Vsm caulophyllum d6 door VSM AFGERADEN!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door prachtigwonder, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flotsje

flotsje Niet meer actief

duidelijk! dankjewel voor de info! was ook wel nieuwsgierig!!
    maar als dit zo duidelijk in de beschrijving staat vraag ik em af waarom zoveel mensen zich er niet aan houden? Dat is dan wel gevaarlijk! je rommelt toch ook niet met andere medicatie die je zo kunt kopen?

2. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ik weet het ook niet meid. mischien zit er verschil in de pilletjes variant of de druppels?
    en op internet lees je veel dat het gewoon veilig is in gebruik ,mischien dat dat 1 van de reden is dat mensen het kopen.
    ik wil me er iig voorlopig niet aan wagen. het is mijn 1ste kindje. en durf het risico niet te nemen. mits dat de vk of gyn het aanraad.

3. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Toevallig gisteren aan mijn gyn gevraagd. Hij kende het middel wel, mag er formeel geen mening over geven (is geen geneesmiddel) maarnis er geen voorstander van, omdat het lichaam het in de meeste gevallen het zelf het beste weet wanneer het kindje er klaar voor is. Iig niet zonder overleg gebruiken!

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    volgens mijn vk kon ik vanaf 37 weken het gewoon gaan gebruiken. Het wekt geen bevalling op. Het kind komt echt niet eerder dan ie van plan is. Het ondersteunt alleen dus volgens mij kan het geen kwaad.
    Maar misschien wachten tot het gaat rommelen. Alhoewel dat nu al begonnen is.

5. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Ik heb het overlegt met de gyn, en die was er echt niet tegen! Ben nu met dik 36 weken begonnen, omdat de kleine al aan de grote kant was en ik bij de andere kinderen 16 en 10 dagen overtijd was en bij nr. 2 met gebruik van Caul maar 3 dagen. Het valt er echt niet na een paar pilletjes uit hoor. Homeopathie moet je meestal wat langer slikken voor het gaat werken. Maar bij een eerste zou ik het ook nog niet gaan doen, omdat je sowieso niet weet hoe je bevalling gaat en of je voor- of overtijd gaat lopen.

Vk kende het niet, maar na het nagezocht te hebben op internet stond zij er ook niet negatief tegenover.

6. prachtigwonder

hihi ik zeg ook niet dat het gevaarlijk is.
    maar dat er risico's aan" kunnen" zitten . met name bij een 1ste.
    natuurlijk zijn er gyns en vk die er wel voor zijn. en ik denk ook wel als je vk of gyn het adviseerd je het gerust kan nemen. die weet vaak ook hoe de zwangere vrouw er voor staat.maar op eigen initiatief vind ik het persoonlijk link.

hihi en over dat homeophatie niet zo snel werkt verschilt per persoon het ene lichaan reageert er gevoeliger op dan het andere. ik heb weleens een pilletje gekregen van de homeophaat om ongesteld te worden omdat ik op mijn 16de nog geen menstruatie had gehad. en had het pilletje op.. en volgende dag voor het eeerst ongesteld. dat vond ik toen zo frapant.

maar goed het maakt niet uit hoe ik erover denk.
    als iemand iets wil gebruiken zijn ze vrij om dat zelf te beslissen:)
    en voor de 1 zal het baat hebben en voor de ander niet.
    ik heb dit topic ook niet geopend om mensen te zeggen dat ze het niet moeten nemen. maar om de info te delen die ik heb gekregen van vsm. omdat er gewoon niet zoveel bekend is over dit middel.

het is absoluut geen aanval tegen mensen die het wel gebruiken.
    want het is een middel die echt kan helpen. alleen word er geadviseerd het niet op eigen initatief te nemen. maar na overleg gyn of vk en jij hebt het besproken met je gyn dus lijkt het mij wel verantwoord;)

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Dat staat dus niet in de beschrijving daar is prachtigwonder achter gekomen door met VSM te bellen. Natuurlijk had ik de druppels dan niet gebruikt als ik het geweten had!

8. prachtigwonder

ooh echt waar zat er een andere beschrijving bij?
    ik dacht dat wat ze me doormailde de beschrijving was.
    hmm jammer inderdaad dat er nalatigheid is in de beschrijving:(
    en dat er blijkbaar meerdere beschrijvingen zijn van 1 dezelfde product... de druppels zijn bij vsm niet meer te verkrijgen trouwens. geen idee waarom. de tabletvorm nog wel. mischien zit daar ook nog een verschil in.

ik hoop dat ik mensen nu niet onzeker heb gemaakt met mijn berichtjes:) het was enkel om jullie te helpen .

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik bedoel dat er niet in de beschrijving staat dat je het niet bij een eerste kindje mag gebruiken en het in sommige gevallen averechts werkt! Die beschrijving is niet anders dan 2 jaar geleden. Die is juist positief.

10. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Heb er nog eens over nagedacht, maar het kan natuurlijk ook zijn dat mw van VSM zich indekt tegen claims. Ik bedoel: als iemand er met de eerste mee begint bijv. met 35 weken en ze zou met 36 wk bevallen, dan kan ze VSM gaan claimen dat het door de caull komt. Terwijl dat helemaal niet hoeft, want het kan ook gewoon jou termijn zijn, de een loopt nu eenmaal vaak overtijd de ander niet. Als het echt zo stormachtig zou werken als die mw voor doet komen, dan was het een heel ander verhaal. Het kindje valt er echt niet ineens uit als je VSM gebruikt.

11. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Marihi,

precies, dat denk ik ook!

12. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Denk ook dat het hiervoor wordt gezegd.. Zoveel dingen mag je met de zwangerschsp gebruiken maar ze dekken zich bijna allemaal in op de bijsluiters!!

Zo dus ook vsm door de verantwoording bij de vk te leggen.

13. Hilse

Hilse Niet meer actief

Denk ik ook!

14. prachtigwonder

ik denk wel dat die mevrouw oprecht was. want ze vertelde ook dat het echt wel een middel was die de nodige hulp kan bieden. ze gaf er aan de tel gewoon heel veel uitleg over zowel over de voordelen als nadelen. en dat vond ik zelf wel prettig.
    ze vertelde ook dat het inderdaad vanf 37 weken gebruikt mag worden.
    alleen volgens haar is het beter om bij een 1ste te gebruiken als je al weeen hebt. omdat als je geen weeen hebt er iets in gang gezet "kan" worden als je baarmoedermond er nog niet klaar voor was. dus je kan er bijv ook langdurig voorweeen op gaan krijgen . niet prettig.
    daarom zegt ze ook beter op advies van vk of gyn omdat die vaak weten wanneer je lichaam er iets aan heeft. maar ik was vrij om het te kopen hoor.
    en ik kan hun nooit claimen. want het is enkel een advies.
    dus ik denk niet dat ze zichzelf wilde indekken.

maar zoals ik al eerder vertelde. ik heb dit topic niet geopend om mensen te te zeggen dat ze het niet moeten gebruiken en ook niet om mensen aan te vallen;)
    maar gewoon de info te delen die ik heb gekregen.
    en dan mogen de mensen zelf weten wat ze met die info doen:)

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb t even gevraagd in het ziekenhuis :D
    En inprincipe mag het vanaf een week of 37/38, je moet je alleen realiseren dat je weken nog met valse starten kan zitten.
    Of je dat echt wilt is geheel aan de zwangere zelf.

16. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Dat zou inderdaad best kunnen, maar is dat zonder het gebruik van dit spul niet ook zo? Ik lees hier op het forum tenminste regelmatig van vrouwen die als weken lang last hebben van voorweeën, soms zelfs zo dat ze vk bellen of naar zh gaan. En die gebruiken niet allemaal VSM.

Ik gebruik het nu ruim drie weken en heb nog geen valse start gemerkt, wel indalingsweeën e.d. Maar dat lijkt me geen valse start. Maar ja, ieder zijn eigen keus. Ik wilde gewoon proberen wat kon om nu niet weer 10-16 dagen overtijd te lopen. Als het onverhoopt toch zal gebeuren dat ik met 41 w ingeleid zal worden (beloofd) dan zei het zo, heb ik in ieder geval mijn best gedaan.;)

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja klopt, het kan inderdaad altijd, dat heb je zelf ook niet in de hand!

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb ook geen valse start gehad sterker nog een super bevalling met goed vorderende ontsluiting. ...

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    denk het ook. er zullen er genoeg zijn die zo stom zijn om met 35 weken te gaan beginnen met dat spul. waar zit je verstand dan zou ik zeggen. bedoel, waarom zou je met 35 weken een bevalling op gaan wekken...;)
    logisch dat ze zich dan in willen dekken.

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bevielen jullie ook door het spul zelf, of alleen een fijne bevalling gehad?
    En hoe snel bevielen jullie van je kindje, na het starten?
    Daar ben ik dan wel benieuwd naar hihi
    Zit alleen in dubio...opzicht zou ik t wel willen proberen maar anderzijds als mn lichaam nog niet klaar is en je start al met veel harde buiken en valse starts, met nog 3 kids als alleenstaande mama lijkt dat mij best moeilijk?

Deel Deze Pagina