Zijn er hier nog meer mensen met zwangerschapsmigraine? De ene dag gaat het wel en de andere dag is echt rampzalig. Dit gaat nu al mijn hele zwangerschap zo... Wordt er echt niet goed van. Het is wel 1 keer in de week dat ik mijn dochtertje naar mijn schoonouders breng en dat ik dan de hele dag in bed lig,te beroerd om ook maar om te draaien... Die paracetamol lijken ook niet t helpen maar wat anders mag je niet innemen.. Nog meer mensen? Groetjes Linda
Bestaat dat; zwangerschapsmigraine ? Echt nog nooit van gehoord... Ik heb normaal wel migraine maar in de zwschappen is dat stukken minder. Deze zwschap wel 1 keer gehad, maar vaker niet....
Heb wel soms flinke hoofdpijn als ik smorgens wakker word. Maar dat is denk ik vocht te kort want zodra ik een glas of 2 achterover geslagen heb is t weer over. klinkt onderhand alsof ik alcoholist ben zo Had vroeger wel last van migraine...maar daar ben ik van gescheiden (na dat ik gescheiden was bijna nooit meer gehad....frapant toch?) Als ik ze heb dan neem ik een advil, gewone paracetamol helpt dan ook niet. Maarja dat mag nu niet. Dus ik hoop maar dat t weg blijft want zou niet weten wat ik anders moet. Kan dan nergens tegen...geen licht, geluid, beweging....heb dan liefst een algehele narcose tot t over is. Ik hoop dat je er wat op vind want zo is t niet fijn. Sterkte!
Herkenbaar. Mijn huisarts adviseerde mij om zeker 3 liter water per dag te drinken. Sinds ik dat doe is het stukken minder. Ik merk wel dat ik snel hoofdpijn krijg als ik maar iets minder dan 2,5 liter water drink per dag. En inderdaad 's ochtends lichte hoofdpijn, maar zodra ik een halve liter water op heb is het over. Dus water, water en nog eens water! succes!
ik heb het ook een tijd gehad maar ben er ook weer vanaf gekomen zo rond de 25-e week. Ik zou een gyn raadplegen wat hiermee te doen, zij hebben er toch iets meer verstand van dan de vk. Succes ermee want het is echt heel vervelend
HAd ik ook. Iedere ochtend wakker worden met hoofdpijn, soms al 's nachts. Na een paar glazen water en bij voorkeur ook een glas zoet drinken, was het wel redelijk snel weer weg. Blijkbaar heb ik heel veel extra vocht nodig. Ook het stoppen met koffie hielp mij. Succes en sterkte!
Ik heb zowiezo al migraine, komt bij mij niet door de zwangerschap, weet ook niet of dat kan. Heb het al van kleins af aan, duss. Niet echt een pretje idd. Maar met een paar glazen water, is het overgeven een paar keer en dan is het weg
Hoi.Ik drink al heel veel water dus daar ligt het niet aan. het doet me wel een beetje goed om te weten dat ik niet de enige ben. Ik word er zo down van :x Nou ,bedankt voor de antwoorden!
Probeer meer zout te nemen. Dat zei mijn dokter ook naast veel water drinken en dat hielp. Zwangere vrouwen schijnen sneller zout tekort hebben, ook vooral omdat wij zoveel water drinken. En daar kun je ook hoofdpijn van krijgen. groetjes, kiwi
Hier ook last van migraine sinds 2 weken. Erg vervelend, helemaal omdat de misselijkheid net weg was en ik me (zonder hoofdpijn) nu wel stuk fitter voel. Je wilt er nu gewoon van genieten! En dat lukt met de hoofdpijn niet altijd. Jammer, hopelijk gaat het weer over.
Zwangerschapsmigraine! ik hoop 't niet. Ik heb regelmatig last van migraine. gemiddeld 1x per week. en paracetamol helpt niet. Ik hoop niet dat dit de hele zwangerschap blijft! Erg vervelend. soms tot overgeven toe!
hey meiden, hier nog iemand met zware hoofdpijn/migraine! Hierdoor stijgt me bloedruk ook nog eens... Ik werk nu nog 3 halve dgn, de ene dag denk ik dit gaat lekker en de dag er op kan me hoofd wel van me romp trekken... meer drinken helpt ook neit.... en ben geen fan van paracetamol... alleen bij 'niettehoudenhoofdpijn' neem ik er wat.. liefs mandy
Ik heb dit in mijn vorige zwangerschap gekregen en ben er ook voor opgenomen geweest (dachten dat het mss zwangerschapsvergifitiging was). Ik was zo ziek als een hond. Vanaf week 37-39 nonstop en ik ben daardoor ingeleid. Na de bevalling was het heel snel over. Ik heb er wel aan overgehouden dat ik daags voor mijn menstruatie altijd een dag migraine heb.
Vitamine b2 schijnt te helpen,ook bij gewone migraine,zonder zwangerschap bedoel ik Ik weet alleen niet of je b2 mag hebben als je zwanger bent..
Uit onderzoek blijkt dat 80% van de zwangere vrouwen die normaal gesproken last van migraine hebben, dat tijdens de zwangerschap niet of veel minder hebben. De overige 20% heeft juist meer last van migraine. De hormonen hebben dus in ieder geval invloed op migraine. (raar eigenlijk dat verder niks gedaan wordt met die wetenschap, daarmee zouden ze toch medicijnen kunnen ontwikkelen?)
Wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben met hoofdpijn tijdens de zwangerschap! Ik werd er een beetje moedeloos van.... was vanmiddag al naar de huisarts geweest en die denkt dat het vanuit mijn nek is, maar ik denk dat het toch ook echt door het zwanger zijn komt. Lastig dat huisartsen daar toch niet zoveel vanaf weten dan.... ik ga voortaan puur op mijn eigen gevoel af... Is het echt zo dat 3 liter water drinken helpt? Ik krijg nog geen liter per dag weg.... wel sapjes en thee, maar ik kom niet aan de 3 liter hoor....
Zo.Ik heb de oplossing! Ik heb. nu 3 keer voetreflex laten doen en over is het niet helemaal ,maar ik kan weer gewoon leven zonder dagenlang in bed te hoeven liggen en huilen! ik sta er echt versteld van,had ik dit maar een half jaar eerder geweten! Het is echt frappant. Ze begon in mijn grote teen te knijpen en te doen en dat deed toch zeer! Ze ging ook haar handen op mijn hoofd leggen en dan begon ik te gloeien en de hoofdpijn kwam dan ook weer erger opzetten. Maar dat schijnt dan zo te zijn. Ik wil het iedereen aanraden,je kunt het altijd proberen! En duur is het niet. Volgens haar is het ook echt zeker een hormonenkwestie,maar dat dacht ik zelf ook al. Als er meer mensen zijn wie dit doen ben ik erg nieuwsgierg naar het resultaat! ik ben in ieder geval een andrr mens! Groetjes linda