Welke week een echo voor een duidelijke nub?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Harvast, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Beste dames,

Afgelopen vrijdag heb ik een vroege echo gehad ivm bloeding. Nu we een hartje hebben zien kloppen mag ik ergens in week 11 of 12 een afspraak maken. Naast dat ik hoop op een goede echo, waar alles goed gaat ;) , hoop ik stiekem op een foto met een duidelijke nub. Maar de vraag is in welke week is het beste om een echo te laten maken? :):p

Wanneer was bij jullie de nub duidelijk te zien?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Zolang het maar tussen de 12-14 weken is.
    Of de nub duidelijk te zien is ligt er aan of het kindje er goed voor ligt.
    Maar tussen 12-14 weken is een geslachtsuitspraak meer betrouwbaar.
    Ik vind tussen 12+3 en 13+3 het fijnst om een uitspraak op te doen.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Oké,dan zorg ik dat ik volgende week vrijdag mijn termijn echo heb!
    Hahaha ben zo benieuwd!

4. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    @ RoGiJuLi dankjewel voor je reactie :D

en @ melanie1986 idd dan weet je wanneer je ongeveer je afspraak maakt hihi, maar dan moet je ook het geluk hebben dat je een duidelijke foto meekrijgt :p

5. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Meiden, een hele rare vraag misschien maar wat is NUB? Ik lees dat bij heel veel meiden maar kan nergens vinden wat het is/betekent... Sorry dat ik die vraag hier stel TS!!! Geniet van je zwangerschap en uiteraard gefeliciteerd!!

6. Ketie

Ketie Actief lid

28 nov 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Harvast,

Wij lopen precies gelijk, en ook ik had afgelopen week een extra echo omdat ik wat (bruin)bloed was verloren (schrik). Gelukkig zag het er allemaal prima uit en was er ook een hartaktie te zien. Wat ik me af vroeg; hoeveel mm was de kleine uk bij jou? De gemiddelde meting was bij mij 4,0 mm. Ik schrok daar van omdat ik dacht dat ie al groter zou moeten zijn, maar de echoscopiste zei dat het opmeten zo vroeg nog niet exact kan worden gedaan en dat het iets aan de kleine kant was, maar vast niets (slechts) zou betekenen.

Nu ben ik wel benieuwd wat nub is. Ik begrijp dat je hierdoor het geslacht kan bepalen?

grt

Deel Deze Pagina