38 weken zwanger, gevoel dat ik een zwerfkei meezeul...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nora1983, 27 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wie herkend dit? Sinds vorige week, dus toen ik 37 weken was en kindje geboren mag worden volgens de theorie, begon ik het gevoel te krijgen dat ik een zwerfkei meezeul onder in mijn buik. Baby was al ingedaald, dus ja, logisch dat het onderin allemaal wat anders voelt. Maar dit is een gevoel wat ik nog nooit heb gehad(zelfs niet met onze 1e). Ik slaap snachts ook niet lekker, elke anderhalf uur plassen(was het al gewend dat ik minstens 2 á 3 moet, maar nu voelt het echt alsof ik op ontploffen sta). Ik kan me niet meer normaal omdraaien, ben zo stijf als een hark daar beneden.
    Gelukkig heb ik tot nu toe mijn hele zwangerschap normaal kunnen bewegen en redelijk normaal kunnen slapen. Ook staan was/is nooit een probleem, was/is zelfs prettiger dan hele dag zitten of snachts liggen.
    Ik begin me nu ook al helemaal in te stellen dat kindje geboren kan gaan worden, hoop dus dat ik niet al te lang nog met die "zwerfkei" rond hoef te zeulen;)

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Urine misschien laten controleren op blaasontsteking?
    herkenbare dingen namelijk, en weet sinds gisteren dat ik blaasontsteking heb.
    Hoeft niet zo te zijn natuurlijk. Maar ik moest er wel aan denken bij jouw verhaal.

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tip!! Ik heb nog van die cranberry poederzakjes die je moet mengen met water(voor blaasontsteking), zal dat even proberen en kijken of het afzakt en anders zo snel mogelijk even naar de huisarts. Morgen ook weer controle bij de vk, zal het haar ook ff vragen.

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Weet je wat het lastige is van blaasontsteking tijdens de zwangerschap? (Althans, voor mij geldt dat, maar voor meerdere dames)
    Ik heb het niet door! Als ik niet zwanger ben merk ik het heel duidelijk aan van alles.
    Maar nu niet. Want tja, je moet nou eenmaal vaker plassen. En je hebt een zwaardere buik. Een baby die indaalt, etc.

Oh, en zo'n zakje zal het niet zo 123 oplossen, mocht het zo zijn dat je blaasontsteking hebt.

Maar nogmaals, misschien is er niks aan de hand. Maar je kunt het maar uitgesloten hebben hè ;)

5. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Vrijdag controle gehad bij de VK. Ze zei dat het met name komt doordat baby ingedaald ligt en lekker mijn blaas in verdrukking brengt. Ik ben aan de cranberry poederzakjes(voorkomen/verhelpen van blaasontsteking), en dat helpt wel goed.
    Zo lang ik overdag in beweging ben, gaat het allemaal wel, maar als ik snachts in bed lig, oefff, dan word alles stijf en krijg ik echt een zere onderbuik. Nou, ja, nog ff volhouden!

6. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oooh laatste lootjes!! Succes nog even

Deel Deze Pagina