Onze zoon is nu ruim 3,5 en best wel lang aan het worden laatst gemeten op 1.07m is wel slank weegt maar 16 kilo. In verhouding heeft die een wat langer boven lichaam dan zijn benen. Ik ben nu op zoek naar een winterjas voor hem, nu kom ik uit bij een recht model door zijn langere bovenlichaam zit een korter model echt niet mooi, het rechte model heb ik gepast in 110 en 116. 110 Is nu goed zeg maar, wel gepast met zomer outfit aan, maar 116 is nu nog wat te groot, niet heel storend, waar zouden jullie voor gaan?
116 denk ik..zeker omdat je zegt dat het niet storend is. Beetje ruim mag wel he? Zeker met een dikke trui eronder.
Vinden jullie een maat groter dan niet 'lelijk' staan? Mijn zoontje is veel kleiner hoor en smaller (bijna 13kg bij 97cm). Maar zodra iets bij hem iets groter of ruimer is ziet hij er nog ieliger uit. Dus ik koop de kleding gewoon vlak voor het seizoen en dan gewoon de maat die hij draagt. Ook voor een jas. Ik vind dit trouwens minder erg bij vollere kindjes. Maar dunne kindjes vind ik sneller nog ieliger eruit zien als iets groter is.
Ja maar zorg wel dat zijn rug niet bloot is, dus zeker niet te kort kopen. Verder zou ik ook voor de grootste variant gaan. Het duurt nog tot zeker april dat ze vaak nog een winterjas aanhebben.
Ik ook hoor, ik koop nooit kleding (of jassen) waarbij ik de mouwen moet omslaan bijv. Vooral mijn zoontje is smal en dan zie aan de schoudernaden al dat de jas te groot is (ze sluiten niet aan op de schouders), alsof ie een jas van iemand anders aan heeft. Ik zou dus persoonlijk 110 kopen. Er zit uberhaupt een groot verschil qua grootte tussen 110 en 116. Onze zoon is 104cm en heeft een winterjas in maat 104. Die past nog goed. Tegen de tijd dat deze te klein wordt zijn de winterjassen weer in uitverkoop en krijgt ie een grotere maat.
Net nog even in de winkel wezen passen en toch 116 gedaan. Ik moet alles op de fiets doen en vond 110 toch echt te kort worden. Heb er nu ook een behoorlijk vest onder aangedaan en dan is 110 al bijna te klein. 116 misstond helemaal niet. De mouwen waren zelfs goed wat lengte betreft. Ik gok dat meneer dus toch al wat groter is. Laatste keer gemeten begin juli.
Ik heb nu een jas in maat 98 besteld. Begreep datz e nog groot vallen dus moet even kijken of het goed past. Maar dit is de enige die ik nu koop en indd, tegen het einde vh seizoen met de sale kan ik er weer inslaan en dan een maatje groter als hij dat inmiddels draagt. Nu draagt hij nog de jas van vorig jaar, ietsje te klein geworden (niet bij de mouwen) dus de nieuwe jas komt mooi op tijd. Ik heb de vorige winter kleding in maat 92 gekocht, in de zomer kon ik al 98 kopen en de laatste warme dagen bleek het al wat kleiner te lijken. Dus nu deze winter koop ik niet veel maar toch zeker wat in 98 en zodra het kan ga ik gelijk over opd e volgende maat. Heb nu een pyama truitje maat 104 en dat is echt nog te groot. 98 oogt toch iets te klein maar dat grote is gewoon geen gezicht. Dus moet even goed kijken hoe we dat nu gaan doen.
Als 116 niet storend 'te groot' is, zou ik voor die maat gaan. Je hebt 110 ook met zomerkleding eronder gepast. Denk nog eens een dikkere trui/vest onder de jas. Dan moet hij wel lekker in de mouwen kunnen schieten en zich goed kunnen bewegen tijdens het spelen. Als hij wel storend te groot is, zou ik voor maat 110 gaan. En dan in de uitverkoop een nieuwe kopen als maat 110 te klein wordt.
Ik ga bij jassen sowieso altijd voor een maat groter. Dan doen ze ook makkelijker aan en uit over dikkere kleding. En je hebt de meeste kans dat ze ook echt een heel seizoen meegaan.
Net wat jij zegt. Hij gaat straks naar de kleuterschool en moet het dan ook zelf kunnen, moet ik het hem niet moeilijker maken dan het nodig is.