Vruchtzakje niet goed?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lov23, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gister mocht ik bij de vk een echo komen maken. Ik heb als sinds zondagmorgen bloedverlies wat niet erger wordt en ik heb ook geen krampen.

Maar tijdens de echo zag ze mooi verdikt bmslijmvlies maar een vruchtzakje die er niet goed uitzag. Tot onze verbazing zagen we wel een kloppend hartje?
    Is dit nu goed nieuws of moet ik toch van een mk uitgaan. De vk zei met het ergste rekening te houden of dat er toch nog misschien de mogelijkheid bestond dat het een tweeling is geweest?

Ik vraag me af hoe het kindje nog kan leven terwijl het vruchtzakje niet meer goed uitzag? En had ze niet nu al iets moeten zien van een tweede vruchtzakje?

Stel me vraag liever even hier omdat ik me druk maak maar haar niet alweer wil opbellen hierover....hoop dat u me iets kunt helpen met mij vragen.

Alvast bedankt voor de moeite.....

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap dat je je zorgen maakt. Ik zou toch haar bellen want ik kan niet interpreteren wat zij gezien heeft.
    Als het een tweeling was dan verwacht je meestal een vruchtzakje zonder vruchtje en 1 met. Maar nogmaals, bel haar toch maar op en stel je vragen!

Mirjam

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

oke dank je......
    Maar met een vruchtzakje die niet goed is kan dan wel nog een hartje kloppen ttheoretisch gezien...?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

ja, als het vruchtzakje dat niet goed was van het andere vruchtje was ja.
    Anders ook trouwens, maar dan is het wrs wel een aflopende zaak zoals je eigen verloskundige al zei.

Mirjam

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ah oke...want ik vroeg me dat dus af.....als een vruchtzak niet in orde was en zelfs geen vruchtwater meer heeft hoe kan een hartje dan nog kloppen. Maar dat kan dus gewoon.

Ze zei ook nog dat er een hele kleine kans was dat de vruchtzak zich herstelde?

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    nogmaals, ik weet niet wat voor vorm het had of hoe het eruit zag, ik kan dus ook niets zeggen over een eventueel herstel. Ik zou haar echt even bellen als ik jou was.

Mirjam

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dank je idg voor je tijd....

Deel Deze Pagina