Hoi verloskundigen, Even hier mijn vraagje... ik heb al sinds een dikke maand een druk van onder, net alsof het vol vocht zit ofzo? Heb eens gedacht dat het misschien vaginale spataders waren, maar er was niet echt iets te zien. Nu heb ik de laatste week steeds meer last van onder en net zag ik dat de boel erg dik was. Ook voelen mijn schaamlippen super hard en bobbelig aan. (Sorry voor omschrijving maar zou niet weten hoe ik het anders zeggen moet!) Zijn dit nu vaginale spataderen? Ik kan er erg weinig over vinden namelijk. Hebben jullie tips, buiten koelen, wat ik er aan kan doen? Ik moet er wel bij zeggen dat ik vlak voor (uurtje voor persweeen) de bevalling van mijn dochtertje helemaal ben opgezwollen van onder. Wat dit was, wist geen mens? Ook spataderen? Dit voelt ongeveer hetzelfde, maar dan nu nog in mindere mate... Ik heb er toen wel flink last van gehad, het was lastig met inknippen schijnbaar en heb erna flink last gehad van de hechtingen door al die zwelling.. Ik hoop dat ik hier wat wijzer wordt! In ieder geval alvast bedankt! Groetjes San
Hallo Klinkt als of vocht wat in de schaamlippen/vagina zit en zich ophoopt of inderdaad spataders, deze zijn niet altijd zichtbaar. Buiten koelen en strak ondergoed dragen kan je daar niks tegen doen. Groetjes Ineke