Mijn zoontje van 7 wil graag van Sinterklaas een drumstel. Wij (en de buren ) vinden het prima. Nu zie ik of alleen maar hele dure professionele drumsets of drumsets die meer voor peuters zijn. We willen er max. 75 euro aan uitgeven. Iemand een tip?
Mmm...wat gaat hij ermee doen? Mijn reactie zou zijn: of op drumles en dan een echte drumset kopen. Anders niets... Maar zo zou mijn reactie met elk instrument zijn, denk ik. Ik denk dat een speelgoedset echt zonde van je geld is. Een alternatief antwoord op je vraag: kijk eens op de webshop van Bax.
Als je zoon echt op drumles wil en je het serieus aan wil pakken, zou ik een gekwalificeerde docent zoeken en die om advies vragen. Een docent kan je over het algemeen beter adviseren dan een verkoper. Wat leuk dat hij wil drummen!
Electrische drum is een stuk stiller, weet alleen niet wat je kan krijgen voor 75 euro. Zal alleen geen prut kopen, dat is alng niet zo leuk en doen ze er toch niks mee.
Geen ervaring met een drumstel. Maar hier kreeg ze voor de 3e verjaardag een echt gitaar ( de kleinste waar je op kunt lessen vanaf 7 jaar) We zijn gewoon naar een muziekwinkel voor advies gegaan. En nu met 5 staat ie nog steeds op een standaard in de kamer en speelt ze er ng regelmatig uit. Ik zeg dus ga gelijk voor iets fatsoenlijks desnoods tweede hands als €75,- de max is. Zo kan hij ontdekken of het iets voor hem is en als hij 7 wordt zou ik er gelijk wat lessen met een drumleraar bij doen.
Via www.thomann.de kun je geschikte drumstellen kopen. Ik zou je wel adviseren om via een muziekdocent te bestellen want kinderdrumstellen zijn er in verschillende soorten en maten. Erg belangrijk, zo krijgt je kind een drumstel dat bij hem past.
Tweedehands via MP? Zijn er zat die toch zo'n duur drumstel gekocht hebben, maar er uiteindelijk niks mee gedaan hebben en dus voor veel minder verkopen. Verder hebben sommige elektrische de optie dat je er een koptelefoon op aan kan sluiten. Wel zo prettig, hihi.