Zoals de titel al zegt mijn dochter is al ruim 2 maanden bijna iedere ochtend om 5.15 wakker. Ik kan aan haar zien dat ze nog niet uitgeslapen is. Ze sliep altijd netjes van 19.00-6.30/7.00. Ik geef haar een speen, dan is ze 15 min stil, meestal heeft ze daarna gepoept en dan geef ik haar maar de papfles, meestal slaapt ze dan nog even tot 7.15/7.30 uur. Van de week had ik haar een proefpakje bambix dromerig pyamapapje gegeven om 19.00, ze sliep toen door tot 6.30. Helaas vanmorgen weer niet. Herkend iemand dit?, En wat kan ik er aan doen (waarschijnlijk niks) Ik wil graag haar smorgens brood gaan geven, maar als ze vroeg wakker is, werkt dat ook niet, ik ga niet om 5.30 al met haar aan de keukentafel zitten...
mijn zoontje is sinds de ingang van de wintertijd om 6 uur wakker soms als ik pech heb ook rond 5.15/5.30 hij gaat rond 19.00 naar bed. Heb alles al geprobeerd maar het zit er gewoon in. Gaap helaas
Herken het probleem niet. Maar probeer anders om dr om 05.15 een klein flesje te geven. Zodat ze daarna nog even kan slapen (en jij natuurlijk). Als ze dan rond half 7/7uur wakker wordt, dan geef je dan een boterham. Mijn zoontje krijgt al vanaf 10 maand 's morgens een boterham en rond elf maand is de fv voeding vervangen door gewone melk. 's Morgens en 's avonds krijgt hij thee met melk. Verder heb ik geen tips voor je mbt tot slapen.
Ja hoor, ik herken het wel. Mijn zoontje is 15 maanden en is ook weer een poos vroeg wakker. Om 05.00 krijgt hij dan een fles en dan probeer ik hem weer terug te leggen in zijn bed. Dat lukt heel soms, maar meestal niet. En zo vroeg ga ik echt nog niet aan tafel zitten met hem. Overdag prop ik hem aardig vol, maar soms komt hij 's nachts ook voor een voeding. Mijn zoontje is ook regelmatig ziek en nu komen er kiezen door, dus dan weet ik dat het slapen weer moeizaam is. Geen idee wat je kan doen, wij hebben van alles geprobeerd. De momenten dat het goed gaat, dan genieten we van de slaap die we krijgen.
Ik denk dat ik dat maar ga doen een gewoon flesje melk geven ipv de papfles en als ze dan op een normale tijd wakker wordt dan met haar een boterham eten. Omdat ik nu 's avonds ook de papfles geef wil ik hem 's morgens niet geven. Maar ik heb het idee dat het niks uitmaakt of ik gewoon een flesje melk geef of een papfles, ze wordt standaard 5.15 wakker. Ik kijk dat nog een paar dagen aan en helpt het niet krijgt ze savonds weer gewoon een flesje melk. Maar staan jullie ook zo vroeg op dan? Ik ga meestal zelf 6.30 douchen en dan laat ik mijn dochter even in bed spelen en dan is het streven om om 7.00 de dag te beginnen.
Maakt ook niet heel veel uit denk ik, alleen het flesje om 5:15 is wel een prima idee! Hier ook gedaan, enige manier waarop ze nog een paar uurtjes haar oogjes toe deed. Daarna dan rond 7/7:30 een boterham. Helaas het mindere nieuws is dat het hier geduurd heeft vanaf 11 maanden tot vorige week en nu slaapt ze opeens tot 7:30 Nja heel veel succes de komende tijd, hopelijk is het bij jou wat eerder voorbij
en jou dochter is 13 maanden? Dan heb ik misschien nog een maand te gaan..... Wist je maar of het een fase is of dat het blijvend is. Als het een fase is kan ik daar nog wel mee om gaan, met het idee dat het maar tijdelijk is....
We staan op als de kleine wakker wordt. Beide werken we parttime, dus er is altijd een van ons thuis. Na elf maanden gebroken nachten, slaapt hij eindelijk door en goed ook. Hij gaat tussen 18.30/19.00 op bed en wordt 's morgen pas rond 08.30/09.00 wakker. Van de week zelfs om 10.00! Heerlijk, zolang het duurt geniet ik ervan
@sundance, ja ze wordt 14 maanden eind deze maand. Ik denk eerlijk gezegd dat zulke dingetjes wel fases zijn, al kunnen ze soms lang duren ja.. Bekijk het zo, als ze straks wat ouder zijn slapen ze allemaal bijna het klokje rond.. Dus er is hoop denk ik! Xxx
Hier ook een tijd gehad. Idd.. GáááP...' Wij gaven ook een fles en dan konden we het nog wel rekken tot max 6.00, dan speelde ze dus wel maar konden wij even rustig wakker worden. Soms sliep ze echt nog door tot 7.00, maar bijna nooit! Tja, dan gingen we er toch echt gewoon maar uit. Ik gaf haar dan vaak een dikke broodkorst en dan rond 7.00 pap om wel gewoon het ritme aan te houden. Maar alles loopt erdoor in de war.. Gelukkig was het een periode en slaapt ze nu prima door van 19.00 tot klokslag 7.00. Heerlijk!!
Onze dochter is bijna 15 maanden en is ook opeens uit d'r ritme sinds een week. Normaal slaapt ze van rond 1900 - 0700, maar nu is ze opeens tussen 5 en 6 wakker meestal en als ze dan even wakker is hoor je haar echt "eten" zeggen. Volgens mij gewoon een fase/groeispurtje oid.
Koud denk ik niet, ik heb ze al warmer aangekleed, romper lange mouw, pyama winterzak met mouw en deken en dekbedje in dekbedovertrek.
Wij hebben net een periode van 7 weken tussen 4.30 en 5.15 wakker achter de rug. Pittig! Sinds een week is het tussen 6.00 en 6.30, veel beter. Het is een fase, maar kan best een tijdje duren. En het blijft gokken wat er is . Hier was het in elk geval geen trek, maar wat wel geen idee.
vanmorgen geprobeerd een klein flesje melk, nou dat heb ik geweten ze huilde zichzelf zo overstuur, ze was doodmoe. Uiteindelijk om 6.15 er maar uitgehaald, papfles gegeven en dadelijk 7.30 maar weer naar bed. En dat uitgerekend op haar verjaardag....
Herkenbaar.. al is onze dochter nog wat jonger.. sinds de wintertijd was het elke morgen 5 uur..... nu zitten er soms dagen van 6.30 tussen maar meestal is het 5.45. Haar dag start echt, ze heeft dan gepoept dus verder slapen is geen optie en ze wil gewoon een fles. Ik wilde pap met een lepeltje gaan geven maar ik ga écht niet zo vroeg aan tafel zitten, liever half slapend die fles erin haha. Ik ga zelf maar vroeg slapen maar leuk is het niet.. Gefeliciteerd trouwens!
dank je! Het huilen bleek niet van de honger te zijn, maar van een ontstoken oogje, ze heeft er veel pijn aan en kan bijna geen licht verdragen echt sneu. Al mee naar de HA geweest, die zegt schoonmaken met afgekookt water. Het zit niet mee op haar verjaardag