placenta

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tascha, 12 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hallo,

Ik heb even een klein vraagje. Vrijdag en zaterdag voelde ik de kleine en stuk minder en ben ik zaterdag naar de verloskundige geweest. Zij heeft mijn urine, ijzer en bloeddruk nagekeken. Ook heeft zij het hartje geluisterd en dit was gelukkig allemaal goed. Ze wilde mij alleen wel even voor de zekerheid na laten kijken in het ziekenhuis. Ik ben dus naar het ziekenhuis geweest voor een hartfilmpje en een echo. Het hartfilmpje was goed, je zag alleen dat de hartslag van de baby daalde bij een harde buik, maar dit was niet erg volgens de gyneacoloog. Ook de echo was goed. Kindje groeide goed en ik had genoeg vruchtwater. Ook zag ze dat het kindje heel actief was en vroeg ze zich af waarom ik dat niet voelde. Om die reden moest ik dan ook op zondag terug komen om nog een keer te kijken. Ook deze zondag hebben ze een hartfilmpje gemaakt en deed de baby het gelukkig nog steeds erg goed. Ik kreeg nu alleen van de zuster te horen dat mijn placenta aan de voorkant lag en dat ik het daardoor minder voelde. Ik bedacht mij later alleen dat mij placenta nooit aan de voorkant heeft gelegen en dat het in mijn beleving vastligt en dus niet van de achterkant naar de voorkant kan verplaatsen. Is dit ook zo? wat zou anders de reden kunnen zijn. Het gaat gelukkig met die kleine wel goed en ik heb de kleine gisteravond en vanochtend ook wel weer gevoeld, maar ik vroeg het mij gewoon af.
    Ik hoop dat je een antwoord hebt op mijn vraag.

Groeten Tascha

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Tascha,

een placenta kan inderdaad niet verplaatsen van de achterkant naar de voorkant. Wel kan het zijn dat de placenta in de eerste maanden laag lag of meer aan de zijkant en dat deze met de groei van de baarmoeder mee omhoog is gegroeid. Wanneer je placenta aan de voorkant ligt, kan het inderdaad zo zijn dat je de kleine minder hard voelt schoppen en bewegen, maar dan nog moet je je kleine wel elke dag een aantal keer voelen. Maar dat in het ziekenhuis de controles goed waren is voor nu natuurlijk een heel goed teken!

Groetjes Brigitte

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    dankjewel voor je antwoord en ik hou het natuurlijk zelf ook goed in de gaten. Ik ga namelijk vragen of ik nu iedere 2 weken naar de verloskundige mag in plaats van iedere 3 weken.

Gr Tascha

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Tascha,

lijkt me een prima plannetje.

Groetjes Brigitte

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hoi Brigitte,

Ik heb de vorige keer waarschijnlijk verkeerd begrepen. Ook toen lag de placenta aan de voor kant, staat in het echo rapport. Verder was alles weer goed. Bloeddruk was ietsjes gedaald en mijn urine was ook gewoon schoon. Wel mag ik over 2 weken terug komen, omdat ik de kleine toch wat minder ga voelen en dan willen ze vaker controleren of het goed groeit en het hartje goed klopt. Dus al met al was het allemaal goed en kan ik nu de komende 2 weken weer rustig genieten.
    Dankjewel voor al je hulp.

Deel Deze Pagina