Vruchtzakje niet mooi rond.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sannya, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ik heb je prive bericht gelezen en graag gedaan. Hoop dat je wat meer gerust gesteld bent.

Ivm mijn 4 missed abortions krijg ik vroeg een echo en ook veel om me wat gerust te stellen. Zelf nu nog maak ik me zorgen terwijl ik het al goed voel. Ik heb trouwens bij geen van alle miskramen bloedverlies gehad ja tot het eruit werdt gehaald natuurlijk

2. Sannya

Sannya Actief lid

17 jul 2010
    262
    0
    0
    Ik heb maandag de echo. Wordt een spannend weekend.
    Tjonge, 4 missed abortions. Dat is pittig. Bij hoeveel weken kwam je er steeds achter?

3. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Ik kreeg mijn vroege echo ivm het Ascherman syndroom. Ik was net een maand schoon, niet ongesteld geweest en geen "zwangerschapskwaaltjes". Niets zag eruit dat ik al zwanger zou zijn.
    Als de menstruatie niet door zou komen en als ik niet zwanger zou zijn zou ik waarschijnlijk weer een verkleving hebben en zou ik weer contact moeten opnemen met het Spaarne ziekenhuis in Hoofddorp (daar viel ik onder behandeling voor het Ascherman syndroom).
    Getest en (gelukkig) zwanger. Dit heb ik doorgegeven aan mijn eigen gyn in Sneek. Hij wou voor de zekerheid even controleren hoever ik was.
    Tot opheden mag ik om de 3 weken langskomen voor een echo of om het hartje te horen kloppen. Ik denk dat dit te maken heeft met de littekenweefsel in mijn baarmoeder maar dat weet ik niet zeker.
    Mij hoor je in iedergeval niet klagen.

Wanneer mag jij weer langskomen?
    Heb je ook bloedverlies?

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    spannend meid, hoop voor je dat alles goed blijft gaan!

5. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Spannend meid ik duim heeeeeeeel hard voor je.

Heb je ff hi hi. Bij mijn 1e ma kreeg ik namelijk vroeg een echo omdat ik niet wist hoever ik was. Met 7wk echo lege vruchtzak met 9wk weer een echo nog lege vruchtzak maar was gegroeid. Elke keer lieten ze me door lopen. Met 10 weer een echo zelfde was ik het zat op de dag van curettage kwam het toch nog spontaan met 11 wk. 2e mk precies het zelfde lege vruchtzak met 9 wk ben ik gecuretteerd want ik was niet weer van plan om langer door te lopen. Mijn zoontje ging natuurlijk alles goed we hadden een hartje met 7 wk prachtig om te zien.
    Bij mijn 3e mk hadden we gewoon een hartje we hadden goede gevoelens erbij met 8,5 wk ook nog een goede echo. Met 12,5 week echo had al niet zulke lekkere gevoelens en dat was dus terecht er lag een klein hoopje was met 9 wk overleden. Mijn 4e mk eigenlijk hetzelfde verhaal als die daarvoor met 8,5 week nog een goede echo maar een paar dagen later kreeg ik depri gevoelens. Naar het zh en ja hoor was net daarvoor overleden.Laatste 2 zijn met pillen en nacurettage gehaald maar die pillen waren zo heftig dat ik die niet meer mag gebruiken.

Nu gelukkig weer zwanger bij ons dus duidelijk 3x is scheepsrecht.

6. Sannya

Sannya Actief lid

17 jul 2010
    262
    0
    0
    Wat fijn om te lezen dat jullie zo meeleven. Lief.

Ingel, ik heb inderdaad bloedverlies. Vanaf maandag, toen was het helderrood. Ik heb toen progesteronpillen (utrogestan) gekregen tegen bloedingen, maar dit zit me niet lekker en heb het niet genoeg gebruikt zoals de gyn me voorschreef. Toch bloed ik nog een beetje (inlegkruisje).
    Had jij ook bloedverlies?
    Bij mij komt het trouwens niet door verkleefde baarmoeder of zo. Dit is mijn vierde zwangerschap (twee kinderen, 1 miskraam (ma) bij 10 weken) en het zag er altijd goed uit.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook bloedverlies gehad, maar dat was altijd bruin. En minder dan nu. En de echo's waren telkens goed. Dat baart me het meest zorgen. Als ik nu alleen bloedverlies zou hebben, maar wel een vruchtzakje dat er mooi rond uitziet, zou het een ander verhaal zijn.
    Bij mijn miskraam had ik geen bloedverlies.
    Ik moet me toch echt voorbereiden op een slechte echo maandag.

Snelly, inderdaad drie keer scheepsrecht, bij beide kids (we gaan er vanuit dat deze zwangerschap goed gaat toch!).

Caruli, zie dat jij zelfs een overleden kindje hebt. Pfoe.

7. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Snelly jouw vruchtzak is niet prachtig rond, maar ziet er naar mijn idee vrij normaal uit. Zo'n tuutje is niet zo bijzonder en zie je vaker. Bij 2 van mijn miskramen had ik echt een heeeele rare vruchtzak. De ene keer heel groot met aan weerszijden een soort bal en in het midden een dunne slurf met daarin ook nog echt van die hoekjes, de andere keer heel klein met ook een soort driehoek met "tandjes" erin. Beide keren zei de gyn ook dat de vruchtzak niet mooi rond was, jouw vruchtzak heeft een tuutje maar is wel mooi rond gevormd zeg maar. Ik denk dat dat nog wel een verschil is.

Ik vind de combi met helderrood bloedverlies geen goeie, maar ook dat zegt niet altijd wat. Heb je er ook krampen bij? Van progesteron is niet bewezen dat het helpt tegen bloedingen, als het een miskraam is omdat of de zwangerschap in aanleg niet goed is, of het kindje niet gezond is (is in 80% van de gevallen zo) dan zet de miskraam uiteindelijk toch door.

De keer dat de vruchtzak bij mij groot, met 2 balletjes aan de uiteinden en de slurf in het midden met rare hoek bleek uit het onderzoek na de curettage (ik kreeg dat onderzoek omdat het al mijn 5e miskraam was) dat deze eicel bevrucht was door 2 zaadcellen (heel zeldzaam, dat noem je een partiele mola) en dus het dubbele aantal chromosomen had. Daarom was de zwangerschap in aanleg al niet goed en dat veroorzaakte toen ook de rare vruchtzak waarschijnlijk.

Sterkte nogmaals!

8. Sannya

Sannya Actief lid

17 jul 2010
    262
    0
    0
    Flipo, ik ken de werking van progesteron. Als het fout is, is het fout, dat snap ik.

Het gaat inderdaad meer om de regelmaat van de randen van het vruchtzakje. Wat jij omschrijft met 'tandjes' , ik denk dat je ongeveer hetzelfde bedoelt als met wat ik met 'hoekjes' omschreven heb.

Vanmiddag heb ik de echo....

9. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Sannya,

hoe was de echo??

10. Sannya

Sannya Actief lid

17 jul 2010
    262
    0
    0
    Goed! Flink gegroeid, vruchtzakje is mooi rond en het hartje klopte zelfs. Ik was met stomheid geslagen.
    Volgende week weer een echo, dan zouden we het zeker moeten weten. Maar het ziet er dus goed uit.

11. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat fijn dat het er zo goed uitziet meis!

12. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Super gefeliciteerd!!:D:D:D
    Je weet wat ze zeggen, "als het hartje klopt is de kans dat het mis gaat weer een klein stukje kleiner".

Een hele gezonde zwangerschap verder toegewenst meis.

13. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ben ik blij voor jou! Geweldig nieuws!

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    mooi meis, succes!

15. Sannya

Sannya Actief lid