Drama peuterbed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Myrthe, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

De titel zegt het al. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wij gaan morgen over, ben benieuwd...
    Hij is nog erg jong, maar hier hebben we drama-ledikant, dus we moeten iets...
    Geen tips helaas!

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Haha mango nou succes morgen ;) ben de hele avond bezig geweest en heb het opgegeven.

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    We gaan het meemaken... ;)

Ligt hij nu weer in zijn ledikant?

5. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    geen ervaring hier, maar hoor/lees regelmatig dat ouders het kind de hemel in prijzen dat het al zo groot is geworden dat het een "echt bed" mag, en hoe goed / stoer / knap dat wel niet is.

Het ligt er compleet aan hoe je het brengt denk ik, ook de aanloop er naar toe, "je bent al bijna zo groot" enz.... Een vriendin van me heeft hhet bed ook samen met haar kleintje in elkaar gezet (d.w.z. schroefjes aangeven of eerste stukje indraaien enzo) en mooi opgemaakt met een dekbedhoesje wat haar mannetje zelf had uitgekozen (was ook gelijk zn eerste dekbedje) Dat maakt het denk ik een klein feestje... Hij wou de eerste avond zowat een uur eerder naar bed, kon niet wachten, haha!

Heel veel succes!!

6. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Jep en slaapt weer als een roosje. Hij is 21 maanden misschien toch te jong?

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou hem gewoon in zijn ledikant laten als hij nog niet in een groot bed wil. Daar hoef je toch geen strijd om te gaan voeren?

Mijn dochter is ruim 2,5 en die ligt ook nog in haar ledikant. Mijn zoontje krijgt een nieuwe kamer zo rond zijn 2e verjaardag, maar dan blijft hij ook gewoon nog in zijn ledikant.

8. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Misschien houdt hij inderdaad wel van de geborgenheid van het ledikant en is hij er nog niet helemaal aan toe...
    Té jong weet ik niet, dat is bij ieder kind toch verschillend, mijn monster is 15 maanden, maar slaapt gewoon niet in zijn ledikant, bonkt constant tegen de spijlen bij het omdraaien (waardoor wakker en krijsen), hij heeft gewoon echt ruimte nodig want in ons bed slaapt hij prima...

Succes, hopelijk komen er nog wat goede tips!

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Strijd voeren werkt inderdaad niet want ben best koppig en eigenwijs maar mijn zoontje heeft het ook geloof ik. Het knulletje zat om tien uur nog rechtop met de ogen half open...

10. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Wij hebben altijd even twee bedjes staan +/- 4 weken ( ledikant/bed) ook uitgelegd dat het hun nieuwe bed is. Oudste had er geen problemen mee, maar de middelste vond maar niks. Die ging het peuter bedje in en het was gelijk huilen, dus terug naar het ledikant. Na 2 dagen weer proberen, ging weer niet. 2 dagen gewoon gelijk ledikant. Daarna weer geprobeerd en hij ging gelijk slapen in zijn peuter bed. Het is even wennen voor die kleintjes. Nu moet ik wel toegeven dat de middelste heel vroeg naar peuter bedje ging +/- 18 maanden en de oudste met 21 maanden.

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Toen wij vorige week bedacht hadden dat we overgingen was het drama ;). Dus ze slaapt in haar ledikant. Maar het bedje staat wel op haar kamer en ze klimt er af en toe op en zegt dan vol enthousiasme "bedje" :D. We laten ze beide staan en proberen het binnenkort weer. Ze slaapt nl nogal onrustig in haar ledikant, we hopen dat een peuterbed de oplossing is.

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik heb hem nuook gewoon op de kamer staan. Alleen wel een kleine kamer zeg maar ;)

13. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    wij hebben hem voor zn verjaardag gegeven. samen met papa opgebouwd, en trots toen ie klaar was! hebben er 1 vd ikea genomen die je in maat kan schuiven, zijn begonnen op het kleinst, met bedhek, andere kant tegen de muur. lekker kussentje erbij en dekbed met leuke overtrekken, en al zn knuffels er in. hij vond dir fijner dan zn ledikantje!

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hebben met 23 maanden zijn grote bed samen in elkaar gezet. De eerste nacht ben ik er bij blijven liggen tot hij sliep en daarna heeft zijn ledikant een tijdje tegen het bed gestaan. Dat voelde voor hem wat beschermder denk ik. Nu slaapt hij perfect.

15. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Mn zus heeft dit ook gehad, overgang aar het grotere bed met 22 maanden. Dit was mega drama. Ze heeft wel doorgezet (nieuwe baby moest in ledikant) en uiteindelijk ging het van de een op andere dag goed. Maar achteraf heeft ze spijt en ze raadt mij aan om gewoon straks lekker een extra ledikantje te kopen (krijg namelijk ook de tweede voor 2e verjaardag). Zij heeft echt wekenlang drama gehad met naar bed brengen en snachts eruit komen.
    Zou dus gewoon lekker nog ledikant doen en over tijdje weer eens proberen!

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier met 14,5 maand al begonnen met een 1 persoons bed.

Zowel ledikant als 1 persoonsbed op de kamer. En eerst een week niets mee gedaan. Hij klom er wel op, en speelde er in, maar slapen nog niet.

Vanaf toen langzaam er eens ingelegt als hij al sliep, zodat hij wakker werd in zijn grote bed. En nu na 2 maandjes ongeveer kunnen we hem ook wakker in zijn grote bed leggen en gaat hij slapen. ( wel met een flesje melk zodat hij zich zelf in slaap drinkt)

Hij ligt er wel in een slaapzak in. Hij is bang voor het dekbed. Dus dat wordt over een poosje de 2de stap.

Dit bed hebben wij:

Bijgevoegde bestanden:

• bed.jpg
      bed.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,4 KB
      Weergaven:
      1.223
  17. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij moet je kindjes vooral niet te vroeg over doen! Mijn dochtertje was 2,5 en die ging zonder problemen van ledikant naar 1-persoonsbed!
    Kindjes die er zo om moeten huilen zijn er volgens mij nog niet aan toe. Als de volgende alweer onderweg is, zou ik eerder voor een goedkoop extra ledikantje kiezen en later gewoon overgaan op een 1-persoonsbed en dat hele peuterbedje overslaan!
    Zichzelf in slaap drinken met een fles melk, is slecht voor de tanden en bovendien niet echt mijn idee van een bed waar hij/zij zich veilig en geborgen in voelt!

18. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter was ruim drie toen ze over ging. Ze sliep nog prima in haar ledikant, dus we hadden geen reden om haar over te doen naar een gewoon bed.
    Toen ik zwanger was van de jongste kreeg ze een nieuwe (roze) kamer en in het grote bed (geen peuterbed) slapen ging meteen goed.

Ik weet niet of er een reden is dat je er haast mee hebt, anders zou ik em nog lekker in zijn ledikant laten slapen..

19. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    even lekker offtopic hoor, wat een ontzettend gave muur!! Is dat een poster, of foto behang ofzoiets?? Wat stoer!! :cool::D

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Dat is een poster behang.
    Volgensmij hebben we die bij karwei of hornbach gehaald.

Het bestaat uit 8 vellen, 4 boven en 4 onder. Het is wel een rot werk om netjes te behangen :p

Deel Deze Pagina