Vruchtzakje te klein bij 7 wk

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lara1980, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik lees bij toeval je verhaal, maar wat een wonder zeg. Ik ga heel hard voor je duimen dat dit een plak beeb is. Probeer er van te genieten meis!!!

2. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Beetje tegenstrijdig voor jou nu.
    Fijn dat het ene hartje nog wel klopt!!
    Succes de komende tijd

3. Winnie

Winnie Lid

28 mei 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lara,
    jeetje wat een verhaal! Dit had je toch zeker niet (meer) verwacht?!
    Had je de dag voor de echo wat bloed verloren? Kon de dokter een 2e vruchtzakje zien? Was dat dan de verklaring voor het feit dat het zakje zo klein was? Maar zag ze op de 1e echo dan maar 1 zakje?

Ik ben gisteren geweest voor de echo en het blijft tot nu toe goed gaan. Is zelfs iets sneller gegroeid dus was nu al iets verder dan 8 weken. Hartje klopte heel goed en het zakje groeit mee. In verhouding blijft het echt wel kleiner dan normaal. De dokter gaf aan dat het toch wat dichterbij gevolgd moet worden dus ik krijg volgende week nog een keer een echo voordat ik naar mijn gynaecoloog wordt doorverwezen. Het blijft dus spannend!

Goed nieuws voor jou zeg! Wanneer krijg je je volgende echo?
    Winnie

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Lara:

Wat goed zeg! Ik moest wel even reageren, mijn verhaal was echt precies hetzelfde als dat van jou!

Eerst een te kleine vruchtzak, te klein voor de termijn van mijn posi test. Kon alle kanten op. Toen toch (vrij) veel bloedverlies. Alle hoop weg, maar toch een echo om te kijken hoe het er nu uit zag en of alles leeg was, intacte zwangerschap en kloppend hartje, ben nu alweer ruim 15 weken en tot nu toe ziet alles er prima uit.

Probeer er toch van te genieten! Dat heeft bij mij echt een tijdje geduurd omdat ik niet meer wist wat ik kon denken eigenlijk....

5. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Hoi Winnie,

Het klinkt voor jou ook goed! Mooi dat het kindje zich deze week zo goed ontwikkeld heeft. Het komt vast helemaal in orde meid: volgende week een perfecte echo!

Ik had afgelopen woensdag ineens heel veel bloedverlies en een flink stolsel verloren. Op de echo zagen ze inderdaad twee vruchtzakjes: de ene klein en bijna leeg, de ander gewoon prima met een kindje met kloppend hartje erin. Wel ben ik een week terug gezet in temrijn, dus ik moet ook a.s. donderdag weer terugkomen voor een echo.
    Ze hebben twee keer niet gezien dat het twee vruchtzakjes waren. Ik heb dus ook geen idee welke van de twee ze nu de vorige keren gezien hebben. Het kan inderdaad dat ze elke keer juist degene gezien hebben, die het nu niet gered heeft.
    Ik blijf goede hoop houden, je moet wel. Maar de vruchtzakjes zaten erg dicht op elkaar, dus er blijft een risico dat de ander ook afgestoten wordt. De mk was ook nog niet compleet. Het kan dat mijn lichaam het opneemt, maar als het probeert het restweefsel af te stoten, blijft dat een risico voor de ander.

Weer een week afwachten dus ;)

6. Lara1980

Wauw Sallie: wat fijn om te horen! Het is ongelooflijk hè, dat je zoiets overkomt; dat bedenk je toch niet?! Een wonder is het :) Wat goed om te horen dat het bij jou tot nu toe prima gaat; dat geeft mij ook weer wat meer hoop.

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Lara: zie nu dat ik het vanmorgen in de haast een beetje wazig had opgeschreven ;).

bij mij hebben ze nooit twee vruchtzakjes gezien, maar wist ik het toch omdat ik zeker weet dat ik een vruchtje ben verloren.

Hoop dus dat het bij jou ook zo is, maar zolang het bloedverlies stopt en er niet meer stolsels komen, denk ik dat het goed zit hoor! :)

8. Winnie

Winnie Lid

28 mei 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het blijft hier ook panieken. Vanochtend bloeding gehad en naar de spoed geweest. Op echo zag alles er nog oK uit. Vruchtje was weer gegroeid en hartje klopte goed. Ze zag een stolsel op beeld dus het kan daar aan hebben geleden. Ik besterf het zowat. Wat een gedoe en dit is niet de eerste keer dat ik dit meemaak. Alle andere keren was dit geen goed teken maar ik hoop (en bid zowat :) dat ik dit keer tot de gelukkigen behoor die 'gewoon' het eerste trimester bloed verliest zonder dat het iets betekent. Jullie kennen vast van die verhalen die altijd een goede afloop hebben bij een ander en nooit bij jezelf... Maar goed, ik probeer positief te blijven en kijk met angst en beven uit naar donderdag voor de volgende echo.
    Deze dokter vond trouwens dat de vruchtzak prima was qua grootte...

9. Lara1980

Ach Winnie, dat is inderdaad schrikken :( Bloedverlies komt vaak voor en het hoeft niets te betekenen, maar ik weet precies hoe je je voelt. Als het al eens misgegaan is, is het toch lastiger om te geloven dat het ook bij jou niets hoeft te zeggen. Je schrikt je letterlijk dood en zorgeloos zwanger zijn, is er echt niet meer bij. Ik heb nu 8 keer bloedverlies gehad, van heel licht tot dus echt een miskraam en elke keer weer ben ik zo in paniek dat ik soms denk dat ik erin blijf. Ik ben nu al bloednerveus voor de echo donderdag.
    Het is niet niks hè, maar toch: zo lang het niet definitief zeker is dat het mis is, is er hoop :) Sterkte Winnie!

@ Sallie: geen bloedverlies meer hier, wel bruinverlies. Ik durf ook niet verder te denken dan deze week. Hopelijk kom ik ooit die 12 weken grens over en wie weet, komt het vertrouwen dan iets terug. 15 weken bij jou al zie ik: dat geeft echt hoop :)

10. Lara1980

O, en toch al goed dat het kindje goed groeit, het hartje klopt én dat de vruchtzak goed was :) Dat is toch erg hoopvol Winnie.

11. Winnie

Winnie Lid

28 mei 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lara,

Oh ik hoop zo dat het voor jou goed is vandaag! Laat je snel iets weten?

Ik ben deze week voor het eerst naar mijn nieuwe gyne geweest en kon gelijk dinsdag terecht. Wel fijn zo snel na de bloeding zondag. Alles zag er nog goed uit. Was goed gegroeid en het was nu 8w6d. Een groeispurt dus. Ik heb utrogestan gekregen en volgende afspr is volg wk dinsdag. De afspr voor vandaag kon ik cancellen. Ik vond het aan de ene kant fijn want dan wordt het even voor me uitgeschoven aan de andere kant wil ik het liefst elke 2 dagen bevestiging als dat kon. Dinsdag is nog wel ver weg maar laten we hopen dat het allemaal goed blijft gaan. Wat een spanning zeg, ik besterf het zowat. Ik denk al weken dat ik binnenkort 'af' ben maar tot nu toe doet alles het nog steeds. Ik hoop zo voor jou Lara dat alles in orde is en dat we binnen een paar weken naar een ander forum mogen. Ik durf er gewoon niet aan te denken..

Winnie

12. Lara1980

Hoi Winnie,

Wat geweldig om te horen! Fijn dat alles er goed uitziet. En ik herken het helemaal: elke keer denken dat het nu einde verhaal en dan toch weer door. Het vreet energie, die onzekerheid, maar het gaat het waard zijn, steeds wat meer vertrouwen!

Bij mij vandaag super goed nieuws: alles helemaal prima! Ik ben ook weer terug gezet naar mijn eigen termijn waar ik vorige week nog een week eraf getrokken kreeg: vandaag 9 wk en 5 dg. Het zag er echt uit als een kindje nu en hij bewoog zelfs! Zo prachtig; ik ben helemaal door het dolle nu :D Voor het eerst dacht ik: ik ben zwanger! Want al die weken heb ik alleen maar in spanning gezeten.
    Van het andere kindje was nog een heel klein beetje vruchtzak te zien; verder niets. Toch heel verdrietig, om dat te zien. Het kan zijn dat daar ook elke keer het bruinverlies vandaan komt, wat ik nog steeds af en toe heb.
    De vk noemde het echt een wonderlijk verhaal, maar hij had er wel vertrouwen in: beter kon het er volgens hem nu niet uitzien.

Langzaam begin ik iets van vertrouwen te krijgen; ik hoop jij ook Winnie. Het is zo jammer om alleen maar zorgelijk zwanger te zijn, maar het blijft zo lastig hè, om er echt in te gaan geloven. Na vandaag lukt het mij ietsje meer :)

Houd je me op de hoogte hoe het met jou gaat? Ik mag dinsdag de 21ste weer terugkomen, dus dat duurt nog even.

13. Winnie

Winnie Lid

28 mei 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lara,
    Ook hier tot nu toe alles OK! Gisteren weer echo gehad en 10 weken gehaald! Ten opzichte van vorige week dinsdag perfect gegroeid en het begon ook al wat te bewegen. Wat een wonder he!
    Laten we hopen dat we nu allebei wat geruster kunnen zijn. Ik moet dinsdag de 21e ook weer terug. Ik begin al iets meer hoop te krijgen nu. Het blijft niet relaxed en ik weet ook nog niet hoe ik de komende 2 weken door ga komen maar we houden elkaar in de gaten!
    Groetjes,
    Winnie

14. Lara1980

Geweldig Winnie! Het geeft toch al iets meer vertrouwen als je dat kleintje ziet bewegen hè? Zo mooi :)
    Ik heb nog steeds bruinverlies af en aan. De vk zei dat het nog weken kon duren en dat het kindje er geen 'last' van had, maar echt gerust ben ik er telkens toch niet op. Dinsdag de 21ste dus weer een controle en ik begin al weer licht nerveus te worden! Hopelijk krijgen we bij ieder stapje meer vertrouwen :)

15. Winnie

Winnie Lid

28 mei 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    ja ik ken het gevoel. Ik heb dinsdag echo gehad en ik begin nu ook alweer dat nerveuze gevoel te krijgen en twijfels of alles nog wel goed zit. Gelukkig dat we dinsdag alweer terug mogen maar dat is nog een paar dagen.. Ik probeer geen doemdingen te denken maar omdat ik alle scenario's al wel een keer beleefd heb blijft een angstig gedoe. Als we die 12 weken doorkomen en een volledige zwangerschap mogen beleven hoop ik echt dat ik aan het einde van de rit niet krankzinnig ben :)
    Veel sterkte de komende dagen!
    Groetjes,
    Winnie

16. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik wilde toch ook even reageren. Eerst in het kort even mijn voorgeschiedenis. Op 15-12 positieve test, 18-1 Missed abbortion. Toe 3-3 positieve test, 1-4 gecurreteerd. (curretage met complicaties, tijdens curretage is mijn baarmoeder drie keer geperforeerd, waardoor ik na anderhalf uur opnieuw met spoed op de ok lag met een inwendige bloeding.)
    Gelukkig is alles goed gekomen want op 31-5 opnieuw een positieve test. Zou dus betekenen dat ik vandaag 6 weken 3 dagen zwanger zou zijn. Vandaag voor een tweede echo geweest. Vorige week ook 1 gehad. Alleen vruchtzakje zichtbaar. Vandaag vruchtzak met dooierzak en een kloppend hartje gezien. MAAR, de vruchtzak stond qua grote gelijk aan een zwangerschap van 5,3 dagen!!!! Hoe kan dit? 5,3 dagen zwangerschap lijkt mij onmogelijk om dan een kloppend hartje te zien..... Ben er super onzeker door geworden. Gyn was alles behalve negatief, maar ik ben zo bang door de geschiedenis van de afgelopen 6 maanden! Mag gelukkig volgende week donderdag weer voor een echo. Nou ging ik net naar het toilet zag ik roze afscheiding. Zou dit nou komen door de inwendige echo??? Pfff wat een onzekerheid. Ben zo bang dat het toch weer fout afloopt ondanks het kloppende hartje!

Wat denken jullie?

Liefs Daan

17. Lara1980

Heel begrijpelijk dat je het met die nare voorgeschiedenis niet vertrouwd Daan. Ik ben natuurlijk geen ervaringsdeskundige, dus ik kan je helaas niet veel verder helpen. Als de gyn het niet 'gek' vond, zou ik er gewoon in blijven vertrouwen meid. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar meer dan de dagen doorkomen en het vertrouwen laten groeien, kun je niet. Tegen mij zeiden ze trouwens wel dat die metingen in die eerste weken heel onzeker zijn. Ik ben ook al eens een week terug gezet qua termijn en de week later weer erbij opgeteld. En ook het vruchtzakje bleek dus bij mij te klein en daar was nu geen sprake meer van.
    Hopelijk krijg je donderdag een echo die je meer zekerheid geeft en probeer je tot die tijd niet te druk te maken. En o ja, licht roze/bruinverlies had ik ook altijd na een inwendige echo.

Winnie: blijft herkenbaar dus! Stom hè, toen ik zwanger was van mijn zoontje kon ik alleen maar denken aan die baby die zou komen, en nu kan ik me alle doemscenario's heel goed voorstellen, maar een baby in januari?? Ik durf het gewoon nog niet. Sterkte nog de komende dagen en hopelijk dinsdag allebei weer een prima echo!!

18. Winnie

Winnie Lid

28 mei 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lara!
    Hier vandaag een gelukkige dag! 11wkn echo, alles goed, spartelende baby, goed hartje, vruchtzakje perfect en genoeg vruchtwater. Onze gyne heeft al even naar de nekplooi gekeken en gemeten en zag er goed uit maar volgende week woensdag is 'officiele' 12 wkn echo. Zou het dan echt goed komen? Ik durf er gewoon niet in te geloven maar het lijkt wel goed te gaan.. Stel je voor dat januari 2012 echt het moment gaat zijn.
    Ik hoop zo voor jou dat ook alles goed is? Laat je snel iets weten??
    Winnie

19. Lara1980

Wat goed, wat goed, wat goed Winnie! En ook bij mij goed nieuws: alles prima op de echo! :D Hij draaide meteen met zijn rug naar het beeld, haha! 2 armpjes, 2 beentjes, kloppend hartje en helemaal goed op termijn.

Ik weet het niet hoor: 2 dagen na de echo ben ik euforisch, maar daarna ga ik weer twijfelen en vlak voor de echo kun je me echt opdweilen! De vk was enthousiaster dan ik, haha! Maar het is ook zooo lastig om er vertrouwen in te hebben. Dat blijft toch, elke controle weer. Maar mijn man en ik hebben besloten om het nu toch gewoon aan iedereen te vertellen en ervoor te gaan: dit kindje verdient ons vertrouwen :)

Volgende week mag je dus weer? Ik over 2 weken. Ik doe geen nekplooimeting, dus dat is ook niet bekeken nu, maar wel fijn als ze je nu alvast zeggen dat het er goed uit ziet voor zover ze kunnen zien; kan me voorstellen dat dat je geruster stelt.

Nou meid, wie weet, januari 2012! We gaan ervoor!!

20. Winnie

Winnie Lid

28 mei 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een fijn nieuws! Goed zeg!!!
    Ja, ik herken je gevoel compleet. Ik ben na de echo inderdaad niet te verslaan qua euforie maar 2 dagen later neemt de twijfel alweer toe. Dit keer zelfs een dag daarna. Ik heb in de nacht na de echo wat bruinverlies gehad en begon gelijk het ergste te denken. Na 15 wc checks gedurende de dag daarna ben ik weer iets relaxter maar het blijft een nerveuze toestand. Gelukkig dat we volgende week alweer mogen want ik ben nu alweer op van de zenuwen. Wij gaan rond de 16e week ook andere tests laten doen ivm onze voorgeschiedenis. We konden dit ook deze week doen maar dan is er een grotere kans op een miskraam en uiteraard wilden we dat risico niet lopen. Voorlopig kijken we echter niet verder dan volgende week en misschien dat ik het dan ook hier en daar durf te vertellen.

Zullen we afspreken dat we dan ook verhuizen naar een ander forum? Ik moet bij het zien van 'miskraam' elke keer weer slikken.

Sterkte de komende weken!!
    Winnie

Deel Deze Pagina