Baby beweegt abrupt bij plassen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Arya, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik lees veel mee maar nu wilde ik toch graag een vraag stellen.

Ik ben nu 35 weken zwanger. Als ik naar het toilet ga en ik een beetje met mijn bekken beweeg naar voor en achter om alle urine uit te plassen, dan beweegt mijn baby heel abrupt. Het voelt ook een beetje naar, alsof hij/zij het niet leuk vindt of zo.

Waarom gebeurt dit en is dit erg?
    Voor de rest gaat het prima met de baby en met mij maar ik heb zelfs met googlen geen vergelijkbare verhalen gevonden dus ik was wel een beetje nieuwsgierig .

Alvast bedankt :)

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Dit is niet erg. De baby reageert ten eerste op het plassen. De blaas loopt leeg en daar reageert de baarmoeder op. De blaas ligt tegen de baarmoeder aan en geeft als het vol is druk op de baarmoeder. Als jij plast, valt de druk weg en dat voelt de baby. De baby kan hierop reageren door te bewegen. Ten tweede beweeg jij je bekken op en neer. Je kan je voorstellen, als de baby daar met zijn hoofdje ligt, wel wat meekrijgt van de beweging die jij maakt. Dat geeft niet, maar als reactie gaat de kleine bewegen.
    Ik hoop dat ik met deze informatie jouw vraag heb kunnen beantwoorden en anders hoor ik het graag! Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Monique

3. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Monique,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik ben blij dat het niet erg is. Het is wel echt een apart gevoel maar ik kan me met jouw uitleg wel goed voorstellen dat de baby reageert. Maar dat is prima dus.

Groetjes Arya

Deel Deze Pagina