hoi hoi mijn dochter is nu bijna 3 en we willen voor een 2e gaan maar wat vinden jullie eigenlijk een mooie leeftijd voor een brusje?
ja er is volgens mij geen ideale leeftijd. elk kind is namelijk anders. kijk als je je handen al vol hebt aan de eerste zou ik wat langer wachten dan als je een makkelijk kind hebt..
Onze oudste wordt volgende week 3, de jongste is bijna 5 maanden en nu zwanger van de 3e..........(Ikzelf 38) Tja het kan zwaarder worden, maar ik kijk nu al enorm uit naar de tijd als de 3e er is, gezellie!
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar denk dat ik niet al te lang zou willen wachten met een tweede. Zeker omdat je nooit weet hoe lang het duurt voor je zwanger bent (of het uberhaupt lukt)...Ik denk dat als ons eerste kindje bijna een jaar is en alles weer wat gesetteld is dan ik dan wel weer voor een tweede zou willen gaan.
Wij wilden wel lang wachten met een tweede als onze dochter ongeveer 4 zou zijn. Maar moeder natuur had het anders in gedachten me dochter was 5 maandjes toen ik zwanger raakte van onze tweede die nu onderweg is waarvan ik in juni ben uitgerekend. Maar we zijn er zo blij mee zou niet anders meer willen en ik ga de uitdaging aan twee van die kleintjes achter elkaar.
Hoi hoi, ja moeilijk eigenlijk wat nou de beste leeftijd is voor een broertje/zusje. Wij hebben een zoontje van 7 en een dochtertje van 3 en zijn nu bezich voor een broertje/zusje erbij en die zal dus als het geboren word minimaal 4jaar tussen zijn/haar grote zus hebben en minimaal 8jaar bij zijn/haar grote broer. Wij waren er van overtuigd dat we bij 2 klaar waren maar nu ging het toch wel heel erg kriebelen en vonden we dat we nog niet helemaal compleet waren en hebben dus besloten voor nog 1x alles mee te willen maken. Moet wel zeggen dat ik het als heel fijn heb ervaren mijn zoontje heeft 4jaar lang individuele aandacht gehad toen mijn dochter geboren werd ging mijn zoontje naar school en hij heeft nooit jaloers gedrag vertoond en mijn dochter heeft ook nooit jaloers gedrag getoont en hebben altijd heerlijk samen kunnen spelen. Ze kijken nu ook allebij uit naar nog een broertje of zusje. We hebben hun wel gevraagt wat hun er van zouden vinden en ze waren allebij helemaal blij en zijn meteen speelgoed en kleertjes uit gaan zoeken die ze niet meer gebruikte of paste volgens hun. Dus dat maakte het voor ons nog makkelijker om te zeggen JA we gaan er voor. Mij maakt de leeftijd niet uit maar bij ons is het toevallig zo dat we er 4jaar tussen hebben zitten.
De oudste is 11 en de jongste 9, kan ik niet meer kiezen in de poll Of het echt de meest ideale leeftijd is weet ik niet, maar ik was bijna 11 en mijn broertje 8, toen mijn jongste broertje werd geboren en heb dat altijd heel erg leuk gevonden....maar ja of je zelf zo lang wilt wachten.... Nou ja wat voor de één ideaal is, hoeft dat voor de ander niet te zijn en sommige dingen laten zich ook niet plannen.
ik vind leuk om te weten hoe andere er over denken sommige zijn na 3 mnd al zwanger vind ik persoonlijk te snel tussen mij en mijn zusje zat ruim 4 jaar hebben elkaar altijd in de haren gezetten hihi mijn dochter is bijna 3 en wil een brusje wilden het in 2008 al proberen maar dat ging niet ivm nierstenen nu een jaar verder gaan we het proberen voor een 2e heb er echt zin in
ik heb gekozen voor 1 jaar... lijkt me heerlijk 2 kleintjes kort op elkaar. Hopelijk is het voor ons weggelegd!
Bedoel je de leeftijd van de oudste als je het gaat proberen voor een volgende? Of het uiteindelijke leeftijdsverschil? In het eerste geval wil ik 6 maanden kiezen! Ik weet het, erg snel. Maar het lijkt me heerlijk, 2 kleintjes vlak achter elkaar. Ik heb dus op 1 jaar gestemd.
nou eigenlijk ALS je het voor het zeggen hebt (heb je natuurlijk niet maar ongeveer) zou ik het zo afstemmen dat mocht de ene net uit de autostoel zijn, dat de ander er nog gebruik van kan maken. geen ideeeeeeeeee wat voor leeftijd dat is
wij willen in juni gaan voor een brusje voor onze kleine man!! dan is dean 1 jaar en 4 maanden als ik dan gelijk zwanger zou zijn dan zou dean 2 jaar en 1maand zijn!!dat vind ik wel een mooie leeftijd want dean kan dan lopen en is een stuk zelfstandiger als die nu is!!al hoewel die zich zelf goed kan vermaken!!
Ik heb op 2 jaar gestemd, maar ook hier is moeder natuur haar eigen weg gegaan. De eerste wordt in mei 3 jaar De tweede in augustus 2 jaar En eind juni verwachten we onze 3de Dus niet 2 jaar ertussen. Na 6 maanden was ik zwanger van de 2de. Nu zat er 1 jaar en 2 maanden tussen.
wij hebben er voor gekozen er weer voor te gaan toen zoonlief 8 maand was, ik was meteen zwanger, maar dit is een maand later een mk geworden, weer een maand later heb ik weer positief getest, er zal zometeen ongeveer anderhalf jaar tussen zitten.
Persoonlijk vind ik een 2e kindje erbij mooi als het andere kindje een jaar of 2 a 2,5 is. Er gaat misschien meer tijd inzitten voor je echt zwanger bent. En de belangrijkste reden voor ons is dat de kindjes dan qua leeftijd echt leuke speelkameraadjes kunnen zijn. Als ze wat ouder zijn maakt niks uit maar dan zitten ze toch beiden in een hele andere fase. Zelf is onze dochter ook al 4 jaar en we gaan nu pas voor een 2e kindje. Maar dit had meer te maken met gezondheidsredenen van ons beide. Zelf had ik al veel eerder een 2e gewild maar zo simpel is het helaas niet. Maar aan de andere kant ben ik alleen al dankbaar als ik ooit weer zwanger mag worden. Het is gewoon een cadeau wanneer dan ook.
Tussen mijn 2 dochters zitten 17 maanden verschil.... nu met de hoop op een derde kindje zal er 9 en 7 jaar verschil zitten. Zullen de meiden wel leuk vinden..
Mijn oudste was net 2 toen wij besloten om voor een brusje te gaan. Ik was vrij snel zwanger en hij was nog geen 3 toen zijn zusje geboren werd. Na haar overlijden hebben we besloten om (nu via IVF vanwege mijn sterilisatie) weer voor een brusje te gaan. Gelukkig was het in 1x raak en zal er nu 5,5 jaar tussen hem en de baby zitten. Het voordeel van een paar jaar er tussen laten, vind ik dat je meer tijd voor je "oudste" hebt en dat deze ook al wat zelfstandiger is, als de baby komt. Sandy
Ik heb 'maakt niet uit' gestemd. Als ik nu zwanger zou raken, zou mijn zoontje 2 jaar zijn als zijn broertje of zusje wordt geboren. Dat vind ik een prima leeftijd. Maar ik had 3 of 4 jaar tijdsverschil ook prima gevonden. 1 jaar lijkt mij persoonlijk helemaal niets. Maar dat heeft vooral te maken met mijn eigen lichamelijke belasting. Bovendien loopt mijn zoontje nog niet en dat met een tweede kleine lijkt mij helemaal niets.
Ik heb ook maakt niet uit gestemd. Ik heb ze vlot op elkaar zodat je in het ritme blijft zeg maar. We gaan ook gelijk voor nummer 4 maar je hebt het nu eenmaal niet voor het kiezen!!!