draagdoek (baby bag) van premaxx design

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Deerne85, Jan 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Hey meiden,

ik vond net in de kast mn draagdoek, had ik tijdens de zwangerschap gekregen van iemand, en eigenlijk nog niet gebruikt. Net mn meisje er even in geprobeerd te leggen, maar dat werd niet gewaardeerd!! :( Ik dacht, misschien kunnen we zo dan samen de hond even uitlaten, maar ze was ontroostbaar!!

Kan het zijn dat ik er al te laat mee ben, dat ze zo iets nieuws niet gaat accepteren, of misschien deed ik het niet goed? Vond wel dat haar hoofdje er diep in weggleed, waardoor ze niks meer kon zien (al ziet het er bij de plaatjes op internet precies zo uit...), heb wel het e.e.a. geprobeerd, maar ze was al zo hard aan het krijsen dat ik haar niet langer lastig wou vallen...

Het voelde in ieder geval erg onhandig en onnatuurlijk... :(

View attachment 297044

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    De lodger shelter is ongeveer het zelfde design. Die heb ik (eigenlijk voor in de auto) maar ook pas zo gebruikt na 2 mnd. Mosschien lag je kindje gewoon niet lekker?

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Tis sowieso niet goed om je kind in een 'kommahouding' te dragen zoals op de foto. Daardoor wordt het kinnetje op de borst gedrukt, en kunnen ademhalingsproblemen ontstaan. Betere houding is buik-tegen-buik, in de kikkerhouding. Kind ondersteund van knieholte tot knieholte met de knietjes ter hoogte van of iets hoger dan de navel. Ruggetje bol, beentjes gespreid. Kijk voor een (geweven) draagdoek, of een ergonomische drager (Soft Structured Carrier, SSC).

Daarnaast is zo'n drager voor jezelf absoluut niet ergonomisch, omdat je op 1 schouder draagt, waardoor het gewicht niet goed verdeeld is over je lichaam (schouders, romp, heupen).

Als je de zoekfunctie hier op het forum gebruikt zal je al een hele lijst met topics tegenkomen.

4. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem ook geprobeerd,vreselijk! Precies wat je zegt,onhandig en onnatuurlijk.

En verder precies wat saz zegt ;) Ik heb nu een ssc,ideaal!

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ziet er niet prettig uit, lijkt me ook lastig zo te dragen omdat je het gewicht niet mooi kan verdelen. Ik hou van de kikkerhouding of de M-houding: knietjes hoger dan de billetjes en de bovenbeentjes goed tot in de knietjes ondersteund. Verder goede ondersteuning voor de rug, rekening houdend met de natuurlijke bolling.
    Dus ja... een échte draagdoek dus ;)

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Hier nog even samen met vriend geprobeerd, want misschien deed ik iets verkeerd?? Maar nee hoor, het is voor mij niet prettig dragen, maar voor haar is het helemaal een ramp! Inderdaad kin te ver op haar borst, daar werd ze al onrustig van, en ze kan niet voorbij de flap kijken. Ze ziet dus echt alleen maar mij, terwijl de wereld om haar heen juist zo mooi en interessant is... Hij ligt dus nu in de doos met rommelmarktspullen haha, hij was toch al tweedehands, gelukkig niet nieuw gekregen! Ik ga eens kijken voor een goede ssc, ziet er ook een stuk leuker uit, je hebt er bij dat je het kind zowel naar jezelf als van je af kunt laten kijken, denk dat het zo iets wordt, maar dan wacht ik tot haar nekje sterk genoeg is. Of hoeft dat niet bij sommige modellen?

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Deze doek lijkt me helemaal niks inderdaad. Kijk eens op babybij.nl. Een ssc is zeker niet om van je af te laten kijken, ook dit is ergonomisch niet goed voor je kleintje. Wanneer ze meer van de wereld willen zien kan je ze op je rug dragen. Ik heb een geweven draagdoek en een ssc. Baby kan er vanaf geboorte in, maar verdiep je er wel even in, babybjorn, chico en andere wat bekendere merken zijn echt niet goed voor zowel jou als baby.

Share This Page