Hallo, Ik hoorde laatst iets over deze creme. Dat deze creme je zwanger worden kan bevorderen? Heeft er iemand hier ervaring mee? Hoe denken jullie hierover?
Bedoel je de progesteroncreme uit het alternatieve circuit die je zonder recept kan bestellen? Of 'echte' progesteroncreme op recept die je op medische indicatie vaginaal moet inbrengen? De eerste zou ik echt niet gebruiken als je geen medische indicatie hebt. Al die extra hormonen kunnen ook kwalijke bijwerkingen hebben en de boel door elkaar schoppen. Progesteroncreme op recept heeft dezelfde werking als het medicijn Utrogestan (progesteroncapsules). Dit schrijft de arts voor als er een reden voor is. Ik heb het de eerste 13 weken van mijn zwangerschap vanwege een progesteronstoornis, omdat ik anders een miskraam krijg. Ook na IVF/ ICSI behandelingen wordt het voorgeschreven. Sowieso heeft progesteron geen enkele invloed op de bevruchting an sich en niet overal in je cyclus heb je dit hormoon nodig. Door middel van echo's en bloedprikken werd gecheckd wanneer ik het nodig had en hoeveel. Als je het op eigen houtje gebruikt, is het gevaarlijk natte vinger werk. Ik zou er echt niet mee gaan zitten knoeien, want een teveel aan progesteron kan slecht zijn. En niet te vergeten dat er behoorlijke bijwerkingen zijn van dit middel.
Geen idee, maar als ik zie dat je in de derde ronde zit zou ik echt gewoon ff afwachten.......voordat je met dat soort dingen gaat beginnen, en persoonlijk zou ik het laten en de gyn er over laten bepalen, maar dan ben je bijna een jaar verder.
Ik heb geen idee wat het is. Maar progesteron is een hormoon wat inderdaad door je gyn moet worden voorgeschreven. Het zorgt ervoor dat vrouwen zwanger BLIJVEN, niet dat ze het worden.
Oke dat was indd mijn vraag, wat het was en waarvoor. want had er nog nooit van gehoord...dus jah denk ff checken