedaan daar had ik een echo op eigen verzoek. Ik voel me wel echt zwanger dus ik hoop dat het goed komt ♡
    Maandag weer terug voor echo bij de gyn

MLady vindt dit leuk.
  15. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Hoe gaat h
    Hoe gaat het bij jou?

16. Kiimberlyy

Kiimberlyy Actief lid

23 dec 2017
    379
    291
    63
    Vrouw
    Hier vandaag een echo gehad, volgens ongi 5 jan gestart.. nu dus 5 weken 6 dagen.

Op de echo was alleen slijmvlies te zien. Verder nog niets. Dus of heel vrpeg mis gegaan of ik ben veel vroeger in de zwangerschap als ik dacht. Raar maar we moeten dus mar afwachten wat ee gaat gebeuren. Spannend allemaal.

Hier dus ook, fijn om te lezen simmy dt het bij jou langzaam beter en beter gaat. Houd moed en geloof in die kleine! ❤

17. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Met 5 weken kan het ook nog alle kanten op gelukkig :)

Ik ben nog erg zwanger. Heel misselijk en moe. Nog geen bloed verloren. Nog een week wachten op de volgende echo. Best slopend.

18. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Soms is de termijn lastig te bepalen. Weet je wanneer je eisprong was? En wanneer had je een positieve zwangerschapstest?
    Ik was heel zeker van de termijn door ovulatietesten en een positieve zwangerschapstest op 8 dpo dus ik vraag me nog steeds af waar die werk is...

19. Kiimberlyy

Kiimberlyy Actief lid

23 dec 2017
    379
    291
    63
    Vrouw
    Ik dacht 21 jan mn eisprong. Maar net teruggekeken en zei denkt dat het de 25ste is geweest. En als dat van haar klopt was ik 8of9dpo bij mn eerste mega lichte positieve test (nu laatste test 10 feb was duidelijker. Maar daarna niet meer getest.

Ik ga vanmiddag 2 testjes halen en die morgen 1tje opnieuw doen, als ze lichter zijn dan de 10 feb weet ik dat er iets niet goed zit. Is die donkerder ist goed. Dus nog even afwachten helaas

20. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Aha. Dan zou je vandaag 5 weken zwanger zijn. Dat klopt wel met wat er op de echo te zien was. Nog geen reden om je zorgen te maken denk ik. Maar het is altijd schrikken als je niet op de echo ziet wat je verwachtte :)

Kiimberlyy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina