Klussen in kinderkamer...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Debstertjuh, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn bezig de kinderkamer in orde te maken (nou ja vooral mijn vader)
    Maar wil hem ook niet alles laten doen en wil helpen waar ik kan en wat niet schadelijk is...

Nou weet ik dat je verven met "gewone verf" beter kunt laten.
    Maar muurverf is op waterbasis, mag dit wel gewoon?

En het schuren met een schuurmachine? Wij hebben er 1tje waar een stofzuiger op aangesloten kan worden, dus de stof lijkt me geen bezwaar. Maar kan de trilling en het geluid toch ook geen kwaad?

Misschien beetje overdreven bezorgd... Maar toch jullie mening graag ;)

Alvast bedant!

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi debstertje,

Muurverf is inderdaad op waterbasis, dus dat is geen enkel probleem.

Lakverven voor kozijnen e.d. zijn meestal op alkydharsbasis, dus met veel oplosmiddelen. Deze verf wordt afgeraden als je zwanger bent. Lakverven op acryl(aat)basis (dus watergedragen) mogen wél.

Mochten er dus nog meubels of kozijnen geschilderd moeten worden, dan zou je dus verf op waterbasis kunnen nemen (voor meubeltjes e.d. wordt dat sowieso aangeraden).

Schuren is op zich geen enkel probleem. Zorg voor voldoende ventilatie en doe desnoods een stofmasker op. Je zal niet dagen in de schuurstof staan, neem ik aan, dus dat scheelt. Volgens mij is het niet schadelijker dan voor een niet-zwangere persoon.

Ik zou niet weten waarom het geluid en de trilling slecht zouden zijn voor je kindje. Je kindje zit in een grote zak vruchtwater.

3. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je zo snel reageert!

Kan ik toch in ieder geval nog een steentje bijdragen!

En wat het schuren betreft; daar was ik al wel mee begonnen, maar vond het nogal trillen en lawaai maken. Daarom vroeg ik mezelf vooral af of dat toch geen kwaad kan...

Waar je jezelf al druk om kunt maken tijdens je zwangerschap hé 8)!

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

helemaal mee eens...
    Lekker zelf ook wat doen;)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lekker zelf helpen hoor!! Muurverf kan gewoon, schuren kan gewoon, is wel het fijnste als je een raam open hebt of buiten kan schuren maar dat is het ook als je niet zwanger bent. Ik heb zelf ook 'gewoon' lakverf gebruikt want had echt het geduld niet om op mn man te wachten op dat gebied! Hij heeft wel de deuren in de lak gezet, maar ik heb het raamkozijn gedaan en dan sta je toch al in een open raamkozijn dus lekker veel frisse lucht. Behangen etc kan je ook gewoon allemaal doen, net als zagen etc... Je bent zwanger en niet ziek tenslotte!

6. misa

misa Niet meer actief

Als het alleen je kinderkamertje is waar je in klust is het niet erg. gewoon goed ventileren. Misschien kun je met schuren (en lakken) een mondkapje opdoen? Muurverf is bijna altijd op waterbasis en dus geen probleem.

Niet te paniekerig over doen: als je maar niet dagen en weken staat te klussen bij iedereen. Alleen een babykamertje kan echt wel.

7. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties!

Ik merk af en toe inderdaad dat ik wel erg diep nadenk over wat wel en niet mag tijdens de zwangerschap!:)

Maar ga komende tijd in ieder geval lekker aan de klus samen met mun pa! :D

8. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met verven van bed van mijn zoontje veel huishoudhandschoenen aan gehad. Zo hoefde ik tenminste niet mijn handen met terpetine schoon te maken. Heeft heel goed geholpen. En zoveel mogelijk proberen te luchten idd.
    schuren kon ik buiten nog in de frisse lucht. Maar met verven ging dat niet. Op wit komen zooooooveeel kleine vliegjes op af!

Deel Deze Pagina