Rugpijn door naar achter liggende baarmoeder?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Birdie, Sep 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Hoi hoi iedereen,

Ik heb eerder een topic geopend over rugpijn waar ik 's ochtends van wakker werd/word. Nu merkte ik paar dagen later dat ik het overdag ook heb.Ik voel het ook wel eens niet, maar het is er vaker wel dan niet.

De verpleegkundige/vlos van de echo van laatst zei dat mijn baarmoeder wat naar achteren ligt. Kan het daarmee te maken hebben dat ik steeds die rugpijn heb? Groeit mijn baarmoeder dan naar achteren? :rolleyes:

2. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Hmm, goede vraag. Ik zou het eigenlijk niet weten. Het is natuurlijk wel zo dat als je baarmoeder begint te groeien het al je organen diverse kanten op drukt en dus ook richting je rug.
    Vraag het anders aan je VK. Of als het te lang duurt, hier op het forum aan de VK. Die hebben hier een eigen topic namelijk.

3. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Heeyyy, herkenning! Ik heb namelijk ook sinds een paar weken last van lage rugklachten wanneer ik iets heb gedaan (bijv. stofzuigen, veel lopen, lang zitten of een andere domme reden), heb ik voor de zwangerschap nooit last van gehad. Ook mijn baarmoeder ligt naar achteren gekanteld... Ben dus ook benieuwd of het hiervan kan komen. Ik ga donderdag naar de vk en dan zal ik het eens vragen ;) I'll let you know!

4. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Graag! Thanks! Mijn volgende afsjpraak is nl pas over 3 weken...

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi, het klopt hoor, ik had het ook in het begin van de zwangerschap tot zo'n 14 weken en heb het aan de vk gevraagd. Dit kan er idd voor zorgen dat je rugpijn krijgt. Als de baarmoeder groter wordt, is het niet meer van toepassing ;)

6. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Das gek, volgens de verloskundige van ditzelfde forum waar je vragen kan stellen, kun je van een achterliggende baarmoeder geen rugpijn krijgen!

Nou weet ik het ook niet meer. :rolleyes:

Heb voor de zekerheid urine ingeleverd bij huisarts ivm mogelijke blaasontsteking. Als dat het niet is, zei vpk die ik gister heb gebeld dat ik fysio of ceasar moet gaan doen omdat het dan aan mijn houding kan liggen. :(

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hmm vreemd ja, bij zeiden ze het echt... Nou ja, ik hoop voor je dat het snel over is.

8. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Nou, ik heb het vanmiddag nagevraagd en mijn vk zegt dat het niet van een naar achter gekantelde baarmoeder kan komen. Ze zegt dat onder invloed van hormonen het kraakbeen weker wordt en je daardoor eerder last kan krijgen van je rug. Je moet dus rustiger aan gaan doen en ervoor zorgen dat je de rug niet overbelast. Als de rugklachten erger worden, moet ik door naar de fysio. Sterkte ermee!

9. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Jij ook sterkte! Ik merk wel dat als ik wat meer beweeg ik minder last heb. In het weekend heb ik bijv. beduidend meer last omdat ik dan minder doe dan in de week. Op mijn werk moet ik vrij veel lopen. En merk dat als ik ergens te lang zit, ik gauw last krijg. Bewegen lijkt me dus sowieso goed dan. Ik hoop voor jou ook! Maar als het erger wordt, ga ik ook naar de fysio. Sterkte!

Share This Page