buikkrampen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamazeyad, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

hallo,

ik ben negen dagen geleden bevallen en heb flink last gehad van na weeen. de eerste dagen tijdens iedere voeding en nu heb ik ik ze nog steeds iedere avond en best hevig. is dit normaal? ik heb na de bevalling twee prikjes gehad om de weeen weer op te wekken (volgens de verloskundige) omdat de placenta er niet uit wilde kan dat hierdoor komen?

en nog een vraagje: tot nu toe heb ik bijna geen bloed verloren. het is te vergelijken met een lichte menstruatie of zelfs minder. is dat normaal? bij mijn zoontje verloor ik de dagen na de bevalling namelijk heel veel en ook grote stukken maar dit keer niet? ben wel tijdens de bevalling 1,2l bloed verloren.

alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

die prikjes die je hebt gekregen werken kortdurend, max 30 minuten.
    Na een tweede bevalling heb je vaak meer en langere tijd naweeën. Dat is op zich niet erg.
    Als je tijdens je bevalling al veel bloed hebt verloren kan dat inderdaad betekenen dat je nu minder bloed verliest.( is niet altijd zo). Het verliezen van stolsels gebeurt lang niet altijd.
    Ik heb nog wat vragen voor je:
    Was je baarmoeder in de kraamtijd goed gezakt? is het bloedverlies dat je had verder ok geweest, heeft het niet raar geroken? Heb je koorts of andere klachten? Ben je nog op de gecuretteerd na je bevalling vanwege het bloedverlies?
    Als je deze vragen beantwoord heb ik een beter beeld van of dit allemaal normaal is of dat er eventueel iets aan de hand is. Ik verwacht dat er niets aan de hand is bij je.

Mirjam

Geef je borstvoeding? En

3. mamazeyad

hoi mirjam,

heel erg bedankt voor je reactie.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

afgaande op je antwoorden verloopt alles normaal volgens het boekje en hoef je je verder geen zorgen te maken!

Mirjam

5. mamazeyad

fijn om te horen, bedankt!

Deel Deze Pagina