De muziekliefhebber die ik ben... Ik las ooit eens als je een bepaald liedje vaak laat horen aan het kindje in de buik, dat liedje goed kan helpen bij het troosten van je kindje. Dat zou hem/haar terugbrengen naar de veilige omgeving in de buik. Nu ben ik nog niet zo ver, maar heb 'ons' liedje al klaar liggen: Bob Dylan - Forever Young. Ik zit er ook aan te denken hier een vinyl single van te gaan zoeken en het te bewaren als mijn kind 16 of 18 wordt en dat dan als cadeautje te geven. Misschien loop ik erg vooruit op bepaalde zaken, maar ach... wie heeft nog meer een liedje?
Hier niet echt een liedje maar een hele cd. De babyceedee van Raymond Lapp. Die draaide ik al tijdens de zwangerschap en wanneer Lucas hem nu hoort wordt hij er gewoon rustig van. En na zijn geboorte zing ik een zelfverzonnen liedje voor hem. Pas geleden stootte hij zijn hoofdje,hard huilen,ik zond het liedje en hij werd stil.....
Dit werkt alleen wanneer je zelf steeds ontspannen bent/wordt wanneer je dat liedje luistert. Ik heb zelf geen specifiek liedje, maar zing wel regelmatig kinderliedjes met onze zoon. En ik heb natuurlijk mijn eigen muziekvoorkeuren. Wat wel heel regelmatig terugkomt zijn mijn ontspanningsoefeningen. Ben benieuwd of de kleine straks gaat reageren op de stem van de hypnobirthing-cursusleidster op mijn telefoon. Mss is het een goed idee om tijdens die oefeningen het muziekje van de Woezel en Pip speeldoosje te laten afspelen voor mijn buik?
Wat een leuk idee omdat op vinyl te kopen! Ben ook een muziekliefhebber en vind dit wel erg tof! Gek genoeg heb ik niet echt een liedje nu alhoewel ik dat liedje van Niels Geuzenbroek wel erg lief vind Krijg elke keer kippenvel als ik dat hoor.
Ik draaide vaak een heel rustgevend nummer in de zwangerschap en na de geboorte vond ik die ook op youtube en aangezien Linde en ik nog 2 dagen moesten blijven in het ziekenhuis na de bevalling heb ik deze veel gedraaid via mijn telefoontje. (lang leve wifi in het ziekenhuis waar we lagen haha) Wat overigens dit nummer,het is een hele cd maar gaat om het eerste nummer. Background Music Instrumentals - relaxdaily - B-Sides N°1 - YouTube Linde is nu 2,5 maand en nog elke keer word ze helemaal ontspannen en rustig. En weet zeker dat ze dit liedje in mijn buik al veel hoorde en ort na de geboorte ook veel geluisterd.
Fietwordtmama: 'mijn' muziek (jaren 60'/70'/80' pop/rock) is waar ik ontspannen van raak, een baby CD zou me geheel op mijn zenuwen werken. Zolang de baby er nog niet is, geen kindermuziek. Klinkt cru, maar ik ben zelf opgegroeid met mijn moeders muziek (Elvis voornamelijk) en dat heb ik altijd geweldig gevonden en zou voor mijn kind hetzelfde willen. Natuurlijk was er wel kindermuziek, maar Elvis heb ik mijn jeugdjaren toch het meest gehoord. Greyhoundlover: dat is toch leuk, die muziek? Lekker naar luisteren, als je het zo lief vind.
ik heb tijdens de zwagerschap heel veel geluisterd naar the fray - be still. Ik word er nog steeds een beetje emotioneel van als ik er nu naar luister. Ik heb een cd gemaakt met muziek die ik veel heb geluisterd tijdens de zwangerschap/ die een betekenis heeft ( een zin uit een liedje op geboorte kaartje)
Ik bedoelde ook niet zozeer dat de muziek zelf 'ontspanningsmuziek' moet zijn. Maar meer dat het ws niet gaat werken wanneer je dat liedje tijdens je werk opzet. Maar wel wanneer je jouw muziek opzet en daar lekker bij ontspant. (en dat lukt idd doorgaans beter met muziek waar je blij van wordt) Onze zoon van 4 vind Bruce Springsteen (life in Dublin) en Adele erg leuk. Ontzettend grappig om te zien hoe hij dan mee gaat zingen. Die hebben we hier dus ook regelmatig aan staan. Staan we lekker te swingen samen
Ah, nu begrijp ik je beter Fiet. Leuk is dat zeg, ik hoop dat ons kindje er straks ook zoveel plezier aan heeft.
Heel kneuterig, maar ik speel al een hele tijd het muziekje van zo'n knuffelmuziek dingetje 's avonds als ik in bed lig. Ook in de hoop dat ie het straks herkent en er rustig van wordt.